Full version: Idag
netaave
Nu har jag givit efter för ungarnas tjat och betalat mina räkningar via internet för första gången.
Herre jisses jag kände mig som jag var en topseecretagent, en sån massa koder att slå.
Blir väl inte lika många nästa månad för då ligger dom ju där redan.

Jodå det funkade, det har jag kollat. laugh.gif
Biggan_
Visst är det bekvämt rolleyes.gif
Slippa gå på banken eller kassaservice, och framför allt att slippa de höga avgifterna de tar ut för förmedlingen smile.gif biggrin.gif
HippieSpellan
aaah det låter som föreningssparbankens klatchiga lilla dosa=)
det känns säkrare med dosan, men med handelsbanken så är det inte alls lika många koder och sådant.

glöm bara inte att uppdatera sidan när du betalar, annnars kandu sitta och skriva massa ocr# och vara nästan klar, så blir du urloggad, mamma hade alltid det problemet=)=)
netaave
Vadå uppdatera?
Jag satt både länge och väl igår inte blev jag utloggad.
Yin o Yang
CITAT (netaave @ 29-08-2005, 08:16)

Jag har betalat via internet i flera år och har då aldrig blivit utloggad blink.gif , itne ens när jag hade "ångmodem" smile.gif . Tycker det är fantastiskt smidigt och när väl alla mottagare blivit inmatade, går det snabbt och bra biggrin.gif . Och man betalar alltid på precis rätt dag tongue.gif , ine för tidigt och inte för sent
labarradepan
betala via nätet är kanon, kan inget annat biggrin.gif
kristerh
kan bara hålla med, det är suveränt att betala via burken,
nuförtiden finns det en penna man kan köpa som läser in streckkoderna.
krister
pejori
samma här...bara nätbetalningar biggrin.gif biggrin.gif
pimpim
CITAT (kristerh @ 29-08-2005, 10:06)
krister

Det låter bra. Var kan man köpa en sån penna?
HippieSpellan
CITAT (netaave @ 29-08-2005, 08:16)
Vadå uppdatera?

ja nu vet jag inte hur många räkningar du hade, mamma brukade betala iallafall +15 per gång, och att skriva in ocr# för varje tar tid när man använder den långa listan.
man blir urloggad om man har varit inaktiv i 15 minuter, alltså inte bytt sida eller så...

på den långa listan står det "uppdatera" eller något sådant längst ner vid klar
*Felix matte*
Vi har precis bestämt oss för att ta Internetbank... nu har vi bara den förenklade varianten.
Krister... jag är också nyfiken på pennan... var finns den att köpa och ungefär hur mycket kostar en sån?

Hade tänkt hinna till banken idag men eftersom jag slagits med krånglande dator så får det vänta tills burken är OK.
Annlo
CITAT (Felix matte @ 29-08-2005, 13:10)
Vi har precis bestämt oss för att ta Internetbank... nu har vi bara den förenklade varianten.
Krister... jag är också nyfiken på pennan... var finns den att köpa och ungefär hur mycket kostar en sån?

Hade tänkt hinna till banken idag men eftersom jag slagits med krånglande dator så får det vänta tills burken är OK.

Jag har lånat en sådan översättningspenna och den ska visst också ta ocr nr?!

Finns på välsorterade bokhandlare och jag gissar att de kostar från 600 och uppåt!
*Felix matte*
CITAT (Annlo @ 29-08-2005, 13:14)

Finns på välsorterade bokhandlare och jag gissar att de kostar från 600 och uppåt!

Får ta en tur till bokhandeln när vi fixat med banken. Tack för tipset wub.gif
Biggan_
CITAT (Annlo @ 29-08-2005, 13:14)

Jag tror nästan att Clas Ohlson och Kjell & Company har sådana läspennor smile.gif
Gossen Ruda
Bara nätbetalningar här också. OCR-numren är ibland ruskigt långa, onödigt långa. Ett av dom längsta numren jag har att skriva in är till Konsumentverket och prenumerationen för Råd och rön. Dom skall ju vara på konsumenternas sida så jag har påpekat bristen för dom. Jag fick ett urskuldrande svar att det var företaget dom i sin tur utnyttjade för betalningstjänsten som använde sig av dessa långa nummer men dom höll med mig.
Rossi
Vi har Nordea och det funkar jättebra med internetbetalningar.

För att inte tala om att föra över pengar, köpa/sälja fonder etc. Eller byta PPM-fonder, ITPK-fonder etc. Ett par knapptryck och det är klart. smile.gif
Rossi
CITAT (Gossen Ruda @ 29-08-2005, 14:21)
Bara nätbetalningar här också. OCR-numren är ibland ruskigt långa, onödigt långa. Ett av dom längsta numren jag har att skriva in är till Konsumentverket och prenumerationen för Råd och rön. Dom skall ju vara på konsumenternas sida så jag har påpekat bristen för dom. Jag fick ett urskuldrande svar att det var företaget dom i sin tur utnyttjade för betalningstjänsten som använde sig av dessa långa nummer men dom höll med mig.

Vi har också Råd & Rön eller Röd & Rån som vi kallar den för ..... smile.gif ...... och visst har de extremt långa OCR-koder!
Bettson
Jag har c-pen. Fungerar väl ganska OK när man väl lärt sig tekniken.
Fast det kan bli fel ändå så jag tycker inte den var värd priset. Betalade nästan 2000 kr för min.

Då har man större nytta av att anmäla sig till e.faktura i banken. De flesta el.bolag, kommuner, telebolag är ju anslutna. Den tjänsten är ju dessutom gratis.

Jag har använt nätbetalningar sedan -96. Det har alltid funkat oklanderligt.
Har jobbat med föreningssparbaanken., postgirot, handelbanken, Nordea.

Alla har mer eller mindre bra funktioner.
Inga från Närke
CITAT (pimpim @ 29-08-2005, 10:34)
krister

Det låter bra. Var kan man köpa en sån penna?

Kolla med banken jag tror de har också.
*Felix matte*
Idag var vi på banken och fixade men de (hon) var ett frågetecken när jag undrade om de hade avläsningspenna.
Nåja... imorron ska jag ta en titt på hur jag betalar räkningar... tyckte jag var duktig som kunde logga in med dosa idag biggrin.gif
men jag undrar varför de inte kunde göra en större dosa som passade svullna tantfingrar bättre tongue.gif nu får man ju använda lillfingret
bara för att inte få dubbeltryck laugh.gif
Biggan_
CITAT (Felix matte @ 01-09-2005, 20:34)
Idag var vi på banken och fixade men de (hon) var ett frågetecken när jag undrade om de hade avläsningspenna.
Nåja... imorron ska jag ta en titt på hur jag betalar räkningar... tyckte jag var duktig som kunde logga in med dosa idag biggrin.gif
men jag undrar varför de inte kunde göra en större dosa som passade svullna tantfingrar bättre tongue.gif nu får man ju använda lillfingret

Tryck med en penna med spetsen inne rolleyes.gif
Det får jag göra både med dosan och mobiltelefonen rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Birgitta P @ 01-09-2005, 23:44)
CITAT (Felix matte @ 01-09-2005, 20:34)
men jag undrar varför de inte kunde göra en större dosa som passade svullna tantfingrar bättre tongue.gif  nu får man ju använda lillfingret

Tryck med en penna med spetsen inne rolleyes.gif
Det får jag göra både med dosan och mobiltelefonen rolleyes.gif

Tackar så mycket för tipset wub.gif var ju mycket lättare ... å så såg jag i broschyrerna att det ska finnas en extra stor dosa för "funktionshindrade"...låter nog bli att byta ut ändå. rolleyes.gif
ninnisky
CITAT (Rossi @ 29-08-2005, 14:28)
Vi har Nordea och det funkar jättebra med internetbetalningar.

För att inte tala om att föra över pengar, köpa/sälja fonder etc. Eller byta PPM-fonder, ITPK-fonder etc. Ett par knapptryck och det är klart.  :)

Samma här! Det funkar alldeles utomordentligt. Gör alla "bankärenden" via nätet sedan några år tillbaka wub.gif smile.gif wub.gif
Hannele

Det behövs väl inte, om man använder e-räkningar?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon