Em_I_Am
Hej!

Jag har köpt en pelargon (engelsk?) i somras som har blommat helt underbart. Färgen är otrolig tycker jag. Kortet gör den inte riktigt rättvisa, men kanske någon vet vad det är o vad den heter? Varför jag undrar är för att jag börjar fundera på om den ska ha vintervila i min källare eller ska den stå inne som krukväxt?

Sen råkade jag på en konstig filur när jag var ute o jag undrar vad det kan vara för nåt.
Ska försöka lägga in bilder här i inlägget men går det inte finns dem i mitt album "trädgården"

Blommorna tillhör föregående blad...
lilla mamma
Den nedre är en vippvallmo, sprider sig tydligen men inte hos mig sad.gif
Em_I_Am
Jahaa! Där ser man. Väldigt roligt tandade blad. Kanske det bara är knoppar eller är det så blommorna ser ut?
Em_I_Am
åh hittade även min pelargon smile.gif Lord Bute o det är en engelsk. Hur vill dem ha det under vintern?
Anki på Öland
Står den i rumstempratur vill den ha ljust och bara mycket lite vatten, annars mörkt och svalt och då vill den ha ännu mindre vatten. Hursom vill den ha en köldperiod på våren. Någon vecka i 5-8 grader för att bilda blomanlag.
Härligt fin är han Lorden när han är full av blommor!!!!
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon