Maria i Helsingborg
Vem är anklagad? mad.gif
Maria i Helsingborg
Googlade mig visst fram till svaret själv - kålfjärilslarven......söt men dum! wink.gif
Tesa
Hmm.den elakingen brukar skövla min broccoli först och sen ger den sig på krassen...
Sen ger sig min son på larverna och har dom i en burk och matar dem med de stackars blad som finns kvar av krassen...som tur är så brukar hans larvodling inte gå så himla bra...de brukar bli puppor men sen torkar de förmodligen ut under vintern eftersom han har dem inne...
Elakt?...kanske men det är inte värre än att lägga sniglar i frysen tycker jag så han får hållas...vem vet...han kan ju bli krypforskare när han blir stor...och inte vill jag stå i vägen för kommande nobelpris.. biggrin.gif sleep.gif

tongue.gif
netaave
CITAT (Tesa @ 24-08-2005, 22:14)
Hmm.den elakingen brukar skövla min broccoli först och sen ger den sig på krassen...
Sen ger sig min son på larverna och har dom i en burk och matar dem med de stackars blad som finns kvar av krassen...som tur är så brukar hans larvodling inte gå så himla bra...de brukar bli puppor men sen torkar de förmodligen ut under vintern eftersom han har dem inne...
Elakt?...kanske men det är inte värre än att lägga sniglar i frysen tycker jag så han får hållas...vem vet...han kan ju bli krypforskare när han blir stor...och inte vill jag stå i vägen för kommande nobelpris.. biggrin.gif sleep.gif

tongue.gif

Helt rätt tänkt! Man ska stödja vetenskapen.
Eva i Västerås
I år grodde några krassefrön bland grönkålen. Tänkte se om kålen fick vara mer ifred, men nej. Nu är kålen så renäten att de börjat krypa över på krassen, och så hade jag inte tänkt det. Men den krassen har stått orörd längre än den på andra sidan huset.
Jag tar bort kålfjärilslarver och ägg när jag känner mig noggrann eller ilsken, men är lite slarvig annars.
Har givit bort vissa växter och flyttat andra mer i skymundan när de blivit för ätna...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon