Full version: Sommarstuga
Kathy
Vi har gått i funderingar om att kanske köpa sommarstuga men inte riktigt hittat vad vi vill ha.

Men så i förra veckan hittade vi STUGAN och till helgen ska vi åka och titta på den.

Vi har två stugor till, som vi kommer kika på, mest för att ha något att jämföra med.

Några tips om vad vi ska titta extra på, vid visning? Frågor som bör ställas?
kristerh
Kolla om det finns kommunikationer, vatten-sommar eller vintervatten, egen brunn, är isåfall vattnet drickbart, närmaste mataffär, vad är det förslags toa, nu menar jag tömning av latrin mm, är vägen farbar vintertid? plogning mm.
krister
HippieSpellan
kolla fönster, hur tätade de är, om det är fuktskador (oftast i taket) kolla bakom möblerna så inga överaskningar dyker upp, kolla hur taket ser ut så det inte behöver bytas nästa år, om skorsten finns kolla om det måste rättas till, hur det är med avverkningstillstånd(arrende?) och vilka krav markägaren har isådanafall(om inte det ingår), om det är något ni inte får göra.
kristerh
Scrollan din brevlåda är full wink.gif
krister
Kathy
CITAT (kristerh @ 30-08-2005, 13:18)
Scrollan din brevlåda är full wink.gif
krister

Oooppps....åtgärdat nu. wink.gif
Kathy
Nu har jag pratat med mäklaren.
På lördag eftermiddag ska vi kika på två stugor. wub.gif
En av stugorna är mer intressant, men det kan vara bra att ha något att jämföra med.
Kathy
Det börjar dra ihop sig....

Mäklaren ringde i förmiddags och berättade att det var en intressent som lagt ett bud i förra veckan och nu ville han höra om jag fortfarande var intresserad av objektet.
Hehe.........jag berättade att det var min man som lagt bud på nämnda objekt och då blev han lite förvånad över alla telefonnummer och kunde inte alls förstå. Men efter min förklaring "över alla telefonnummer" så fattade han. Det fanns visst en intressent till, som han ännu bara hade nått via telefonmeddelande.

Som sagt....det börjar dra ihop sig till ett beslut ifrån säljaren.

Håll tummarna för oss att de vill ha vårt lagda bud.
mulle
Håller alla tummar!
Mulle
Kathy
CITAT (mulle @ 26-09-2005, 14:38)
Håller alla tummar!
Mulle

Tack! wub.gif
Eva i Skåne
Hoppas det blir köp av smile.gif

Sommarstuga är toppen, tycker jag

wub.gif
adrian
Hoppas vi får se bilder...smile.gif
pejori
håller tårna också för säkerhets skull wub.gif wub.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 26-09-2005, 18:42)
håller tårna också för säkerhets skull wub.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif
Jaa...då borde det gå vägen.

adrian: Självklart kommer jag överrösa er med bilder, om vi kommer så långt. wink.gif
Kathy
Mäklaren ringde i eftermiddags; säljaren har accepterat vårt bud!!!

S ä l j a r e n h a r a c c e p t e r a t v å r t b u d ! ! !

laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
stina
Oh vad kul!!!!!! Jättegrattis. Det är så himla mysigt med sommarstuga. Vi bor i lägenhet och har en liten stuga - det är som en lekstuga för vuxna!!! Vi far ut och leker med det vi tycker är kul när vi är lediga. tongue.gif tongue.gif tongue.gif
*Felix matte*
Grattis till köpet! wub.gif
pejori
visste väl att tårna skulle hjälpa laugh.gif laugh.gif
grattis smile.gif smile.gif
Annlo
Gratulerar! rolleyes.gif

Berätta mer om stugan! *nyfiken*
Liten, stor, gammal, ny... vi vill veta allt!

Det är underbart med stuga, även om det blir en del jobb så känns det inte lika betungande som hemma!

Trust me I know! wub.gif
(Vi är begåvade med tre stugor, en vinterstuga, en sommarstuga och en "närastuga". De två första delar jag med min bror och den sista har min sambo tagit över efter hans föräldrar! Så vi har att göra... smile.gif )
Kathy
Tack för era Grattisar!! wub.gif

Annlo:

Jisses....3 stugor, ojj! wub.gif

Ja, jag har drömt om sommarstuga sedan jag var 5 år ungefär. Jag var alltid avundsjuken på mina kompisar som alltid skulle "åka till landet" och jag ville också ha "ett land" att åka till....men det blev aldrig riktigt så.
Förrän till nu.
Det är några saker som ska fixas och några formaliteter innan vi slutit affären fullt ut, men jag såg att stugan redan var bortplockad ifrån hemnet.

Jag återkommer med detaljer (och kanske en och annan bild) när allt är klart.
yenny
Grattis! va kul! biggrin.gif
netaave
Åh vilken känsla!
Jättegrattis till den nya oasen.
Nu är du aldrig mer sysslolös om du inte väljer det själv.
Är det en stuga ni kan utnyttja på vintern också?
Kathy
I förmiddags besiktigade vi huset samt träffade säljaren och gjorde upp detaljerna.

Kontraktet skriver vi till veckan.

Gissa om jag är glad!!!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Kathy
CITAT (netaave @ 28-09-2005, 21:25)
Är det en stuga ni kan utnyttja på vintern också?

Jadå, det går att vara i stugan året om. wub.gif
Kathy
NU ÄR KONTRAKTET SKRIVET OCH STUGAN ÄR VÅR!!! wub.gif wub.gif wub.gif
netaave
CITAT (Scrollan @ 12-10-2005, 20:45)
NU ÄR KONTRAKTET SKRIVET OCH STUGAN ÄR VÅR!!! wub.gif wub.gif wub.gif

Supermegagrattis!!!!
Var ligger den?
Bilder vill vi se!
Kathy
Nya foton finns i mitt fotoalbum döpt till "Sommarstuga".
Elisabeth-Västkustkolonisten
Ser mysigt ut.

Stort grattis
yenny
Ja det ser verkligen mysigt ut smile.gif
netaave
Såg jättefint ut, bra med flera enheter så där om familjen växer! rolleyes.gif
Kathy
CITAT (netaave @ 14-10-2005, 16:55)
Såg jättefint ut, bra med flera enheter så där om familjen växer! rolleyes.gif

Tack...
...fast nu är förråden inte tänkt som boende.
*Felix matte*
Såg ut att vara fin stuga... å så fin murad utegrill wub.gif
Kathy
CITAT (Felix matte @ 14-10-2005, 23:44)
Såg ut att vara fin stuga... å så fin murad utegrill wub.gif

*skratt*...och ändå ursäktade sig säljaren och sa att vi kunde riva den om vi ville.

I vardagsrummet finns det däremot en otroligt fin, murad, öppen spis som faktiskt fungerar. wub.gif
kristerh
Grattis wub.gif har inte varit här på en vecka så jag har missat att du blivit med stuga.
krister
Biggan_
Grattis och lycka till med nya stugan smile.gif
Antar att vi får lite rapporter då och då, om trivseln, renoveringar och trädgårdsprojekt förstås unsure.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon