Full version: Red Shield - hibiscus
antiann
Hej!

Jag fick en hibiscus (red shield) av min vän för ngn vecka sen, nu har han stuckit iväg och blivit runt 40 cm lång... Kan jag beskära honom nu? Och hur ska jag göra?

Den enda infon jag hittar om red shield är att den verkar tyda på att den växer utomhus utomlands. Ngn som vet om de trivs inne?

Ngn som vet ngt allmänt som kan vara bra för en nybörjare på hibiscus?

wub.gif
Sulawesii
Den trivs inget vidare inne. Iallafall inte den jag hade inne nu under sommaren. Hade en inne och en ute. Den inne var blek och tunn, den ute djupt mörkröd och "krallig".
Men, de går att ha inne. Några här på odla har övervintrat dem inne. Jag ska själv försöka med den jag har står ute (innehibiscusen har jag gett bort) nu i vinter.
Annars är jag inte den som borde ge råd om Hibiscusar, så jag lämnar resten till nån annan mer lämplig person. Jag har tagit död på några stycken......

Välkommen, förresten!!
antiann
Tack för det svaret! Ngn annan som vet mer?
Reserv
Den är inte härdig här men kan övervintras som typ Pelargoner, med varierande resultat, den räknas som ettårig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon