_weronica_
Hej

Jah undrar hur stor en sådan kaktus kan bli och hur lågt tid det tar för den att bli ca en halv meter hög???
Hur mycket näring ska den ha, när ska man plantera om den, kan man ta sicklingar på dom?( hur i så fall?)

Många tips
Mvh

weronica wub.gif
Alexander-VG-zon3
hej
den ska någ inte ha näring
sen kan den om den trivs någ bli hög men jag vet inte hur lång tid det tar
sen sparya den på morronen om du har mölighet till det annrs så gör du det inte bara om du kan göra det tidigt på morronen typ mellan 6-9
är du inte uppe så sparya inte den då
sen vet jag inte om man kan ta sticklingar men jag tror inte det
hoppas det hjälpte annrs för mer info sök på googel
sov så gott alla
Alexander-VG-zon3
22.06 jag 23.06 laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif tongue.gif
Annelie32
Jag köpte en chaparall åt min son när han va 6år idag är min son 12år och blomman har vi fått dela upp i 4 olika plantor
och nu är blomman i hans rum över en meter igen haha så den måste kortas av igen och tas skott av

det är super enkelt att föröka bara att ta en utväxt och plantera i jorden.

min gillar att stå både ljust och mörkt smile.gif

så det är utan tvekan den mest lättskötta växt jag någonsin har haft

lägger in en av dom 4 jag har i mitt album.

jag har 3 kvar hemma och min mor har en av dom och hennes är oxå super stor och grenig och lång nu smile.gif

den växer fort när den tagit sig tycker jag iaf.
GoSatta
först och främst är det ingen kaktus utan en euphorbia.

Näring ger jag den på sommaren lite då och då, enda sättet man igentligen kan döda den på är genom att vattna ihjäl den annars tål dom det mesta.
Rossi
Jag har en snygg rödbladig variant. Visst ska den ha näring. Det finns ju speciell suckulentnäring men min får faktiskt samma näring som de andra krukväxterna och den mår alldeles utmärkt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon