|
Tips inför helgen: Taxinge SlottHar aldrig varit där men ska nog försöka ta en tur dit! verkar intressant!
äsch då att man jobbar.... som vanligt verkar det som.... visserligen jobbar jag inte hela dagarna med det verkar ju vara en liten bit att åka också...
CITAT (yenny @ 30-08-2005, 22:20) äsch då att man jobbar.... som vanligt verkar det som.... visserligen jobbar jag inte hela dagarna med det verkar ju vara en liten bit att åka också... Äh, kom igen Jenny, jag åker dit tillsammans med min dotter som slutar jobba vid 14-tiden på lördag. Ses vi?
CITAT (bikiv @ 30-08-2005, 22:29) CITAT (yenny @ 30-08-2005, 22:20) äsch då att man jobbar.... som vanligt verkar det som.... visserligen jobbar jag inte hela dagarna med det verkar ju vara en liten bit att åka också... Äh, kom igen Jenny, jag åker dit tillsammans med min dotter som slutar jobba vid 14-tiden på lördag. Ses vi? Det hade ju varit jättekul! men jag börjar jobba klockan14.30
Vi ska dit med massor av växter.. Bosse kommer som vanligt och föreläser, han förföljer mig tror jag... (han e ju över allt nästan..  )
CITAT (adrian @ 30-08-2005, 23:07) Vi ska dit med massor av växter.. Bosse kommer som vanligt och föreläser, han förföljer mig tror jag... (han e ju över allt nästan..  :P)  Åhh, det är ju en sådan växt jag har som din bild visar! Vad heter den? Hoppas du är där på lördag em för då har jag massor av frågor! Är du en bra säljare också så kanske det blir fler brutala hemma hos oss! Vem är Bosse?
Bosse är Bo Rappne (han som alla äldre kvinnor är kära i...) japp,japp ja e en bra försäljare men växterna säljer sig själva... Jag behöver inte prata så mycket om dem de fångar människans intresse bättre än mitt babbel... (ibland tror jag en del köper en växt bara jag slutar prata..) På lördag har jag förläsning där så kom gärna dit och fråga mig om växterna. Föreläsning
Gunvor Nilsson
31-08-2005, 11:20
Jag har bara haft glädje av den brutala jag köpte av dej Adrian på Mässan i Älvsjö. Den gör tjänst vid mitt fritidshus och står nu proppmätt på altanen. /Gunvor
Det var kul att höra... Sarracenia är ena glupska rackare...
Christina i Taxinge~
31-08-2005, 21:15
Jag ska ta mig dit, tänkte jag... Det är ju över 80 utställare och borde finnas en del att titta på Ni som gillar rosor.....om ni hört talas om 'Löta trädgårdscenter', alla rostokars Mecka, kan jag nämna att de också är där och ställer ut.
imorgon far vi dit! Mitt livs första trädgårdsmässa. Ska bli spännande
Åsa, mälardalen zon 2
02-09-2005, 21:31
Det finns massor att göra i helgen Bergianska i stockholm har sån där skördemarknad på söndag med en massa aktiviteter och i kungsängen finns medeltidsmarknaden vid kyrkan som är en lite mindre marknad också på söndagen, det finns elever från jobbet vid båda marknader som säljer grönsaker (KRAV)
Madeleine1
03-09-2005, 20:56
Nån som varit i Taxinge i helgen? Ska man åka dit och i sådana fall varför??
Kjellepelle
03-09-2005, 22:34
CITAT (Madeleine1 @ 03-09-2005, 21:56) Nån som varit i Taxinge i helgen? Ska man åka dit och i sådana fall varför??  Jag var där idag lördag, ganska bra blandning av utställare, privata och företag. Miljön där i Taxinge är fantastisk.
Christina i Taxinge~
04-09-2005, 13:37
Jag har just kommit hem därifrån och känner mig helnöjd! Tycker att det fanns mycket att köpa, vilket är det roligaste på mässor Perfekt väder, många utställare, mycket folk (men aldrig överfullt!) men det finns ju plats... En alldeles härligt bra mässa för trädgårdsintresserade tycker jag!
Nu är vi hemma och fick sova i en riktig säng till slut... Vi sov allihopa i bagageluckan på bilen och sam var sjuk, han blev dessutom attakerad av Taxinges myggor som grusgång som han dök på skallen i när hans ballong gick sönder.. En blåtira och skrubbsår över kinden och det andra ögat samt en massa knölar på huvudet efter myggorna.. Men alla tyckte att han var så glad hela tiden och det var faktiskt... Det är en trevlig mässa och alla var nöjda över denna helg.. (till och med värdret var perfekt..)
Christina i Taxinge~
05-09-2005, 18:25
....och min röda flugtrumpet är omplanterad i större kruka och står i fönstret och "mallar sig" Den är så vacker, tycker jag - riktigt estetisk! Hoppas jag kan hålla den vid liv länge!
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 05-09-2005, 19:25) ....och min röda flugtrumpet är omplanterad i större kruka och står i fönstret och "mallar sig" Den är så vacker, tycker jag - riktigt estetisk! Hoppas jag kan hålla den vid liv länge! ... och här är också en uppstudsig flugtrumpet omplanderad ... ett riktigt smycke på fönsterbrädan! ... och jag kan intyga att Sam var ett riktigt charmtroll! Hoppas det inte kliar och gör ont allt för mycket!
Sam mår bättre nu, han fick se "Nalle har ett stort blått hus" när han kom hem och då försvann alla bulor och myggbett.. Nu är årets "Turné" nästan slut det sista blir HUSDJURSMÄSSAN i Örebro, med massor av kaniner och hästar m.m... Sam kommer att bli galen när han ser alla dessa djur, han älskar allt som är lurvigt... (själv blir jag allergisk som 17, men jag får väl stå ut med detta under denna helg....)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|