Hej,
Jag står villrådig i frågan av vilken vårlök jag ska plantera ner mellan min småblommiga krokusmix (vit, lila och dominerande gul) och blå vårstjärna. Jag vill ha något i rosa, funderade påKrokus Tricolor då den såg lite rosa ut. Eller? På endel bilder är den jäterosa?! Hur ser den eg ut? Annars funderar jag på rosa vårstjärna, men blir de inte tjatigt med både blå och rosa sådan precis bredvid varandra. Vill ju ha lite mångfald.
Funderade vidare på Kretatulpan (Lilac wonder)om den inte blir för "blaffig" bredvid de lågväxta vårblommorna. Vill ju ha något i samma storlek.
Tulipa Little Beauty (humilis) är oxå fin, men jag vet inte om den oxå ev kan bli "blaffig" och för stor. Det är ju så svårt att veta ifrån bild hur stor själva blomman blir när det inte finns något att jämföra med.
Är det någon som har dessa i sina rabatter som kan säga hur rosa eller lila de är eller hur stor själva blomman blir på tulpanerna? Blir de mycket större än krokusen? Med tanke på att de är lika höga? SNÄLLA hjälp mig med svar!!! Skulle nog satsat själv på Kretatulpanen, men är som sagt rädd för att den inte gör sig ihop med krokusen. Att den är sör stor i blomman helt enkelt.
RÅD TACK!