|
kerstin z5-6
29-08-2005, 19:13
har säkert lovat att ta frö -tilll några- av mina div perenner , men vad och till vem ? Rysk martorn vet jag , gentiana asleipiadea ??? Hör av er -för mitt minne är sållbetonat
Inte har du lovat mig nåt, utom det jag redan fått, men om minnet är som ett såll kan jag väl säga att om det blir nåt över kan det komma ett kuvert på posten från mig /Åsa
pisanggoreng
30-08-2005, 08:57
kerstin z5-6
30-08-2005, 11:42
Lobelia  ok de bör sås i februari för att bli nåt -jag hojtar här om den hinner få frö
pisanggoreng
30-08-2005, 13:46
Tack. Nu när jag vet vad det är för något kan jag ju lokalisera frön själv (fast det är klart, skulle det bli några frön på dina plantor så är jag tacksam). Letade lite på nätet och hittade en som heter "Queen Victoria". Kan det vara den? Och i så fall, undrar just hur den kommer överens med (klematis) "Princess Diana"...
Sulawesii
30-08-2005, 15:21
Oh!! Får jag också tigga Lobelia, Kerstin?? Den är så vacker!!
kerstin z5-6
30-08-2005, 18:31
lobelia speciosa- eller Lobelia cardinalis - Gardens North brukar ha frö till den senare som är lika röd , men mer härdig am zon 3-8 -går att övervintra som krukväxt om man bor i kall zon -den är härdig, men verkar ibland inte tåla vårtorka.../vårsol Blir 60 cm hög med smalt växtsätt , rödskiftande blad jag försöker samla så mkt frö jag kan då -om de inte blåst bort i orkanen idag
smörbollen alabaster, får du frön på den? mvh zazu
kerstin z5-6
30-08-2005, 21:04
Alabaster är mördad av en grävskopa ,,,, "nej vi kommer aaaldrig att behöva köra så långt in i rabatterna -tro inte på män i maskiner .... men jag är på jakt efter en ny
CITAT (kerstin z5-6 @ 30-08-2005, 22:04) Alabaster är mördad av en grävskopa ,,,, "nej vi kommer aaaldrig att behöva köra så långt in i rabatterna -tro inte på män i maskiner .... men jag är på jakt efter en ny  okej, lycka till med att hitta en ny. mvh zazu
Ha, ha ja, sållbetonat minne har man ju lite till mans Du har inte lovat mig några frön men vore det så att du skulle ha t.ex. violruta eller vitlysing fröer som du inte behöver så kan jag ju alltid ta hand om dom
Här är en till som har sålliknande minne  , men jag kan ju alltid gå tillbaka i tiden, i gamla trådar  , där säger du mig Kerstin att jag skall komma tillbaka i höst och då gäller det Kungsljus som du har i flera färger, klart intresserad av alla färgerna. Sedan gäller det en hel skrälldus med fröer, Har du så har du, men samtliga har jag sett i ditt album som är någonting alldeles enastående. Tack för titten. Nu till fröna: Penstemon serrulatus Lewisia cotyleydon " twedyii Ehritricum canum Collomia debilis bergsjuvel Limonium tataricum Crambe cordifolia Får se vad du har och se hur vi gör
Tack Kerstin  leveransen har anlänt. Du är snabb och alert när det gäller både leverans av fröer och svar på frågor
kerstin z5-6
13-09-2005, 10:59
Bra , hoppas de gror bra nu då  Här är en av de sedum jag skickade , om du inte sett den förr-  Sedum roseum smalbladig -(en del säger att den kallas Clementsia rhodantha i stället ) Frö ursprung RM Colorado Usa
Ursöt Kerstin  Jaha, det är en långväga gäst, intressant  . Jag håller på och söker på google nu för att få fram bilder och lite data om de nyhemkomna fröerna  Kul, tänk om det vore vår snart
Sulawesii
14-09-2005, 16:11
Oh så fin! När och hur länge blommar den?
Christer i Falköping
14-09-2005, 20:35
Jaf vet att jag tiggt något av dig, men kan för mitt liv inte minnas vad  Om du minns kan du väl berätta vad det var jag ville ha Christer.
kerstin, får kalmian frön? glaspärlevinet?
mvh zazu
kerstin z5-6
15-09-2005, 12:56
Christer -  int minns jag det  Tänk till nu ! Ska fundera jag med .. Glaspärlevinet har massor av bär -pm a mej zazu-men de är ännu rätt omogna Clementsian -smalbladig rosenrot blommar samtidigt eller strax efter tulpanerna i maj -juni -den blommar länge -på hösten blir hela växten knallröd ! Jisses berit ! jag glömde skicka kungsljus o Cramben --- Sorry -kommer nytt brev men just nu är jag i 08 området ett tag -- Kommer ett brev nästa v om du pmar din adress-Frimärken har jag fått av ej så det räcker
Christer i Falköping
16-09-2005, 21:17
Nu har jag gått igenom dina album på AoT forumet, men kan fortfarande inte komma ihåg vad jag så gärna ville ha  Men om du får något moget nypon på någon av dina härdigare rosor skulle jag bli glad om jag kunde tigga till mig det. Dessutom har jag förstått vad för klättrare jag planterat i min ena kallbänk i Tråvad  Det är ju Glaspärlevinet, som jag funderat på vad det kunde vara Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|