Jag var på en lokal plantskola idag som hade rosrea på krukade rosor, och givetvis tittade jag lite runt

rosälskare

som man är.(Jodå, det blev två inköp till reducerat pris: en klassiker: "Rosa Mundi", som fanns en gång i vår trädgård, men som dog pga den blev flyttad och inte trivdes på det nya stället; en "Golden Wings" en gul enkelblommande buskros.)
Och där bland hyllorna stod en del buskar av Bonica 82, som inte alls såg ut som min Bonica därhemma.
Är det någon som vet skillnaden på Bonica och Bonica 82? Min Bonica hemma är rosa med lite lösa blommor som heltutslagna nästan utan doft, men underbar i knopp - likt marcipanrosor

!Denna Bonica 82 hade fyllda rosa blommor av gammaldags typ, och knopparna var lite mulligare(?) och tonade i vitt och rosa.Dessutom doftade den mera än min Bonica.Jag pratade med en försäljare på plantskolan om olikheterna, men hon sade att det kunde nog skilja så mellan Bonica och Bonica 82.
Någon som vet och har bildbevis?(Tyvärr har jag inte skaffat ngn digitalkamera än, men jag jobbar på det

)
Hälsn
AnnA