Annki
Nästa söndag är det höstfest för hela familjen på Bergianska strax norr om Roslagstull i Sthlm. Kul dag för alla odlare. För några år sedan ordnade Sollan en frö/plantbytardag på Bergianska. Vi hade jättekul!! Vi bytte fröer och plantor tills parkeringsvakten motade bort oss!

Ska vi försöka göra om äventyret? Om vi är där tidigt - ca 9.00 - 9.30 - innan folket väller in, kanske vi kan ha en bytarträff på parkeringen? Fyll bakluckan med kul fröer/plantor och kom!! Ta med fika/picknick så kan vi vandra ut i parken och äta och umgås.

Var snälla och PM:a mig eller hör av er via tråden så vi får se om det kommer några! Själv har jag en svart borstnejlika, en vit Jacobsstege, en totalt vildvuxen physallis m m som jag gärna delar med mig av.
stina
Åhhh. Och jag som bor i Stockholm, men kommer inte ner till landet och mina växter innan nästa söndag sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif

Skulle annars vara jättekul att bytas lite!!!

/Stina
Annki
Flyttar upp tråden och hoppas några är hemma i stan nästa helg - eller på genomresa. Begianskas höstfest brukar vara trevlig, parken är helt underbar och nu har i a f jag börjat samla fröer. Har inte ni? Det vore kul att träffa några av er. Och byta lite!
yenny
Det skulle varit jättetrevligt! men tyvärr jobbar jag nästa helg sad.gif
Zazu
kan kanske komma, men har inte så värst mycket att ta med i växtväg. sad.gif wub.gif

mvh zazu
Annki
Sorry! Verkar dåligt med intresse - så jag lägger ned. Får ägna mig åt skörden istället. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon