Full version: Rosmarin
marbosm
Hej,

Som ny medlem här hoppas jag att jag får ställa en fråga till alla er kunniga. Jag har sått Rosmarin, haft den i kylskåpet i 3 veckor och på fönsterbrädet i norr-läge i ca 1 vecka. Inte ett enda frö har grott. Jag har testat flera år i rad men det slutar alltid med att jag köper en Rosmarin planta. Jag har ALDRIG fått något frö att gro. Annars brukar jag ha gröna fingrar och lyckas med det mesta. Det här med Rosmarinen retar mig därför. Kan någon ge mig ett råd? Vad gör jag för fel?

Mvh
Marie
Åsa, mälardalen zon 2
Har för mig att rosmarin är ljusgroende så fröna ska inte täckas med jord + rosmarin brukar inte vara så snabbgroende, det kan ta längre tid än 4v innan något gror. +Fröplantorna brukar inte vara så snabbväxande.
Enklaste metoden är att föröka med sticklingar, rosmarin brukar vara mycket lätt att sticklingsföröka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon