|
Full version: Sommarstuga
Vi har gått i funderingar om att kanske köpa sommarstuga men inte riktigt hittat vad vi vill ha.
Men så i förra veckan hittade vi STUGAN och till helgen ska vi åka och titta på den.
Vi har två stugor till, som vi kommer kika på, mest för att ha något att jämföra med.
Några tips om vad vi ska titta extra på, vid visning? Frågor som bör ställas?
kristerh
30-08-2005, 11:14
Kolla om det finns kommunikationer, vatten-sommar eller vintervatten, egen brunn, är isåfall vattnet drickbart, närmaste mataffär, vad är det förslags toa, nu menar jag tömning av latrin mm, är vägen farbar vintertid? plogning mm. krister
HippieSpellan
30-08-2005, 12:14
kolla fönster, hur tätade de är, om det är fuktskador (oftast i taket) kolla bakom möblerna så inga överaskningar dyker upp, kolla hur taket ser ut så det inte behöver bytas nästa år, om skorsten finns kolla om det måste rättas till, hur det är med avverkningstillstånd(arrende?) och vilka krav markägaren har isådanafall(om inte det ingår), om det är något ni inte får göra.
kristerh
30-08-2005, 12:18
Scrollan din brevlåda är full krister
CITAT (kristerh @ 30-08-2005, 13:18) Scrollan din brevlåda är full krister Oooppps....åtgärdat nu.
Nu har jag pratat med mäklaren. På lördag eftermiddag ska vi kika på två stugor. En av stugorna är mer intressant, men det kan vara bra att ha något att jämföra med.
Det börjar dra ihop sig....
Mäklaren ringde i förmiddags och berättade att det var en intressent som lagt ett bud i förra veckan och nu ville han höra om jag fortfarande var intresserad av objektet. Hehe.........jag berättade att det var min man som lagt bud på nämnda objekt och då blev han lite förvånad över alla telefonnummer och kunde inte alls förstå. Men efter min förklaring "över alla telefonnummer" så fattade han. Det fanns visst en intressent till, som han ännu bara hade nått via telefonmeddelande.
Som sagt....det börjar dra ihop sig till ett beslut ifrån säljaren.
Håll tummarna för oss att de vill ha vårt lagda bud.
CITAT (mulle @ 26-09-2005, 14:38) Håller alla tummar! Mulle Tack!
Eva i Skåne
26-09-2005, 17:09
Hoppas det blir köp av Sommarstuga är toppen, tycker jag
Hoppas vi får se bilder...
håller tårna också för säkerhets skull
CITAT (pejori @ 26-09-2005, 18:42) håller tårna också för säkerhets skull  Jaa...då borde det gå vägen. adrian: Självklart kommer jag överrösa er med bilder, om vi kommer så långt.
*Felix matte*
28-09-2005, 19:55
Grattis till köpet!
Gratulerar! Berätta mer om stugan! *nyfiken* Liten, stor, gammal, ny... vi vill veta allt! Det är underbart med stuga, även om det blir en del jobb så känns det inte lika betungande som hemma! Trust me I know! (Vi är begåvade med tre stugor, en vinterstuga, en sommarstuga och en "närastuga". De två första delar jag med min bror och den sista har min sambo tagit över efter hans föräldrar! Så vi har att göra...  )
Tack för era Grattisar!!  Annlo: Jisses....3 stugor, ojj! Ja, jag har drömt om sommarstuga sedan jag var 5 år ungefär. Jag var alltid avundsjuken på mina kompisar som alltid skulle "åka till landet" och jag ville också ha "ett land" att åka till....men det blev aldrig riktigt så. Förrän till nu. Det är några saker som ska fixas och några formaliteter innan vi slutit affären fullt ut, men jag såg att stugan redan var bortplockad ifrån hemnet. Jag återkommer med detaljer (och kanske en och annan bild) när allt är klart.
Grattis! va kul!
netaave
28-09-2005, 20:25
Åh vilken känsla! Jättegrattis till den nya oasen. Nu är du aldrig mer sysslolös om du inte väljer det själv. Är det en stuga ni kan utnyttja på vintern också?
I förmiddags besiktigade vi huset samt träffade säljaren och gjorde upp detaljerna. Kontraktet skriver vi till veckan. Gissa om jag är glad!!!
CITAT (netaave @ 28-09-2005, 21:25) Är det en stuga ni kan utnyttja på vintern också? Jadå, det går att vara i stugan året om.
netaave
12-10-2005, 19:49
CITAT (Scrollan @ 12-10-2005, 20:45) Supermegagrattis!!!! Var ligger den? Bilder vill vi se!
Nya foton finns i mitt fotoalbum döpt till "Sommarstuga".
Elisabeth-Västkustkolonisten
14-10-2005, 08:14
Ser mysigt ut.
Stort grattis
Ja det ser verkligen mysigt ut
netaave
14-10-2005, 15:55
Såg jättefint ut, bra med flera enheter så där om familjen växer!
CITAT (netaave @ 14-10-2005, 16:55) Såg jättefint ut, bra med flera enheter så där om familjen växer!  Tack... ...fast nu är förråden inte tänkt som boende.
*Felix matte*
14-10-2005, 22:44
Såg ut att vara fin stuga... å så fin murad utegrill
CITAT (Felix matte @ 14-10-2005, 23:44) Såg ut att vara fin stuga... å så fin murad utegrill  *skratt*...och ändå ursäktade sig säljaren och sa att vi kunde riva den om vi ville. I vardagsrummet finns det däremot en otroligt fin, murad, öppen spis som faktiskt fungerar.
kristerh
17-10-2005, 11:05
Grattis  har inte varit här på en vecka så jag har missat att du blivit med stuga. krister
Biggan_
17-10-2005, 12:00
Grattis och lycka till med nya stugan Antar att vi får lite rapporter då och då, om trivseln, renoveringar och trädgårdsprojekt förstås
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|