CITAT (pisanggoreng @ 25-08-2005, 21:23)
Det börjar visst bli dags att tänka på vinterförvaring. För mig är det första året, och när jag har surfat omkring på nätet har jag hittat de mest olika tips och råd.
De jag undrar över mest är pelargoner, fuchsior och änglatrumpeter.
Vi har en mörk källare med omkring 10 grader hela vintern, och där kan man ju sätta lite lysrör om så skulle behövas. (Enligt vissa källor behöver dessa tre växter inget ljus på vintern, men då ska det nog vara lite kallare..?)
Ett annat alternativ är att göra ett litet utrymme till dem i det nya växthuset/uterummet och köra med frostvakt. Fast det blir kanske för kostsamt..? (Måste man ha extraljus ändå?)
Tacksam för era erfarenheter!

jag övervintrar mina trumpeter pellisar och fuchior i vårt garage ingen bil där alltså

temperaturen är frostfritt till ca:8-10plus
i jan. brukar jag sätta på lite extraljus bestående av en vanlig skrivsbordslampa med lysrör den får följa dagsljusets timmar
(enligt konstens alla regler är det för dålig belysning men man tager vad man haver)

då vattnar jag trumpeter och pellisar ,fuchior får man vara lite försiktig med.i mars sätter jag ut dem i växthuset med frostvakt. så gör jag .men det finns ju många sätt ,en del hävdar att växterna ska ha vatten hela vintern men det beror på hur varmt de förvaras