Träffade på en gammal bekant som stod och sålde lotter och köpte av artighet en lott. Nu fick man ingen riktig lott utan skulle skriva upp sig på en lista med adress och telefonnummer.
Lotteriet var anordnat av en kulturförening på orten. Inte trodde jag att jag skulle vinna. Inte fick man några andra papper med sig när det var dragning eller så heller. Hade helt glömt bort det hela.
I måndags ringer en mycket trevlig herre och talar om att jag hade vunnit andra vinsten vilket bestod i ett bankkonto med 1500 kr på ortens lokala sparbank.Jag skulle be släkten hämta vinstbeviset på biblioteket och gå med detta till banken så skulle jag få pengarna.
Idag ringer jag till biblioteket, presenterar mig och talar om att jag hade vunnit . Vad har vi med det att göra var svaret. Men jag skulle ringa och be släkten hämta vinstbeviset för det behövdes till banken. Vad skall du med den planka till blev svaret. Ring banken. Till saken hör att biblioteket var medarrangör i dessa kulturdagar som stod bakom lotteriet.
Så ringer jag till banken och talar om att det var jag som vunnit andrapriset. Vad har vi med det att göra blev svaret. Efter mycket suckande så blev jag vidarekopplad till en annan person som skulla ha hand om det här.
Nu var denna sparbank lokal så de tyckte inte det var så praktiskt att jag skulle ha ett bankkonto där. Men det är väl bara att betala ut pengarna tyckte jag. Jamen nu är det så att priserna skulle gå till en upplevelse och nu ville vi inte boka något. Men eftersom du inte tillhör lokalbefolkningen så får vi diskutera hur vi skall göra med den här vinsten, vi hör av oss.
Nu sitter jag här och undrar. Ska jag få någon vinst eller tänker de skriva om vinsten till något presentkort som jag måste utnyttja där på orten. Eller är de förbannade på mig för att jag inte kom till prisutdelningen, visste ju inte när den var och dessutom tjugofem mil bort.
Som ni säkert hört förut så vill inte maken ut och förlusta sig något vidare.
Så jag hade tänkt att ta dessa pengar till att boka konserbiljetter till nästa år, så att han mer eller mindre är tvungen att följa med. Hade faktiskt glatt mig åt det hela. Fast nu vet jag inte.
Det känns lite risigt att få meddelande om en vinst som jag inte hade räknat med, glädja sig över den och sedan bli otrevligt bemött.
Dessutom ringer orden , vi får se hur vi gör med den här vinsten.!!!!!