Full version: Krokus Tricolor
Victoria
Hej,

Jag vill ha en liten vårlök i rabatten som går åt det rosa nyanserna. Har tittat på Krokus tricolor och det står i beskrivningarna att de skal vara blåvioletta/lila, men jag tycker de ser rosa ut? Ni som har dem i rabatten, hur ser de eg ut irl? Något annat tips på rosa krokus eller liten vårlök? Har tittat på någon liten tulpan (15 cm) som såg ut nästan som en rosa näckros (minns ej namnet) Har någon den? Tips och råd tack smile.gif
mulle
Menar du den här?

bilden lånad ur Exotic gardens katalog

Jag har haft den i flera år och är mycket nöjd, den är förtjusande.
Och:
De här svaren fick jag då jag för ett tag sedan efterlyste rosa vårlökar!

Mulle
Victoria
WOW!!! Vilken häftig krokus! SÅNN vill jag ha!!! biggrin.gif Vet du vad den heter? Den jag har tittat på är är gul i mitten och sedan vit och lila/rosa ytterst. På bilderna ser den iaf rosa ut, men i beskrivningar står det lila. Men nu vil jag ha sånna som du. De var ju stencoola smile.gif Namn?
mulle
Det är ingen krokus utan en liten tulpan, tulipa humilis.
Här hittar du den.
Mulle
mulle
Victoria, du måste absolut kolla "de jager" - längst ner på
den här sidan från Odla!!!
Mulle
Victoria
Hej,

TACK för länken!! Jag har tittat och det är PRECIS vad jag vill ha biggrin.gif Fast de är ju lite dyra : / Får fundera lite......Man bör ju köpa iaf 3 paket.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon