Spirea
Intresset håller sig i topp efter snart ett år efter nyinflyttningen till nytt hus. Problemet jag kan inte sluta med trädgården eller bygget här hemma:) Från april har jag planterat allt nytt trädgården (var helt tomt innan, byggt trädäck, grind, extra förråd och nu bygger jag uterum och en gammaldagsbrunn. Som någon kanske läste i forumet att jag sökte een gammeldagsbrunn atrap, men hittade ingen. Så jag fick försöka bygga en själv.
Vad tycks om mitt uterum och brunn? Har bara att klä den lite till och sätta glas kvar, och brunnen är taket , veven med hinken kvar.

Förstår inte hur man sätter bilder i forumet, så jag länkar bilderna från min hemsida.
http://www.patriksdiscus-page.com/my%20garden.htm
kristerh
Och hur händig är inte du då? wink.gif himla snyggt är det, fast ska du inte gräva ner brunnen lite, den verkar lite hög wink.gif
krister
Tropeden
CITAT (kristerh @ 31-08-2005, 12:37)
Och hur händig är inte du då? wink.gif himla snyggt är det, fast ska du inte gräva ner brunnen lite, den verkar lite hög wink.gif
krister

Ash, inte är den för hög inte, det tycker inte jag iaf. Hur snyggt som helst kommer det o bli!
fruberglund
Men vad f-n, kom till mig och bygg då!!!

Avis som tusan blir man ju...och med en man som inte kan snickra (vill gärna fuska sig igenom saker och ting, tyvärr) så stå man ju där helt handfallen sad.gif

Snyggt jobbat biggrin.gif
Spirea
Tack så hemskt mycket wub.gif
När vi flyttade in i september förra året, så hade jag aldrig bott i hus. Visste inget om trädgård eller bygge. Men skall inte ta emot äran helt själv, har fått lite hjälp av svärfar. Som har visat hur man bygger, sen har man fått det som intresse.
Men jag håller med om brunnen, skall gräva ner den lite, så det går rikta den rakt. Men det blir när den är färdig. Skall lägga någon sort av singel sten runt brunnen, svårt och klippa gräsmattan där nu huh.gif
annama
Så fint du bor!!! Du har verkligen fått till det, grattis till både god smak och lyckat jobb. smile.gif smile.gif smile.gif
Fialotta
Jättesnyggt...och va händig du är...när du är klar så kan du ringa så flyttar jag in direkt tongue.gif rolleyes.gif
Ophelia
Lysande!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Vad duktig du är och vad bra det är och kommer att bli. Tänk sedan när trädgården är uppväxt!! smile.gif smile.gif
pejori
mycket fint!!!
tack för att jag fick titta smile.gif
Elihe
Så snyggt! O så duktig du är!!!!!!!! En sådan där fin dörr skulle jag också vilja ha mellan hus o garage- välkommen hit o bygg!!
smile.gif smile.gif rolleyes.gif
Elisabet
Elanah
Jätte fint! wub.gif Min mor har alltid önskat sig en brunn med sånt där"gräs o taklöks tak" kanske slulle bygga en egen laugh.gif
Spirea
wub.gif Tack så hemskt mycket igen.
När jag började intressera mig för detta, satt jag timmar och tittade i albumen här i forumet och fick massor av inspiration av medlemarna här. Man lär sig mycket här i detta forum, titta på foto- album, läsa massor av trådar, detta är stor fakta bank biggrin.gif
Som Ophelia skriver, gud vad jag längtar till allt är uppväxt, att gå där och mysa. Man skall skulle haft ett sort av supergödning, så allt hade växt på en dag biggrin.gif
Tatta
Så fint smile.gif

Blir ju med hus om några veckor wub.gif då ska det själv börja planeras smile.gif

*kuuul*

URsnyggt, verkligen!!
Spirea
Så nu har bygget av brunnen blivit klar, även lagt sten och planterat växter runt om kring. Har även gamla bilden av brunnen hur det var innan jag började.
Så här lite bilder http://www.patriksdiscus-page.com/my%20garden.htm

Planterat Lavendel(hidecote blue), japansk malört, klemitris bakom brunnen och lite sidan om brunnen en klättervildvin, som jag har tänkt skall klättra runt brunnen.
Blomstertanten
CITAT (fruberglund @ 31-08-2005, 12:50)
Avis som tusan blir man ju...och med en man som inte kan snickra (vill gärna fuska sig igenom saker och ting, tyvärr) så stå man ju där helt handfallen sad.gif

Men fru Berglund !

Du får väl börja bygga själv ! Inte behöver du karl till det heller tongue.gif
Det finns ju egentligen bara en sak man behöver en man till !
Och det är ju redan fixat om jag inte minns fel laugh.gif laugh.gif
Man lär sej undan för undan om man försöker själv ! Och skulle det bli lite fel så är det ju av misstagen man lär sej !

Spirea , din brunn är verkligen jättesnygg !
yla
snyggt som bara den tycker jag rolleyes.gif
fruberglund
CITAT (Blomstertanten @ 28-09-2005, 10:51)
Men fru Berglund !

Du får väl börja bygga själv ! Inte behöver du karl till det heller tongue.gif
Det finns ju egentligen bara en sak man behöver en man till !
Och det är ju redan fixat om jag inte minns fel laugh.gif laugh.gif
Man lär sej undan för undan om man försöker själv ! Och skulle det bli lite fel så är det ju av misstagen man lär sej !

Haha, ja jag får väl ta itu med det när bebisen är så pass stor så jag får tid. Är så mycket att göra i trädgården så lite hjälp hade ju inte skadat.

Fast han har ju inte tummen i handen direkt...lite svår att övertala honom bara att vi BEHÖVER verkligen den där brunnen, haha smile.gif

Ska nog bygga en brunn i sten i så fall...bild kommer om sisådär 10 år laugh.gif laugh.gif
Blomstertanten
CITAT (fruberglund @ 28-09-2005, 13:59)
Ska nog bygga en brunn i sten i så fall...bild kommer om sisådär 10 år laugh.gif laugh.gif

Väntar med spänning ! laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon