Smekajsa
Visst är det hemskt !!!

Tycker ju att det fortfarande är sommar.
Jag upplever det alltid som att hösten och mörkret kommer snabbare
än ljuset kommer till oss på våren blink.gif wacko.gif blink.gif wacko.gif
HippieSpellan
shit..vilken tur att jag redan funderar på julklappar
AnnammA
Då kan man mysa
och låta ljusen lysa... rolleyes.gif

AnnA
Gillan
ohmy.gif , håller verkligen med om att det är hemskt, men mellan
advent och trettonhelghen är det åtminstånde mysigt med
alla ljus, levande som elektriska, som lyser upp tillvaron smile.gif smile.gif
AnnammA
Gå omkring och krasa bland löven, är väl också mysigt?

Sitta framför brasan mitt vintern och bläddra och drömma och planera och bläddra och drömma och fantisera och... rolleyes.gif wub.gif wub.gif

----

AnnA
AnnammA
CITAT (AnnammA @ 24-08-2005, 18:23)
Gå omkring och krasa bland löven, är väl också mysigt?

Sitta framför brasan mitt vintern och bläddra och drömma och planera och bläddra och drömma och fantisera och... rolleyes.gif wub.gif wub.gif

----

AnnA

I frökataloger och i trädgårdsböcker, menar jag... rolleyes.gif

----

AnnA
Biggan_
Ta inte ut eländet i förskott, låt oss njuta av sensommaren och hösten först! rolleyes.gif
Annkina
När man läser om alla som börjar få ångest för att hösten och mörkret kommer är man glad när man tycker att hösten är den bästa årstiden. Jag älskar höst. Inget går upp emot en strålande höstdag, frost på morgonen och klart i luften. Men jag gillar alla årstider. Utom vintern när den är blaskig.
Reserv
Jippie, då är det juh bara 3 månader kvar tills julpyntet ska upp och alla stakarna i fönstren rolleyes.gif Med den här taskiga sommarn så får man väl hoppas att vintern åtminstånne kan bli nåt. wink.gif
pisanggoreng
Bara tio månader till midsommar... tongue.gif
Ophelia
Hmmm...undrar vad jag ska köpa i julklapp. Ska vara ute i god tid....tror jag ska ta reda på lite i helgen biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Fialotta
Usch...vill inte tänka på den nu....vi har grönt och sommar ännu...njuter av denna tid först smile.gif
silos

Jul Jul underbar Jul oj vad jag längtar till Juuuuuuulen wub.gif

Men först vill jag njuta av resten av sommaren och hösten smile.gif
Tesa
Fyyyy....luras inte sådär Reserv......
4 månader är ju mycket mer än 3...NU blev jag väldigt stressad... blink.gif wacko.gif
Tesa
Det ÄR ju 4 månader kvar till jul...stressad...jag???? Näää...
F`låt Reserv...ska läsa bättre i fortsättnigen...
Men nu ska jag ha kaffe och se på Gröna rum...
silos

Tänk att man kan ju fantisera om allt roligt under 3 månader som att hur skall jag bygga årets snögubbe eller gumma biggrin.gif
rabalder
Fyra månader kvar till jul.... gissa om jag längtar!! snö som gnistrar i solen Ta skidorna på en tur... svettigt med sommaren och menopaus rolleyes.gif
pejori
FY!!! mad.gif mad.gif
om sju månader är det vår!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Fabulus
4 månader till jul, en månad kvar att leva, 2 att överleva och sedan kommer ju ljuset, först med advent och jul och strax innan tomten vänder det ju....
Alltså har vi ca 6 månader på oss att få upp växthusbygget.... Pust.
HippieSpellan
vår är nog den värsta årstiden ändå, man vet inte vilka kläder man ska ha, vad man än tar blir det fel, det är blaskigt och gult överallt, mycket deppigt...

för övrigt kom snön hos oss kvällen innan julafton, och när jag for ner till gbg två veckor senare kom de första vårblommorna
Hannele
Nu får ni ge er... vi har runt +24° på dagarna, körsbären har precis tagit slut,
nu plockar jag varje morgon amerikanska blåbär till morgongröten.

Carpe diem, är det helt obekant? Fånga dagen, njut av stunden!
Var sak har sin tid, även julen. wub.gif
*Felix matte*
Näää så långt fram vill inte jag börja tänka på sad.gif

Sol och + 20.6 idag... fortfarande +16 biggrin.gif ... blåste sååå sköna ljumma sommarvindar på em. wub.gif
netaave
Bara julen och januari är över, sen kan det bara bli bättre.
Snöflinga
Carpe diem rolleyes.gif
dammkillen
det är som att halva året är nedtrappning, vinter och uppvaknande. vad gör man på vintern egentligen? sover. *ler* det är konstigt, det här med snö, skulle man aldrig varit med om snö och det plötsligt började snöa och sedan blev ett flera decimeter tjockt täcke av det då skulle man väl undra vad sjutton detta är. ja, det vete sjutton vad man gör på vintern egentligen, man sitter inne bara. å sen våren, så där långdragen, det tar jättelång tid innan tjälen ens går ur marken *skrattar lågljutt ut* ja, nä, man hittar väl på någonting, man får ju helt klart ändra sina intressen
Tesa
När jag tänker efter så är det faktiskt en tredjedels år kvar till jul...
Det är ju jättelääänge... biggrin.gif
mulle
Jag kom just in från min godnattvandring i trädgården. Det är ljumt, vindstilla och det enda som hörs är lite prassel från igelkotten eller någon padda. Klematisens jätteblommor är som vita ögon i natten.
Allt andas, allt doftar augusti och det känns som evigheter sen de ljusa kvittrande nätterna i juni.
Och ändå är det bara två månader sen midsommar.
Tänk vilken lång fin höst vi har framför oss. Inbäddade dimmiga dagar, dagar med hög klar luft. Svampar.
De granna höstlöven som vi på finlandssvenska kallar för ruska för att det inte finns något svenskt ord för fenomenet. I Slovenien heter höstprakten "gammal kärlek", så oändligt vackert!
Det är lång, så långt till julen!
wub.gif
Mulle
fruberglund
Tihi...tänk att till jul så har vi en alldeles ny liten familjemedlem smile.gif

Värmer hjärtat att tänka på det så ärligt talat så skiter jag i att det blir vinter och jul i år...ska bara sitta inne och mysa med lilla bebis ändå wub.gif
silos
CITAT (fruberglund @ 24-08-2005, 23:55)
Tihi...tänk att till jul så har vi en alldeles ny liten familjemedlem smile.gif

Värmer hjärtat att tänka på det så ärligt talat så skiter jag i att det blir vinter och jul i år...ska bara sitta inne och mysa med lilla bebis ändå wub.gif

Lyckliga dig wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon