|
kristerh
25-08-2005, 10:11
Nu är den galna sk pastorn på väg till sverige, hoppas han blir insydd på någon lämplig anstalt  Jag kan inte förstå hur någon kan vara så hatisk men som sagt han verkar ha lika stort iq som en mygga, galenkrister
lilla mamma
25-08-2005, 10:16
Ja, han verkar ju fullt frisk, only in america. Förresten. är inte usa en av världens största procucenter av porrfilm? Vad ska han då hit och göra. Inreseförbud kanske?
Bettson
25-08-2005, 10:17
CITAT (kristerh @ 25-08-2005, 11:11) Nu är den galna sk pastorn på väg till sverige, hoppas han blir insydd på någon lämplig anstalt  Jag kan inte förstå hur någon kan vara så hatisk men som sagt han verkar ha lika stort iq som en mygga, galenkrister Hörru Krister! Det där att han skulle ha lika stort IQ som en mygga, det tycker jag faktiskt är en förolämpning. Mot myggan alltså..........
Elisabeth-Västkustkolonisten
25-08-2005, 10:17
Och varför hatar han Sverige? Har han något med det att göra?
Fattar inget. Han kann väl stanna där han är nu. Varför släppa in honom?
pisanggoreng
25-08-2005, 10:18
Han hatar Sverige över allt annat- ändå vill han bara hit...
CITAT (Bettson @ 25-08-2005, 11:17) CITAT (kristerh @ 25-08-2005, 11:11) Nu är den galna sk pastorn på väg till sverige, hoppas han blir insydd på någon lämplig anstalt  Jag kan inte förstå hur någon kan vara så hatisk men som sagt han verkar ha lika stort iq som en mygga, galenkrister Hörru Krister! Det där att han skulle ha lika stort IQ som en mygga, det tycker jag faktiskt är en förolämpning. Mot myggan alltså..........  Synd att du hann före, var precis på väg
GoSatta
25-08-2005, 10:22
ja klok vekrar han inte iaf. det är bara att kolla på hans hemsida http://www.godhatesfags.com/
kristerh
25-08-2005, 10:25
CITAT (pisanggoreng @ 25-08-2005, 11:18) Han hatar Sverige över allt annat- ändå vill han bara hit...  han kanske vill få en "behandling" nån som ställer upp det kanske är så som de säger att de som mest hatar homosexuella är en själv  och det är nog som lilla mamma skriver usa är en storproducent om inte den största av porr, av alla sorter. krister
Biggan_
25-08-2005, 10:25
Går det inte att stoppa en sån dåre från att komma in i landet? Det är ju terroristhot mot kungahuset!
Stoppades inte han( vad han nu heter?) nazistförespråkaren som påstår att judeutrotningen inte inträffat, på Arlanda för x antal år sedan? Om jag nu minns rätt, så varför inte stoppa den här idioten också
Tyvärr kan vi nog inte hindra religiösa extremister och andra nötter att komma hit, däremot bör han ju utvisas så fort han gör något som bryter mot våra lagar.
Karln är uppenbart inte riktigt klok, det skulle vara kul att se honom "omhändertagen" några dagar för någon slags utredning. Han hoppas väl bli kritiserad för sina åsikter, och därmed få uppmärksamhet, men om han kommer hem till USA med omdömet "dåre, sätt på första planet hem" istället för det mer glamorösa brottet "hets mot folkgrupp, sätt på första planet hem" så kanske han inte har så mycket att skryta över.
Han har ju rätt i att "yttrandefriheten" i Sverige är starkt begränsad (kanske bör den begränsas mer, eller släppas friare, jag vet inte), däremot är hans språkbruk så ovårdat att man nästan tror att hela hemsidan är på skämt.
wolkenkrabber
25-08-2005, 10:35
varför stopppa han? villken skada kan han göra här liksom? större risk att han själv blir skadad
solkatten
25-08-2005, 10:41
Hatar han inte Sverige för att vi tillåter äktenskap för homosexuella? Och sen var det nån biskop som hetsade mot nån grupp och blev dömd (eller frikänd)  och då var inte det bra enligt den gode amerikapastorn. Det går åt mer energi att hata än att älska.
Huff, man kan ju gissa hur det blir : Pastorn kommer hit, och demonstrerar, och möts av ännu fler motdemonstranter, som polis måste försöka hålla bort. Förstanyhet i Aktuellt&Rapport, och det hela uppmärksammas säkert så smått även i USA, i synnerhet kristen media som säkert slår upp det stort.
Nazister har ju fått demonstrationstillstånd flyttade ut i skogen ungefär. Detta är inget jag stödjer (varken nazism eller demonstrationsflytt av sådant slag), men det skulle oneklingen vara intressant att se pastorn bortfraktad. Jag tycker inte det är en självklarhet att utlänningar som pastorn ska ha samma demonstrationsrättigheter i Sverige som svenskar. (men det är en fråga jag nog får fundera mer på)
pisanggoreng
25-08-2005, 11:31
Hursomhelst så kommer han nog att göra sig skyldig till hets mot folkgrupp ganska snart när han landat i Sverige...
solkatten
25-08-2005, 11:37
Jag var inne på hans hemsida och den var väldigt tråkig utseendemässigt men det är ju inte bara Sverige och svenskarna han hatar utan alla homosexuella och de som tycker att homosexuella är folk de också.
Jösses, tycker han ska totalignoreras när han är här. För det är ju uppmärksamhet han är ute efter. Och svenskar är ju rätt mesiga av sig så det tycker jag vi kan visa och sen har vu yttrandefrihet också. Frihet att inte yttra nåt på korkade påstående.
lilla mamma
25-08-2005, 11:54
Nej, nej sverige har ju demonstrstionsfrihet, åsiktsfrihet och allt vad det nu heter. Lille pastorn skulle nog ta skada av att bli bortfraktad m.h.a lastmaskin och då skulle den andre galne farbrorn i det vita huset komma och hytta med näven mot vår egen godsprost persson
Diabolique
25-08-2005, 12:27
Om han planerar att komma hit för att bryta mot lagen (hetsa mot homosexuella), så borde han ju lätt kunna stoppas innan han ens kommer hit. Men jag skulle verkligen njuta av att se honom stoppas av polisen. Jag tycker att yttrendefriheten är precis så begränsad som den ska vara. Man ska inte kunna hetsa mot folkgrupper.
Ska man få hetsa för folkgrupper då?  Jag tycker hela folkgrupper-begreppet är aningen luddigt. Visst är det trist att idioter som den här pastorn och hans lågpannade församling uttrycker sig nedsättande om oskyldigt folk, men samtidigt så ger ju yttrandefriheten mig rätt att tycka att pastorn och hans anhang är sinnesrubbade fähundar som skulle göra världen en tjänst om de spärrade in sig i sin kyrka och höll sig för sig själva.
Diabolique
25-08-2005, 12:38
CITAT (Pirum @ 25-08-2005, 13:32) Ska man få hetsa för folkgrupper då?  Jag tycker hela folkgrupper-begreppet är aningen luddigt. Visst är det trist att idioter som den här pastorn och hans lågpannade församling uttrycker sig nedsättande om oskyldigt folk, men samtidigt så ger ju yttrandefriheten mig rätt att tycka att pastorn och hans anhang är sinnesrubbade fähundar som skulle göra världen en tjänst om de spärrade in sig i sin kyrka och höll sig för sig själva. Ha ha... Hetsa för folkgrupper. Ja det görs det ju en del. Invandrarna vill ha samma löner och lika bra jobb som oss, fy vad hemskt. Varför skulle man inte få hetsa emot dem då? Nej, jag tycker att det är bra som det är. Om man utgår från att alla ska vara värda lika mycket och ha samma rättigheter (och skyldigheter), så är det självklart fel att kampen mot lika rättigheter är en kränkning, något som bör och ska förhindras för allas bästa.
Bettson
25-08-2005, 12:40
han får mig fortfarande att tänka på uttrycket:
Du läser boken som fan läser bibeln. Ska ett ägg koka fyra minuter så skall fem ägg koka tjugo minuter.
Nu tänker jag mest i de banorna att "fan som läser bibeln" är den amerikanska pastorn. Han tolkar bibeln som han själv vill till sina egna syften. Undrar om det är ekonomiskt lönande tro.
Sedan så mäste väl gubben ha rätt god kännedom om sexvanor utöver de som de flesta av oss brukar sig av. Jag har nog aldrig kunnat så många nedsättande ord angående olika personers sexliv som efter att jag läst på den sidan.
netaave
25-08-2005, 13:48
Jag hoppas att han överhuvudtaget inte blir insläppt i det här landet!
Bettson
25-08-2005, 14:01
Kan inte låta bli att tänkapå min gamle far som ofta sa.
Det måste finnas även idioter i vår herres hage annars är världen inte komplett.
såg någon det senaste south park avsnittet på MTV? när cartmen bli en Precher tycker att man kan dra en parallel iallfall tycker jag dessa präster tolkar gamla testamentet hur som helst finns en amerikan som påstår att en vers i "genesis" "skapelsen" nämner man olja så nu är det en amerikan i israel som gräver efter olja http://www.zionoil.com/
Kryddan03
25-08-2005, 21:32
Kunde inte låta bli att slänga in ett citat jag har hittat på nätet. Tyvärr så vet jag inte vem som sagt det:
"Bibeln innehåller sex tillrättavisningar av homosexuella och trehundrasextiotvå tillrättavisningar av heterosexuella. Men ni ska veta att detta inte betyder att Gud inte älskar heterosexuella lika mycket som homosexuella!"
farbror B
25-08-2005, 22:19
Sverige kastade ut två egyptier pga ett annat lands bevis mot dom ( aldrig ens berättat varför)
men en amerikan, som hatar sverige och vill döda kungen, varför lyder inte han under terroristlagarna??
sverige törs väl inte höja rösten mot usa...
*Molly*
26-08-2005, 08:47
Undrar vad som skulle hända om den här mannen vore muslim och uttalade sig så här om Sverige och kungahuset?
*Felix matte*
26-08-2005, 19:36
Knäppskallen borde stoppas vid gränsen! Så sa religionsexperten (tror jag han var) på TV i morse och jag håller med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|