Full version: Stora problem
Ciczi
Vi ska starta upp en totalrenovering av vår lägenhet nu i månadsskiftet och nu kommer jag få väldiga bekymmer. Vad gör jag med alla mina krukväxter? De kan ju inte stå kvar i byggdammet. Vi ska slipa och väsnas och damma ner en massa så det går ju definitivt inte.

Någon som har en finurlig plan vad gäller placeringen av mina krukväxter? Jag har en trädgård som jag kanske kan skicka ut något i lite tillfälligt.
JAg har hibiskusar i massor och sedan lite paprikor och en och annan grön växt (paradisträd, svärmors tunga och bandrosett, dessutom paraplyaralia).
Tacksam för tips!

Ciczi
pejori
jag hade renovering för två år sedan wub.gif
ställde mina blommor på ett skåp, en och en halv meter in i rummet.
när fönstrerna var klara ställde jag dom där under tiden dom slipade golvet och tapetserade.
visst blev dom dammiga, men det gick att spola bort sedan smile.gif smile.gif
Carex
Många krukväxter går att ha ute så länge det inte blir frost.
wolkenkrabber
äsh avliva peprikan eller ställ ut den och ställ dina hibiskusar under nån tät buske utomhus tills ni är klar då om ni inte går efter pejjans tips
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon