pisanggoreng
Nu ska även jag sluta tjata om bygget... sleep.gif Så här kommer lite bilder. Allt är inte färdigt som man kan se (glas i gaveln där uppe ska i, hängrännor och stuprör ska monteras, takpannor ska läggas på förrådsdelen, inredningsdetaljer ska fixas till, osv...). Men ändå...

Här är vad vi utgick ifrån:

Och så här blev det:

Så här blev uteplatsen (där stod en oljetank innan):

När man kommer in ser det ut så här:

Och från andra hållet ser det ut så här:

(Själva är vi glada att vårt lilla helvete har blivit en himmel tongue.gif laugh.gif biggrin.gif )
kerstin z5-6
Det är så snyggt att man bara svimmar -boink smile.gif
Det ni behållit av det gamla är de mest charmerande delarna -det ser faktiskt ut som om det växthuset stått där i många år -positivt menat
Det enda som talar emot det är att det ser så nymålat ut smile.gif
fantastiskt jobb !
mer bilder i/vinter vår va ??? När ni kör igång laugh.gif
Hälsar K
Smekajsa
*pustar* wub.gif wub.gif wub.gif

*stönar* åååhhhh vad fint det blev,

här har ni gjort ett kanonjobb.

Vad säger man, GRATTIS !!!!!
bikiv
Men SÅÅÅÅ snyggt! Vilket jobb ni gjort! Hoppas ni också hinner njuta av ert paradis!
Maria i Helsingborg
Det är tydligt......jag kommer på kaffe och stannar tongue.gif
Jättefint!
mulle
Absolut något av det mest charmiga i växthusväg som jag har sett!
Helt enkelt undrbart!
wub.gif
Mulle
Ewa smålänska höglandet
Oh, hjälp!!! biggrin.gif
Helen i Piteå Zon 5
Helt underbart!!!! rolleyes.gif Det är sååå otroligt vackert och jag är full av beundran över ert jobb. / Helen
Annlo
Jag är otroligt imponerad, så vackert det blev!!! ohmy.gif wub.gif

Nu får ni njuta resten av livet laugh.gif
Anki på Öland
Så otroligt fint!!!! Jätteavis......
Anki
Yin o Yang
wub.gif wub.gif wub.gif jisses vilket jobb ni lagt ner. Men ni får verkligen lön för mödan. Håller med andra skribenter - NJUUUUUT nu i fulla drag, det är ni värda smile.gif
ThomasJ
Mycket snyggt!! smile.gif

Hur stort blev det till slut? Takhöjd?

/Thomas
fruberglund
Jamen det är ju bara såååååå underbart!!!

Och den röda färgen är såååå snygg *surar lite avundsjukt* biggrin.gif

Grattis till ett superjobb!

Nästa Odla-träff blir hos dig eller??? (Ojdå, hade vi inte haft nån Odla-träff än, det får vi nog ta och ändra på eller?) laugh.gif laugh.gif
Muguet
CITAT (fruberglund @ 31-08-2005, 13:02)
Nästa Odla-träff blir hos dig eller??? (Ojdå, hade vi inte haft nån Odla-träff än, det får vi nog ta och ändra på eller?) laugh.gif  laugh.gif

Det tycker jag låter som en strålandee idé. Jag kommer!
Ska vi bestämma at vi tar det hemma hos Pissangoreng då? Datum kan väl Pissangoreng få bestämma!
laugh.gif smile.gif wub.gif rolleyes.gif
GRATTIS TILL ETT FANTASTISKT BYGGE !!!
pisanggoreng
Tack för kommentarerna!

ThomasJ: ytan är ungefär 6 x 4 meter, och i nock är det 3,5 meter medan det längs sidorna är 2,5 högt.
Uteplatsen är nog runt 3 x 4 meter (eller lite mer) och förrådsdelen är 2 x 4 meter.

Kerstin: att det ser gammalt ut ser vi som ett plus smile.gif
(Och fler bilder till våren kommer nog tongue.gif )

Alla som vill komma och hälsa på är förstås välkomna! laugh.gif

En sak till: vi har förberett för sex öppningsbara fönster i taket, men dessa kommer vi inte installera förrän till våren.
Alla väggfönster är öppningsbara så man får snabbt ner temperaturen just nu,
men till våren och sommaren vill vi ha automatiska takfönster också.

Elen är indragen men inte inkopplad. Vi får ha hit någon elektriker som fixar det.
Vattnet däremot rinner- en kran inne i huset och en utanpå. Mycket praktiskt.

För övrig är det nu skönt att bara sitta där och ha det underbart. Idag öppnade sig den första blomman på vårens frösådda änglatrumpet.
Det är inte bara vår första egna och första egnasådda trumpet- det är också den första trumpeten både jag
och min fru ser livs levande. Vilken kick det var när den öppnade sig och kastade ut den där långa blomman! tongue.gif
humla
Åh så fint wub.gif
Lady Hamilton
smile.gif wub.gif smile.gif wub.gif Kan bara instämma med de övriga.................
HELT UNDERBART!
Grattis!
Boxer
*Avundsjuuuuuk*
smajlizz
Wow! Vilken förvandling!!! Grattis! biggrin.gif
*Felix matte*
Så fint! wub.gif där kommer ni nog att sitta och bara njuta av att det blev just så fint som ni tänkt er wub.gif
pisanggoreng
Tack för kommentarerna. För att ingen ska få en liknande korkad idé för sig, kommer här några bilder också när det såg mörkt ut:

Nimbus
Jag instämmer med alla de andra! Det är verkligen jättefint! Jag har blivit så inspirerad av detta!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon