|
Full version: Hembränning
zaaritha
27-08-2005, 21:20
Hur i helsicke kan en hembrännare få längre straff--än en karl som våldtar sitt barn?? Var finns logiken????????++
CITAT (zaaritha @ 27-08-2005, 22:20) Hur i helsicke kan en hembrännare få längre straff--än en karl som våldtar sitt barn?? Var finns logiken????????++ Om en karl våldtar sina barn så drabbar det inte staten, det blir inga skatt och momsförluster.  Rent krasst så verkar det juh som att det delas ut hårdare straff för dom som lurat staten på inkomster.
zaaritha
27-08-2005, 21:27
Usch!!
sen om hembräningen blir dålig
typ etanol så blir det livs farligt för köparen blindhet m.m
kostar detta ännu pengar för sjukvården
zaaritha
27-08-2005, 22:42
Shit!!!
Halaj!
Etanol: brännvin Metanol: träsprit (det man blir full_och_blind av)
//T
tack
och det är metanol som man kan få om man inte använder aktivt kol? och rensar bort det..?
Sulawesii
28-08-2005, 08:52
Vad har hänt nu då? Har inte hört några nyheter på ett tag.... fy på mig....
CITAT (Fille @ 28-08-2005, 09:15) tack
och det är metanol som man kan få om man inte använder aktivt kol? och rensar bort det..? Halaj! Njäe, när mäsken står och jäser så förbrukar jästsvamparna socker. Deras ”avföring” är etanol. Inget metanol bildas. Man kan inte bli blind av hembränt. Men man kan förstås dö av överkonsumtion. f.ö. så hade det varit ett jädrans bök_om_det hade bildats metanol också. Det har nämligen en lägre kokpunkt än etanol. Så då hade man först fått destillera bort all metanol för att sedan destillera fram brännvinet. Aktivt kol. Här har jag en kunskapslucka. Men jag vet att det används i filter till skyddsmasker mm. Jag har t.o.m. en sådan i min bil. När man närmar sig en grisfarm och det börjar stinka f-n i bilen så trycker man på en knapp på klimatkontrollen så går luften via ett kolfilter så att den blir fräsch. //T
CITAT (Fille @ 27-08-2005, 23:35) sen om hembräningen blir dålig
kostar detta ännu pengar för sjukvården Om hembränningen blir dålig så både luktar och smakar spriten satan. Det blir så när man snålar med att byta kolet vid reningen eller rörets längd är för kort, det som smakar och luktar illa är finkeloljan och inget annat.
Anki på Öland
28-08-2005, 13:55
CITAT (Fille @ 27-08-2005, 23:35) ...........så blir det livs farligt för köparen blindhet Det är väl när man dricker T-sprit risken att bli blind finns. Anki
birgitek
28-08-2005, 20:08
Ja, sen får man bara ett år om man slår ihjäl någon! Tänker på killen från Gävle som blev ihjälslagen i Stockholm City. Vet inte vad straffet för hembränning är , men i jämförelse med att ta livet av någon så är det ju inget brott Birgit Ek
Eva i Skåne
28-08-2005, 21:05
wolkenkrabber
28-08-2005, 21:11
CITAT (Eva i Skåne @ 28-08-2005, 22:05) tänkte i samma banor som dig
CITAT (Eva i Skåne @ 28-08-2005, 22:05) Det tillhör juh allmänbildningen för att klassas som norrlänning
ordenarie
29-08-2005, 06:05
CITAT (Reserv @ 28-08-2005, 11:45) CITAT (Fille @ 27-08-2005, 23:35) sen om hembräningen blir dålig
kostar detta ännu pengar för sjukvården Om hembränningen blir dålig så både luktar och smakar spriten satan. Det blir så när man snålar med att byta kolet vid reningen eller rörets längd är för kort, det som smakar och luktar illa är finkeloljan och inget annat. Man?är det så att du säljer? I så fall hoppas jag att du får fängelse!jag kan för allt smör i småland inte begripa varför man på ett forum talar om hur man bränner hoppas att du åker dit.
Bettson
29-08-2005, 06:49
Det kära hembrända ja, skogstjärnan, skatteåterbäringen och allt vad det kallas. Hade ingen negativ inställning till det när jag var yngre.
När jag sedan fick barn så ändrade jag mig totalt. Skulle inte dricka hembrännt ens om jag blev bjuden. Av vilken anledning då. Jo att vi skall vara rädda om våra ungdomar.
Det har förekommt att föräldrar kör sin lilla apparat hemma. Ungarna går och tullar och dricker själva eller säljer till sina kompisar. Ibland har de fått tag på sprit som varit alldeles för stark. Inte har ungarna fattat detta utan stjälp i sig lika stor mängd som om det vore systemsprit.
Följden akut alkoholförgiftning. Ibland har någon räddat deras liv, ibland har ungarna avlidit kvävda av sina egna spyor.
En trettonåring jag känner till köpte en flaska hemgjort äppelvin av en kompis. Främst köpte han den för att vara tuff. Fast han var så skraj att hans föräldrar skulle komma på honom så han sålde den vidare utan att smaka. Sålde till en kompis som i sin tur sålde den till en kompis.
Till slut hamnade denna flaska hos två fjortonåriga flickor som beslutat sig för att bli fulla. När de var på väg i ambulans till sjukhuset så gick telefonerna varma och flaskan spårades. Det var ett himla liv om denna flaska äppelvin. Framställaren av denna lagliga flaska äppelvin skulle mer eller mindre lynchas och brännas på bål.
Det visade sig sedan att alkoholförgiftningen kom från den ena flickans pappas hembränningsapparat. Vinet ville de bara ha för att kamoflera smaken.
Det förekommer att vuxna bränner hemma för att tjäna pengar på att sälja till bland annat barn och ungdomar.
Det forekommer också att vuxna bränner hemma för eget behov. dålig kontroll gör att deras barn tullar, säljer vidare och så.
I båda fallen riskeras livet på barn och ungdomar som har liten eller ingen erfarenhet alls av alkohol.
CITAT (ordenarie @ 29-08-2005, 07:05) CITAT (Reserv @ 28-08-2005, 11:45) CITAT (Fille @ 27-08-2005, 23:35) sen om hembräningen blir dålig
kostar detta ännu pengar för sjukvården Om hembränningen blir dålig så både luktar och smakar spriten satan. Det blir så när man snålar med att byta kolet vid reningen eller rörets längd är för kort, det som smakar och luktar illa är finkeloljan och inget annat. Man?är det så att du säljer? I så fall hoppas jag att du får fängelse!jag kan för allt smör i småland inte begripa varför man på ett forum talar om hur man bränner hoppas att du åker dit. Finns inte en levande själ på detta forum som skulle klara av att koka sprit på det dom fått veta här i den här tråden, däremot har dom fått veta hur man renar spriten efteråt och det är av betydligt större vikt. Även "Svensson" köper en flaska nån gång och då kan det juh va´bra att veta hur man renar det för att va´på den säkra sidan. Och näe, jag säljer inte, men det finns väl andra. Hej och välkommen föresten
Biggan_
29-08-2005, 09:52
CITAT (ordenarie @ 29-08-2005, 07:05) CITAT (Reserv @ 28-08-2005, 11:45) CITAT (Fille @ 27-08-2005, 23:35) sen om hembräningen blir dålig
kostar detta ännu pengar för sjukvården Om hembränningen blir dålig så både luktar och smakar spriten satan. Det blir så när man snålar med att byta kolet vid reningen eller rörets längd är för kort, det som smakar och luktar illa är finkeloljan och inget annat. Man?är det så att du säljer? I så fall hoppas jag att du får fängelse!jag kan för allt smör i småland inte begripa varför man på ett forum talar om hur man bränner hoppas att du åker dit. För dem som tänker bränna sprit, finns det säkert bättre anvisningar än dom kan få här på odla Själv köper jag min sprit på bolaget eftersom jag nyttjar denna vara så litet
CITAT (pejori @ 29-08-2005, 10:11) någon som kanske inte vågar stå för sina åsikter!?
CITAT (yenny @ 29-08-2005, 11:01) CITAT (pejori @ 29-08-2005, 10:11) jösses!!!! ett nytt troll  :wacko: :wacko: någon som kanske inte vågar stå för sina åsikter!? säkert eller någon som vill skapa irritation men tji fick dom
*Felix matte*
29-08-2005, 12:02
CITAT (Reserv @ 28-08-2005, 22:12) CITAT (Eva i Skåne @ 28-08-2005, 22:05) Det var väldigt vilka kunskaper ni besitter ang hembränning :rolleyes: :lol: :) Det tillhör juh allmänbildningen för att klassas som norrlänning  Va?????
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|