Maria i Helsingborg
Ni ska väl dit? smile.gif wub.gif
Xelma
Jag ska dit på fredag!
Sylvia
Jag också, men även på lördag!
pisanggoreng
Lördag, kanske... rolleyes.gif
anklar
Hej

wink.gif Önskar att jag kom dit men jag har 60 mil att åka så det får vara.
Ni får titta åt mig....

Anklar
Inger R
Vi var där förra året och om vi bodde i Skåne skulle vi nog åka dit. Tyvärr så regnade det när vi var där, och det gjorde väl sitt till, men vi tycker nog inte att trädgärdsfesten på Sofiero i sig är "värd en resa", i alla fall inte från Gotland.

Ett råd till Er som är växtberoende, leta först o främst upp amatörernas föräljning, den var förra årets behållning, vi hittade bl a flera ovanliga rhododendron.

Försäljarna i övrigt hade det vanliga butikssortimentet och det behöver man ju inte resa till Skåne för att få tag på.
Xelma
Tack för tipset!

Jag bor ju i Helsingborg så jag har nära. Hoppas vädret blir lite bättre, idag duggar det. Förra året missade jag. Jag är mest ute efter vårlökar av narcisser mm.
pisanggoreng
Jag var där idag! Mycket fint att vila ögonen på och inhämta inspiration ifrån.

Lockades dock lägga bann på mig och köpte bara en endaste liten kinesisk gräslök. huh.gif (Ja, och några koppar kaffe, förstås tongue.gif )
Xelma
Jag saknade många utställare från tidigare år. Synd.
Maria i Helsingborg
Jag och dottern (som följer med för att göra mamma glad) var där på lördagen i solskenet.

Dottern vann en höstanemon pamina för en tjuga, jag köpte tomatmarmelad, hoyastickling, tvålar, P. Plöninges chilibok med autograf, chilifrukter, en korg-upphängnings-strut-prydnads-grej, äppelmust och en fin bärkasse från sv. pelargonsällskapet att bära i smile.gif

Sedan lyssnade och såg jag på Hannu när han kockade.......eller vad han gjorde - drömde sig bort rolleyes.gif ......ALLTID lika underhållande!

Rossi
Vi hade inte tid att åka dit i år men vi hade nog ändå inte varit där. Vi har varit där några år i följd och tycker att vi kan det vid det här laget.

Då tycker jag att det är trevligare att åka till Sofiero när rododendronen blommar! smile.gif Det kan jag inte få nog av!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon