Full version: Till alla som vill:)
silos
Det går att flyga fastän man inga vingar har och jag flyger VARJE dag wub.gif

Att flyga utan vingar behöver man träna på varenda dag smile.gif som att klia sig på magen tills man skrattar så att man nästan kiknar biggrin.gif
Eller dansa så att man blir yr

Vill monstret inom en komma fram är det allra bästa att antigen gå i källaren och låta monstret hugga ved eller går i skogen och låta monstret dansa runt elden biggrin.gif

Saken är den att ALLT finns inom en själv wub.gif Kram ifrån den lyckliga tanten på 60 år som har många namn wub.gif smile.gif wub.gif

Animationer kommer härifrån men jag vet inte hur man kan länka till den sidan. smile.gif wub.gif

Jag var tungen att ta bort bilderna på grund av cobyright
Fenja
Här är en länk till sidan Peter´s Palace gif animations och där står det så här bland annat:

All graphics and animations copyright © Peter Andersson 1999
The animations at the animators pages belongs to the artists who
created them......they are NOT free to use!

Vilket betyder att det är ett copyrightbrott/förbjudet att använda hans bilder utan att ha tillstånd av honom själv. Det verkar ju dessutom vara en svensk kille.

Mvh
Fenja
pejori
förstår inte namnet på tråden riktigt wacko.gif wacko.gif wacko.gif
till alla som vill.... vad? blink.gif blink.gif
tycker att inlägget liknar dom du har i solis/growymama/silos kyllickitråden smile.gif smile.gif
silos
CITAT (pejori @ 26-08-2005, 18:40)
tycker att inlägget liknar dom du har i solis/growymama/silos kyllickitråden smile.gif smile.gif

OOOPs;sorry nu agerade jag åter igen innan jag hann tänka efter sad.gif usch kommer jag någonsin att lära mig sad.gif

Jag trodde att man kunde göra som jag gjorde med dessa bilder när jag visade varifrån bilderna kom;men nu fattar jag som att man inte få unsure.gif

I`m too old for this skhit eller hur säger man sad.gif
silos
CITAT (pejori @ 26-08-2005, 18:40)

Vad jag ville:som alltid att glädja mina medmänniskor smile.gif wub.gif smile.gif
silos
CITAT (Fenja @ 26-08-2005, 18:30)
Här är en länk till sidan Peter´s Palace gif animations och där står det så här bland annat:

Vilket betyder att det är ett copyrightbrott/förbjudet att använda hans bilder utan att ha tillstånd av honom själv. Det verkar ju dessutom vara en svensk kille.

Mvh
Fenja

Vad skall jag göra? Jag får ju inte radera mina inlägg för då åker jag ut igen!
jendah
Ta bara bort bilderna, inte texten och lägg in en länk till den hemsidan i stället...
(du kan ju alltid skriva "redigerat av copyrightskäl" eller så längst ner i inlägget)
smile.gif
silos
CITAT (jendah @ 26-08-2005, 22:07)
Ta bara bort bilderna, inte texten och lägg in en länk till den hemsidan i stället...
(du kan ju alltid skriva "redigerat av copyrightskäl" eller så längst ner i inlägget)
smile.gif

Okej och ett stort tack för hjälpen wub.gif
Fenja
CITAT (silos @ 26-08-2005, 21:56)

Mvh
Fenja

Nej, men det är nog lämpligt att ta bort alla bilder... som kommer från hans sida i alla fall.
Mvh
Fenja
silos
CITAT (Fenja @ 26-08-2005, 22:09)
CITAT (silos @ 26-08-2005, 21:56)

Mvh
Fenja

Nej, men det är nog lämpligt att ta bort alla bilder... som kommer från hans sida i alla fall.
Mvh
Fenja

Nu är det gjort och jag har lärt mig någonting nytt och ett STORT tack Fenja att du gjorde mig uppmärksam på det hela smile.gif
*Felix matte*
Jag tror nog att vi är många som bryter/har brutit mot Coopyrightregeln... Bl.a i hundtråden har jag och säkert fler med mig lagt in bild på hundar... jag har då inte ens kollat om det är tillåtet.
Sånt händer dagligdags och var sekund på nätet ... Visst... det kanske känns surt för den som fotat/gjort bilden... men torde knappast leda till något ifall man bestämde sig för att göra anmälan.

För egen del så har jag i åtanke att allt jag skriver.. alla bilder jag lägger ut... de är till allmänt beskådande över hela vår jord och alla som läser/tittar kan ladda ner det i egen burk och använda vid tillfälle.
Fenja
Det kan leda till saftiga böter om man har otur Felix Matte... Emellertid är kanske inte upptäcktsrisken så stor här på forumet, men det gör det inte mer rätt för det.

Det var inget illa menat Silos, jag antog att du missat det där med copyright helt enkelt. smile.gif Jag gillar också hand bilder! wub.gif

Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon