Full version: Varför....
Sulawesii
...... går jag och beställer en massa hoyor, när jag ju faktiskt slutat att samla på dem och dessutom gjort mig av med en hel del??
Jag fattar ingenting! Var det verkligen jag som skrev det där mailet och beställde 6 nya? blink.gif Och var ska jag göra av dem då? Har ju ingen plats för dem...... ojojojojoj......
pejori
CITAT (Sulawesii @ 31-08-2005, 08:43)
...... går jag och beställer en massa hoyor, när jag ju faktiskt slutat att samla på dem och dessutom gjort mig av med en hel del??
Jag fattar ingenting! Var det verkligen jag som skrev det där mailet och beställde 6 nya? blink.gif Och var ska jag göra av dem då? Har ju ingen plats för dem...... ojojojojoj......

dom får du gärna skicka till mej laugh.gif laugh.gif
jag samlar fortfarande smile.gif
Fenja
Det är så där att vara "besatt" Sulan!! tongue.gif Jag har slutat med pellisarna ochså.... och det kommer nya på posten som jag byter mest varje dag?!! sleep.gif
Mvh
Fenja
amaira
Sånt där kan man aldrig förstå sig på, Sulawesii!!!
Jag har slutat försöka - begriper aldrig nånting. wacko.gif
Övergår mitt förstånd.
Pronto.
mulle
wub.gif
Jag skulle nyss av och an på lunchen till handelsträdgården för att köpa jordgubbsplantor.
Medan jag var där fyllde "någon annan" min bil med tre rosor och en hel drös med perenner...
ohmy.gif
tongue.gif
Mulle
Gillan
Och jag slutar en gång för alla(ideligen) med azaleor och
hibiskusar wink.gif
Oc vem f-n som släpar hit dom igen vete sjutton laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (mulle @ 31-08-2005, 12:47)
wub.gif
Jag skulle nyss av och an på lunchen till handelsträdgården för att köpa jordgubbsplantor.
Medan jag var där fyllde "någon annan" min bil med tre rosor och en hel drös med perenner...
ohmy.gif
tongue.gif
Mulle

visst är vissa mäniskor otroligt fräcka ohmy.gif ohmy.gif
jag råkar också ut för sådant laugh.gif laugh.gif laugh.gif
när jag ska lasta bilen har någon ställt dit massor av porsliner och orkideer laugh.gif laugh.gif laugh.gif
men man "måste" ju ta hem dom små liven laugh.gif laugh.gif
sedan är det någon som är fräck och bjuder i mitt namn på tradera också laugh.gif laugh.gif
Sulawesii
Ibland tror jag ärligt talat att jag är knäpp.... wacko.gif Och är jag nu det så märker jag ju iallafall att jag inte är ensam om det biggrin.gif .
pejori
inte är du ensam inte biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
igår var det någon dåre som handlade porslinsblommor för fem hundra spänn på tradera i mitt mamn wacko.gif blink.gif unsure.gif wink.gif rolleyes.gif laugh.gif biggrin.gif
och JAG är helt oskyldig...så oskyldig sleep.gif sleep.gif laugh.gif
Sulawesii
tongue.gif Där ligger jag i lä, pejori!! Och jag har inga planer på att komma ifatt dig heller. Jag samlar ju nämligen inte på hoyor rolleyes.gif ..
pejori
tyvärr lider jag av HABEGÄR!!!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
måste ha.... rolleyes.gif
AnnammA
Nej, det där är väldigt svårt att förstå. För när man kommer till plantskolan har man absolut INGA ohmy.gif rosor, men när man kommer hem med ett par tre stycken måste-bara-ha-och-det-är-ju-iallafal-rea-rosor, är det ngn galning som grävt ner rosor överallt i hela trädgården!!! laugh.gif laugh.gif :rolleyes:Fast kanske det finns en liten hörna där, och så kan man ju alltid flytta den där, och ...kanske göra ännu en ny rabatt... tongue.gif Ropar på maken: Kan du hjälpa mig, du vet jag bröt ju handleden i våras och skruvarna värker sad.gif sleep.gif rolleyes.gif Snälla! wub.gif wub.gif wub.gif Vem kan motstå denna charmerande trädgårdskvinna??!!! tongue.gif tongue.gif tongue.gif Inte min man iallafall...

AnnA

PS! Det finns dagar då skruvarna inte värker, då kan jag t o m gräva själv! sleep.gif smile.gif tongue.gif tongue.gif rolleyes.gif D.S
Sulawesii
Ja, är det rea är det ju bara att köra på tongue.gif !
stina
Ja och vem i helskotta är det som beställer en massa lökar, fröer och plantor i mitt namn så att jag får springa till paketutlämningen stup i kvarten????? Jag har ju INTE PLATS FÖR MER!!!!!!!!!!!
pejori
skönt att man inte är ensam om galenskaperna biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
Gillan
En plaaan börjar ta form i mitt huvud wub.gif
Sen är det bara att jag plockar fram den här
sidan och säger ;- att så här gör ju alla andra laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Sulawesii
Frågan är ju bara var man ska ta vägen själv till slut? Klämma ihop sig på en lysrörshylla, kanske? rolleyes.gif
pejori
jag har inte en aning om var jag ska ställa et tjugotal nya hoyor wacko.gif wacko.gif
trångt är det och fler hyllor får inte plats unsure.gif unsure.gif
MEN smile.gif smile.gif smile.gif jag ska nog komma på nått sätt. laugh.gif laugh.gif
Ophelia
Tycker det är mycket nyttigt habegär och galenskap biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Jag har iofs samma problem med att någon beställer perennfröer i MITT namn, jag har ju inte ens en trädgård!! Himla kenpigt tycker jag. Snäll som jag är så drar jag ju upp fröerna och ser hur det går biggrin.gif biggrin.gif
pejori
måste vara internets fel laugh.gif laugh.gif laugh.gif
alla köper i mitt namn rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
stina
CITAT (Evgeni @ 31-08-2005, 19:33)
En plaaan börjar ta form i mitt huvud wub.gif
Sen är det bara att jag plockar fram den här
sidan och säger ;- att så här gör ju alla andra laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Bra idé!!! Ska visa de här inläggen nästa gång min man frågar mej om jag inte är riktigt klok när avierna om postpaket trillar in eller när bilen kör mej till trädgårdsmästaren nästa gång.... rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Sulawesii
Då får du flytta, Ophelia! Och skaffa nåt ordentligt när du ändå är i farten!
mulle
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag wub.gif er!

Mulle
Sulawesii
Vi wub.gif dig med!

Och pejori din luring.... nu har jag kollat Traderas hoya-avdelning..... jag kommer ha svårt att sova inatt.... jag ska inte buda på hoyor!!!!
mulle
CITAT (Sulawesii @ 31-08-2005, 21:18)
jag ska inte buda på hoyor!!!!

Det behöver du ju inte heller...
"Någon annan" kommer att göra det!
tongue.gif
Mulle
pejori
Vi wub.gif dig med!

Och pejori din luring.... nu har jag kollat Traderas hoya-avdelning..... jag kommer ha svårt att sova inatt.... jag ska inte buda på hoyor!!!!

den sidan borde förbjudas mad.gif mad.gif smile.gif laugh.gif laugh.gif
Blomstertanten
CITAT (pejori @ 31-08-2005, 13:49)
visst är vissa mäniskor otroligt fräcka ohmy.gif ohmy.gif
jag råkar också ut för sådant laugh.gif laugh.gif laugh.gif
när jag ska lasta bilen har någon ställt dit massor av porsliner och orkideer laugh.gif laugh.gif laugh.gif
men man "måste" ju ta hem dom små liven laugh.gif laugh.gif
sedan är det någon som är fräck och bjuder i mitt namn på tradera också laugh.gif laugh.gif

Tänk precis samma sak händer mej ! huh.gif

Såg till o med att nån i ditt namn Pejori bjöd över nån som använde mitt namn !
Höjden av fräckhet ! tongue.gif
pejori
CITAT (Blomstertanten @ 01-09-2005, 13:50)
Tänk precis samma sak händer mej !  :huh:

Såg till o med att nån i ditt namn Pejori bjöd över nån som använde mitt namn !
Höjden av fräckhet !  :P

FÖRLÅT!!!!! tongue.gif tongue.gif tongue.gif
jag får så dåligt samvete ohmy.gif ohmy.gif
kollade inte vem det var innan, men nu kollar jag vem som har det vinnande budet innan jag bjuder biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
ska skicka nya sticklingar till dej, som plåster, om du berättar vilka du har och din adress laugh.gif laugh.gif smile.gif wub.gif
du ska få en guppi åsså sleep.gif
Blomstertanten
Jag skojar ju bara med dej Pejori ! ohmy.gif huh.gif

Inte behöver du ha dåligt samvete ! Jag bjöd ju över dej också.
Fast bara en gång tongue.gif tongue.gif biggrin.gif

Du ville ju ha guppyin mer än jag ville , eftersom du var villig att betala mer för den ! biggrin.gif

Må bästa kvinna vinna !!! laugh.gif

Du är en riktig raring du Pejori ! wub.gif
pejori
ÄH...det vet jag väl tongue.gif tongue.gif tongue.gif
men jag gillar att dela med mej. smile.gif smile.gif
Sulawesii
CITAT (mulle @ 31-08-2005, 21:23)

tongue.gif
Mulle

Då drar jag den inför rätta! tongue.gif

När jag först läste vad du skrev om guppi, pejori, tänkte jag på fisken.... skicka fisk på posten????
Nu är det så att jag precis kommit hem efter en tuff arbetsdag och är helt slut däruppe.... (= försvarstal).
pejori
CITAT (Sulawesii @ 01-09-2005, 17:54)
CITAT (mulle @ 31-08-2005, 21:23)

tongue.gif
Mulle

Då drar jag den inför rätta! tongue.gif

När jag först läste vad du skrev om guppi, pejori, tänkte jag på fisken.... skicka fisk på posten????
Nu är det så att jag precis kommit hem efter en tuff arbetsdag och är helt slut däruppe.... (= försvarstal).

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif misstänkte att någon skulle hugga på namnet och tro att det var en firre laugh.gif laugh.gif
det trodde jag med ett kort tag, när jag såg namnet, så du är i gott sällskap laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon