|
wolkenkrabber
26-08-2005, 17:18
Äntligen har jag fått råka ut för lurendrejeri! de dära jävlarna som ringer om gratis kryssningar till karrabien, trodde aldrig jag skulle få råka ut för det!!!  men det hände  och jag var den som svarade och fick lägga på  fy fan vad stolt jag är  synd bara att det inte var en riktig person så man kunda kapat dem vid anklarna
Anki på Öland
26-08-2005, 17:22
VADÅ???????? Anki
Lady Hamilton
26-08-2005, 17:31
BRA JOBBAT!! Det är precis så de ska tas
wolkenkrabber
26-08-2005, 17:35
Tips för den som kan engelskaförkortad svensk version: när du får hem reklam om tex, prenumerationer eller att skaffa ett kredit kort så kommer det ju med ett svartkuvert, istället för att läga en svarstallong i det lägger du i rabattkuponger från tex, mc donalds och dyligt som dimper ner i brevlådan och skickar, ett, de har betalat ett porto helt i onödan, två de måste betala folk att öppna mailet helt i onödan, så de kanske tänker efter tills nästa gångde skicksr reklam till dig
De har ringt till mig,jag la på........ ha ha ha ha Vill inte till karibien..........Som W säger bara lurendrejeri.
Björken
26-08-2005, 19:52
Det är viktigt att man gör en polisanmälan på de där som ringer om Karibien. Det är ju fråga om rena bedrägeriet eftersom de frågar efter kontonummer och liknande.
Björken
26-08-2005, 19:55
Hittade en artikel i tidningen om just Karibienbluffarna
Lurade på resa till Karibien
Polisen i Sörmland fortsätter att få in anmälningar om misstänkta telefonbedrägerier. På onsdagen fick Eskilstunapolisen in åtta anmälningar från personer som blivit uppringda om att de vunnit en resa till Karibien. Villkoret för att få resan är att man uppger sitt kontokortsnummer.
Enligt Tommy Rengman på Eskilstunapolisen har någon av anmälarna blivit av med pengar på det viset.
Över hela landet har det rapporterats om liknande bedrägeriförsök under sommaren.
wolkenkrabber
26-08-2005, 20:56
jag slär väl dem en pling imorgon eller åker ner till dem då, de har nog stängt nu
Sulawesii
26-08-2005, 21:32
Bra jobbat, wolkenkrabber! De ska bara ha....
Biggan_
26-08-2005, 21:51
CITAT (wolkenkrabber @ 26-08-2005, 18:35) Tips för den som kan engelskaförkortad svensk version: när du får hem reklam om tex, prenumerationer eller att skaffa ett kredit kort så kommer det ju med ett svartkuvert, istället för att läga en svarstallong i det lägger du i rabattkuponger från tex, mc donalds och dyligt som dimper ner i brevlådan och skickar, ett, de har betalat ett porto helt i onödan, två de måste betala folk att öppna mailet helt i onödan, så de kanske tänker efter tills nästa gångde skicksr reklam till dig Vilken strålande idé! Det skall jag absolut göra nästa gång! Och lägga på svarsbrevet på postlådan med ögonen fulla i fan och med ett leende på läpparna Tack för tipset wolkenkrabber!
Monica M zon 4
27-08-2005, 07:51
Snyggt jobbat! Så ska dom tas! Glöm inte anmäla som också!
wolkenkrabber
27-08-2005, 14:19
Skit polis! jag har ringt flera gånger fått stå i kö i över 1½ timma men jag kommer inte fram till att anmäla och när jag ringer till en telefonist för frågor kan dem inget göra! så det blir väl att gå ner till stationen på måndag efter skolan
wolkenkrabber
27-08-2005, 15:13
gav det ett nytt försök och kom fram på CA 20 min! anmälan är nu fullbordad!
Monica M zon 4
27-08-2005, 17:14
Bra gjort! Stiligt att du inte gav upp och struntade i allt ihop utan verkligen gjorde anmälan! Heders åt såna ungdomar!
wolkenkrabber
27-08-2005, 22:21
tack
Flamingon - växtgalning
28-08-2005, 16:12
karibien-samtal har jag fått en gång för längesedan, inspelade rösten hann inte komma så långt för jag förstod ju att det va båg meddetsamma och la på.
rätt intressant att folk verkligen varit så pass dumma att gå på det, för först, varför skulle man helt apropå vunnit en gratis resa? sedan om den nu är gratis vad ska de med kontokortsnumret till? då hade det ju varit troligare med fråga om adressen. det är ju lite som att tro, att där regnbågen slutar finns en kista med guld, eller någon liknande metafor.
gratis resa + man behöver inte betala = inget utlämnande av kontonummer.
Yin o Yang
29-08-2005, 07:35
CITAT (Flamingon - växtgalning @ 28-08-2005, 17:12) rätt intressant att folk verkligen varit så pass dumma att gå på det, för först, varför skulle man helt apropå vunnit en gratis resa? Precis så har jag ofta tänkt, att folk går på allt möjligt  . Det finns alldeles för många blåögda och godtrogna människor här i världen  och tyvärr också alldeles för många som utnyttjar detta faktum
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|