Full version: En kula har dykt upp
hörnbjörn
Hej alla glada.

Stora,stora problem.

En "liten" kula har dykt upp på magen. Men jag tänker som så här:

Jag har semester. då ska man må bra å äta det man tycker om.
"kulan" får jag ta hand om efter semestern. biggrin.gif

Nu har jag bara 2veckor kvar av min semester och jag skulle behöva eran hjälp. Med nyttiga recept. Helst inte så himla kryddstarka eftersom min sambo skall äta av maten också. hon är gravid i 7:e veckan med vårat andra barn.

Hoppas ni kan komma med bra och goda förslag.

Mvh
Stefan "kulan" hörnbjörn

Ps. jag äter nästa allt. Dock INTE blodpudding mad.gif
gammelnalle
Hoppas att du får en MASSA bra råd.... och välj ut ett eller ett par som DU tycker passar dig... om det sen är att räkna randiga prickar, hänga upp och ner i tåspetsarna eller cykla maraton....

För mig funkar (håller så sakteligen på att minska min NALLEFIGUR... biggrin.gif ) följande:

TÄNK (helst skriv ner) på ALLT vad du stoppar i munnen.... (hur var det med den där extra ostskivan... tog inte den direktvägen till munnen och INTE via mackan??) även det du dricker. Vare sig det innehåller kalorier eller ej,.... OFTA gör vi saker "omedvetet" - bli medveten.

Bestäm dig för att träna 2 ggr i veckan: Vad du gör spelar mindre roll: Gå (minst ½ timma i rask takt), cykla, spring, simma, lyft skrot. Men du måste få upp flåset.

Börja där. Hitta inte på en massa så att det blir ett jojo-bantande.

Detta var då råd 1(MIN metod) . (välj DIN metod och håll dig till den..)

lycka till,

björn(rund-inte hörn).... smile.gif smile.gif smile.gif
Biggan_
Det har man ju hört förut att killarna får graviditetssymptom när partnern är gravid ohmy.gif laugh.gif
Vi hade ju en viktminskningstråd för ett tag sedan, skall se om jag får in den här
viktminskningstråd
Biggan_
CITAT (Birgitta P @ 26-08-2005, 10:25)
Det har man ju hört förut att killarna får graviditetssymptom när partnern är gravid  :o  :lol:
Vi hade ju en viktminskningstråd för ett tag sedan, skall se om jag får in den här
viktminskningstråd

viktminskningstråd
hörnbjörn
Hej igen.

tack för rådet gammelnalle.

Vill tilläga till mitt första inlägg att jag är fd elitidrottsman. så motion och träning har jag inget problem med. snarare latheten att laga ordentlig mat.
Det har blivit så att jag hellre går ner till pizzan(50meter) istället för in till köket(3meter) wacko.gif

och så har jag ungefär 3-4 rätter jag går runt på när jag väl lagar mat.
Så jag behöver nya ideer.

Mvh
Stefan
HippieSpellan
som jag skrev i viktminskningstråden helenas-web.nu är en suvve sida med massa recept och där ser du även pointsen(viktväktar)
Björken
Här kommer ett recept färsjärpar, de är både lättlagade och goda, har ganska många bra recept på viktminskningsmat men de är absolut inte några underkurer utan det betyder en sakta och mjuk viktminskning som man mår allra bäst av enligt egen erfarenhet.

Medelhavsjärpar

Gör så här:
1.
Blanda färsen med ägg, spiskummin, salt och peppar. Dela den i 8 bitar och forma färsen till avlånga järpar.
2.
Hacka fetaosten och oliverna fint och blanda. Rulla järparna i oliv- och fetaostblandningen så att det täcker runt om.
3.
Stek järparna i olivolja på medelvärme, ca 3 minuter per sida. Servera gärna med en bönsallad.

Ingredienser

Till 4 personer behöver du:

400 g köttfärs

1 ägg

1 tsk spiskummin

1 tsk salt

1 krm malen vitpeppar

75 g fetaost

10 gröna oliver

olivolja till stekning
Malvia
Vi har en längre period låtit bli att äta potatis, ris, pasta, allt som innehåller mjöl, socker, godis.

Äter kött, fisk, ägg, grönsaker, bönor, frukt.

Vi går långsamt NED i vikt och midjemåttet minskar.

Det är inte svårt alls att tänka ut vad vi ska laga för mat.

Ett recept finns i receptforumet som Neetave la in:

Lax med melonsallad

Det var så gott!
hörnbjörn
hur kan man låta bli att äta ris å pasta osv...

vad äter ni till köttet och fisken då?

Mvh
stefan
Malvia
Grönsaker varma o kalla, bönor, ägg kokta, stekta och skramblade, svamp, lök, oliver, ost. Frukt till efterätt.
Råkostsallad, avokado.
hörnbjörn
Då sitter man här då å knapprar på en calzone.
Gud så gott. men snart är det slut med pizza sad.gif
fruberglund
CITAT (Birgitta P @ 26-08-2005, 10:25)
Det har man ju hört förut att killarna får graviditetssymptom när partnern är gravid ohmy.gif laugh.gif

Stämmer bra, min man har också fått en kula smile.gif

Tyvärr är han inne i perioden när han bara gnäller om det och inte gör något åt det...han är och nallar alldeles för mycket på MITT godis laugh.gif laugh.gif

Vi får väl ta tag i det efter bebisen kommit med många långa promenader med barnvagn, bra för bebis med frisk luft också.
Hannele
Det här funkade för mej.
Hannele
Ja, vad blir det till middag idag? Och i morgon?
Rapchic
håller med fattar inte vad man äter till köttet och grönsakerna... förutom pasta ris å potatis..
jag menar jag skulle inte bli mätt på mackor till
Hannele
CITAT (Rapchic @ 05-04-2006, 21:00)
håller med fattar inte vad man äter till köttet och grönsakerna... förutom pasta ris å potatis..
jag menar jag skulle inte bli mätt på mackor till

Mackor är det farligaste... Du ska äta mer kött/fisk, så du blir mätt.
Det finns massor med mättande grönsaker, som int einnehåller så mycket kolhydrater, tre recept.
Rapchic
alltså mackor me fullkorn menade jag
Rapchic
allt jag hittade var en laxsoppa...
ja jag kanske skulle bli mätt på det om jag åt flera portioner ja
men jag är fortfarande tveksam om gi och träning...
och viktuppgång för min del..
och i soppan var det grädde.. grädde = dåliga fetter
Hannele
CITAT (Rapchic @ 05-04-2006, 21:18)
jag är fortfarande tveksam om gi och träning...
och viktuppgång för min del..

GI avstår inte från kolhydrater, utan väljer de bra kolhydraterna, som hålle ren mätt längre.
Vill du gå upp i vikt, ska du inte diskutera bantning.. smile.gif
Om vispgrädde finns det delade meningar om, anses vara OK igen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon