rosita
Jag har skördat massor av gurkor. Min man kom hem med 5 plantor han fick av en trädgårdsmästare efter att jag satt mina egna 6 plantor, så nog var det många. Jag gav bort till barnen, grannen, tog med till jobbet, men det blev ändå för många. Man hinner ju inte äta alla! Jag kom då på att göra som jag alltid gjort med plommonen jag alltid får för många av: jag la i påsar, i en balja, på en potatislåda utanför tomtgränsen och skrev en lapp med texten "var så god"! Och det blev populärt vill jag lova! Det brukar inte ta så många timmar innan det tar slut. Ett bra sätt, tycker jag!
biggrin.gif Så nu hamnar det lite av varje där i baljan och allt tar slut! Roligt att kunna dela med sig av all skörd! smile.gif
Elanah
Vad härligt det låter! Och grannarna måste ju bli väldans glada laugh.gif
Ophelia
Det var snällt av dig och jag är helt övertygad att dina grannar är överlyckliga över att du delar med dig biggrin.gif biggrin.gif
Ciczi
Schysst... jag vill vara granne med dig...! biggrin.gif

Ciczi
AnitaO
Så brukar jag också göra.
Det är väldigt uppskattat smile.gif
Jag har också vid ett par tillfällen åkt iväg till ett äldreboende och ett dagis i närheten.
Dom blir också jätteglada över frukt.
Karamell
Vilken trevlig idé! Och jag förmodar att du är älskad av grannarna smile.gif

Själv har jag inte fått så stor skörd av annat än sallad, men det har jag delat ut till höger och vänster.

På genomresa i skåne kan man ibland mitt ute bland fälten se en vagn stående. Stannar man kan där ligga allehanda grönsaker som morötter, blomkål osv. Och så står där en liten bössa. Man lägger så mycket man vill. Mysigt tycker jag.

Och konditoriet på hörnet skulle ha stängt en långhelg häromsistens. Då la de ut brödet de inte fått sålt och satt ut en burk med en lapp om att lägga en femma där. Det mest fantastiska är att burken fick lov och stå hela helgen med pengarna i. Det finns hederliga människor ändå!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon