kerstin z5-6
Nu är det i stort sett klart -så jag lovar att sluta smile.gif tjata om detta projekt smile.gif

väggar tak o taklucka klara

inredning på G
smile.gif
Hit med frökatalogerna!
mulle
Neeej - sluta inte - du får tjata hur mycket du vill!
Underbart fint växthus!
wub.gif wub.gif wub.gif
Mulle
Helen i Piteå Zon 5
Oj, oj, oj, såå fiiint!! rolleyes.gif Vad du ska må gott där nästa vår biggrin.gif Vitaminkuren du gav din make kan du ta patent på laugh.gif vad du skulle kunna tjäna pengar biggrin.gif Skämt åt sido, ge honom massor av beröm från mig, han har gjort ett toppenjobb! / helen
pisanggoreng
Det blir ju otroligt snyggt!

Och stort! Någonstans hade jag fått för mig att du bara skulle "ha något litet ställe till någon frölåda"...

Fort har det gått också. Grattis.

smile.gif
Smekajsa
Instämmer med föregående:
sluta inte tjata om ditt växthus!!!!!
Det är såå roligt att se hur det växer, he he.
Vill se mera bilder!!
Själv har jag byggt ut ett Willab Juliana med ett likadant
till så det blir 6,4 + 6,4 = 12,8 kvm.
Men det vet ju alla hur ett Juliana ser ut,
till skillnad mot alla fantastiska kreationer här på Odla.

wub.gif laugh.gif biggrin.gif smile.gif wub.gif smile.gif laugh.gif biggrin.gif
uno
endast en taklucka. då får du värmeproblem såvida du inte löser vädringen på annat sätt.
kerstin z5-6
Inga problemo Uno -hela bakstycket-som fö även har en dörr med spärr
kan öppnas sommartid :)alla trianglar går att lyfta ur + vädringsspalter a la Florum längs mötet tak-sida
mulle
Kan man tolka det nya växthuset så att det kommer att finnas en massa trevliga små plantor till salu på den där berömda morsdagstillställningen?
Mulle
kerstin z5-6
I år ska jag banne mig så allt jag kommer över haha laugh.gif laugh.gif
jag var förfärlig förr , men vänta bara .....

ps Mulle
Före den där forumistmiddagen/mässmiddagen -så har vi plantbyte -de som reser långt o inte har plant med -brukar åka hem ,med massor av plantor därifrån
-ändå har alla mer växer med hem
-än de tog dit
-Förklara det den som kan smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
gammelnalle
mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif

hmmmm majjister bezzerwizzer på krigsstigen:

De där uttagen ser inte ut att få sitta där....
det skall vara kapslade med LOCK... IP44 minst!!!

mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif

annars ser det riktigt mysigt ut!!!

Hoppas alla blir nöjda och får knorr på svansen!!

smile.gif smile.gif smile.gif

b
kerstin z5-6
jag vet -elpatron har varit här o bannat .. han fixar lock till mej smile.gif
Maken är inte lika bekymrad "eftersom det finns jordfelsbrytare "-själv är jag mer intresserad av lock eftersom jag inte passar i krullpermanentat hår laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
fruberglund
F-n vad avis man blir *suck*.

Och här sitter man som en strandad val och kan inte göra nåt...dessutom saknas tomtutrymme än så länge.

Nåväl, nu är det i alla fall klart att vi FÅR köpa mer tomt av markägaren, tar bara nåt år innan alla papper är klara, suck.

Nä, nu är det jag som ska ut i trädgården och planera, så det så!!! mad.gif biggrin.gif
pollenper
Har du byggt i furu? Hur är skyddet mot röta?
Själv funderar jag på att på mitt pomerans hus i lärk om det inte blir alltför dyrt.
kerstin z5-6
Nja -eget timmer -gran o tall blandat antar jag ... hemtorkat, borde hålla 300 år med linoljefärgen vi har på biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
ladorna står ju kvar här på åkrarna ....
Annlo
Åh, blir så avis wub.gif
Och här sitter jag med ett ytte pytte litet juliana 6,5 sad.gif

Törs man nämna detta för sambon... satte ju upp mitt förra året blink.gif laugh.gif nä, bäst att tiga o lida.... rolleyes.gif tur att man har alla era fina växthus att frossa i!
pollenper
Kärnfura är ju också fint.
45x95 lärk kostar 38kr/m har jag fått pris på så det glömmer jag. mad.gif
violina
Tjata på så jag kan frossa i andras växthusbilder tills jag hittar hus + trädgård där jag kan bygga ett eget. smile.gif
ove3
Härliga bilder.

Finns möjligheter att få se mer bilder med detaljer på ex. takfot,vädringslucka.droppbleck.osv. Så att man kan få ordning på det egna växthusbygget.
ove3
bilder.

Finns möjligheter att få se mer bilder med detaljer på ex. takfot,vädringslucka.droppbleck.osv. Så att man kan få ordning på det egna växthusbygget.
fiffigafrun
Det där blir ju kanon Kerstin!

Ser ganska stort ut.

Överger du odlingarna i källaren nu eller tänkte du börja där inne för att sen flytta ut dem till växthuset?

Har ju själv prematur-avdelningen inne men den är liten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon