Full version: Exotiska växter
Bobbo
Hej.
Försöker på denna avdelningen istället=)

Har nyss köpt en pepino planta och kiwi frön. Får hem de nästa vecka. Har ingen aning om du de ska skötas. Någon som har tips att ge? Egna erfarenheter?
serx
pepino är släkt med klängväxten gurka va? då behöver den iaf inte så mycket dränering.

vad är det för kiwi?
Bobbo
CITAT (serx @ 28-08-2005, 15:15)
pepino är släkt med klängväxten gurka va? då behöver den iaf inte så mycket dränering.

vad är det för kiwi?

Har tyvärr inget svar på någon av dina frågor huh.gif
Zazu
CITAT (serx @ 28-08-2005, 15:15)

pepino är inte släkt med gurka, den är släkt med potatis och tomat, alltså en solanacea-växt, den heter solanum muricatum på latin.
jag har två pepino, fröuppdragna, de får inte direkt någon skötsel eftersom de står utomhus, har för mig att de lätt får bladlöss, men det har jag inte märkt av, tror de trivs i växthus, eller inomhus.
tror dessutom att pepino varit uppe förut, sök i krukodlingsavdelningen och här i krukväxt.

mvh zazu
Zazu
skrev fel, det är inte bladlöss den lätt får, utan spinn unsure.gif

mvh zazu
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon