Full version: Meloner
jåj
Första året med det nya stora växthuset och möjlighet att prova massor av sorter.

Meloner är ju något som är spännande och som kan smaka jättegott.

Min favorit i år blev Suger Nut F1. Stora vakert gula frukter, vikten på mina tre blev run 1,2 Kg smaken är i topp ett vitt söt kött.

Denna kommer det att bli flera plantor av nästa år.

Hur går det för er andra ?

JÅJ
Helen B
CITAT (jåj @ 29-08-2005, 11:09)
Första året med det nya stora växthuset och möjlighet att prova massor av sorter.

Meloner är ju något som är spännande och som kan smaka jättegott.

Min favorit i år blev Suger Nut F1. Stora vakert gula frukter, vikten på mina tre blev  run 1,2 Kg smaken är i topp ett vitt söt kött.

Denna kommer det att bli flera plantor av nästa år.

Hur går det för er andra ?

JÅJ

Hej,
I år var det första gången som jag har odlat melon. Jag har testat 2 sorter, cantalupo och orientalisk. Jag fick bara två cantalupo, men de var otroligt goda. Av den orientaliska har jag fått fem stycken. De är inte mogna ännu. Jag "slösade" en igår för att se om de var mogna- men det var de inte huh.gif Den orientaliska har ett orange kött och doftar gudomligt. Upptäckte det när den enda mogna orientaliska sprack innan jag hann skörda den....
Jag ska ha meloner även nästa år. Det känns så otroligt lyxigt att kunna plocka melon hemma (även om det bara blir några få tongue.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon