Full version: Ur led
Yin o Yang
Igår när jag gjorde en sväng genom trädgården, upptäckte jag att mina tovsippor blommar wub.gif wink.gif . Är det vanligt eller wacko.gif ?
Betty
Liknande frågor återkommer nästan varje sensommar/höst.
Det är inte ovanligt att tidigblommande växter får för sig att blomma ett varv till om vädret är gynnsamt.
Jag hade en rönnspirea tidigare, den blommade om i september.
Just nu blommar min blå alpklematis igen, den blommar annars i maj.
Anki på Öland
Såg igår att mina jordgubbar har fått en massa nya blommor tack vare först regnet sen värmen. Godis med höstgubbar!!
Anki
Yin o Yang
Bara att tacka och ta emot och glädja sig wub.gif
Ewa smålänska höglandet
Ja, konstiga saker, min vita julros har fått flera knoppar ohmy.gif ohmy.gif

/Ewa zon 4-5
Yin o Yang
Jisses ohmy.gif , måste kolla mina när jag kommer hem. De kanske också har knoppar smile.gif
Micke
Och min buskmagnolia blommade inte i våras, men nu har den gett sig sjuttsingen på att ta igen förlorad tid och har 20 knoppar, häften av dem fem före att slå ut. Får hoppas att det hålls frostfritt en tid till...

Micke
Evin
Min alpklematis blommade, det var trevligt eftersom jag inte har sett den blomma innan.
mulle
CITAT (Ewa smålänska höglandet @ 25-08-2005, 13:20)
Ja, konstiga saker, min vita julros har fått flera knoppar   ohmy.gif  :o

/Ewa  zon 4-5

Och min blommar...
Mulle
titti49zon6
Mina med - alldeles fullt med blommor ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
Gillan
0ch mina med smile.gif . Undrar om dom blommar när dom ska sen wink.gif biggrin.gif
MB1965
Mmmm min röda lilla azalea blommar nu med, mysko!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon