|
Katt Hona, kastrerad, id märkt - ej registrerad, silver tigre eller tabby - med vitt (grå, silver med vitt). bild kommer upp sedan. ca 4-5år, kärvänlig och social. Hittades i Marmaverket (Söderhamn), där hon fortfarande finns. Har försökt o hittad ägaren väldigt länge nu, på flera olika sätt, men ingen tur. Står just nu på kö in till Bollnäs djurskydd. Om ingen dyker upp och är intresserad utav henne? Om det är så eller vet kanske vems katt det är. Så hör av dig! Jag vill gärna att hon hittar ett hem innan vintern, då hon just nu går ute på min pojkvänns jobb (jag har inte träffat henne). Och det är en mycket fin katt verkar det som! min sambo pratar inte om nåt annat än om henne och hur go hon är osv, när han kommer hem. Om jag inte hade haft så himelskt mycket djur just nu. Så skulle jag tagit hem henne... Men just nu går det inte. Hör av dig ifall du är intresserad, hon behöver allafall ett tillfälligt hem just nu, så hon inte försvinner, eller bättre upp, ett hem för livet! Ring eller mejla oss ifall du är intresserad eller vet nåt! Kontakt persson: 076-838 93 00 Peter Mejl: douglas_annie14@hotmail.com Hemsidan för bilder och mera info, eller mejla mej: http://groups.msn.com/omplaceringen/upphit...ittadedjur.msnw________________________________ Kan även påpeka att jag har djur till salu / omplacering , Kattunge (halv norsk skogkatt tjej) , 2 marsvin (en hona som är gravid och en hane), även en het kanin.  ________________ Den som har god hand med djur kan höra när djuren pratar. Den som har mycket god hand med djur kan höra när djuren viskar, men den som inte förstår sig på djuren kan inte ens höra när de skriker. - Eller har jag fel? =)
krellus
01-09-2005, 07:29
Usch!
Vi har nu 2 katter som stryker runt vår tomt... Båda är säkerligen "dumpade" efter sommaren. Jag blir så j-kla....
CITAT (krellus @ 01-09-2005, 08:29) Usch!
Vi har nu 2 katter som stryker runt vår tomt... Båda är säkerligen "dumpade" efter sommaren. Jag blir så j-kla.... Håller med dig! hemskt... Fattar inte sånt dära... stattsmänniskor eller som vi brukar säga 08or (en del då, inte alla, så ta inte illa upp ni som är det ^_^). skaffar sig en söt liten gullig kattunge, som en sommar katt, och den blir så tam så... och sen när det är dags att åka hem igen, så lämnar dom katten kvar. tam och vet knappt hur man klarar sig i det vilda. Som flesta sånna övergiva djur går till en tröckig utgång ;(
Inför tvångssterilisering på alla utekatter så slipper det bli så många kattungar. På det sättet skulle statusen för katter höjas och folk inte ge bort katter utan sälja dem som man gör med hundar.
CITAT (Azeman @ 31-08-2005, 12:33) Katt Hona, kastrerad, id märkt - ej registrerad, silver tigre eller tabby - med vitt (grå, silver med vitt). bild kommer upp sedan. ca 4-5år, kärvänlig och social. Hittades i Marmaverket (Söderhamn), där hon fortfarande finns. Har försökt o hittad ägaren väldigt länge nu, på flera olika sätt, men ingen tur. Står just nu på kö in till Bollnäs djurskydd. Om ingen dyker upp och är intresserad utav henne? Om det är så eller vet kanske vems katt det är. Så hör av dig! Jag vill gärna att hon hittar ett hem innan vintern, då hon just nu går ute på min pojkvänns jobb (jag har inte träffat henne). Och det är en mycket fin katt verkar det som! min sambo pratar inte om nåt annat än om henne och hur go hon är osv, när han kommer hem. Om jag inte hade haft så himelskt mycket djur just nu. Så skulle jag tagit hem henne... Men just nu går det inte. Hör av dig ifall du är intresserad, hon behöver allafall ett tillfälligt hem just nu, så hon inte försvinner, eller bättre upp, ett hem för livet! Ring eller mejla oss ifall du är intresserad eller vet nåt! Kontakt persson: 076-838 93 00 Peter Mejl: douglas_annie14@hotmail.com Hemsidan för bilder och mera info, eller mejla mej: http://groups.msn.com/omplaceringen/upphit...ittadedjur.msnw________________________________ Kan även påpeka att jag har djur till salu / omplacering , Kattunge (halv norsk skogkatt tjej) , 2 marsvin (en hona som är gravid och en hane), även en het kanin.  ________________ Den som har god hand med djur kan höra när djuren pratar. Den som har mycket god hand med djur kan höra när djuren viskar, men den som inte förstår sig på djuren kan inte ens höra när de skriker. - Eller har jag fel? =) Ja, jag har hört talas om den där katten oxo. Vilket fint kort du har tagit på henne. Jag tycker du ska skicka in bilden till aftonbladet eller nån ortstidning. Det kanske är nån som som varit på semester och katten smitit. Om dom vill ha tillbaka sin katt hör som säket av sig ska du se.
Calle b
06-09-2005, 05:58
CITAT (ÅsaF @ 01-09-2005, 22:46) Inför tvångssterilisering på alla utekatter så slipper det bli så många kattungar. På det sättet skulle statusen för katter höjas och folk inte ge bort katter utan sälja dem som man gör med hundar. Kan vid första anblick låta grymt, men är egentligen helt rätt. Kastrera, id-märk och vaccinera. Dyrt att kastrera? Tja, har man inte råd med det har man nog inte råd att ta hand om katten ordentligt, och det är inte så roligt att dränka oönskade kattungar heller.... Blir skitarg när folk säger "låt dom ha sitt lilla roliga", det är inte människors sexliv vi pratar om, utan en ren drift. Risken är stor att lilla putte dör, när han är på väg till missan på andra sidan stora vägen....
Zarah P
06-09-2005, 09:05
CITAT (Calle b @ 06-09-2005, 06:58) CITAT (ÅsaF @ 01-09-2005, 22:46) Inför tvångssterilisering på alla utekatter så slipper det bli så många kattungar. På det sättet skulle statusen för katter höjas och folk inte ge bort katter utan sälja dem som man gör med hundar. Kan vid första anblick låta grymt, men är egentligen helt rätt. Kastrera, id-märk och vaccinera. Dyrt att kastrera? Tja, har man inte råd med det har man nog inte råd att ta hand om katten ordentligt, och det är inte så roligt att dränka oönskade kattungar heller.... Blir skitarg när folk säger "låt dom ha sitt lilla roliga", det är inte människors sexliv vi pratar om, utan en ren drift. Risken är stor att lilla putte dör, när han är på väg till missan på andra sidan stora vägen....  *håller fullkomligt med bägge ovanstående* För alla som behöver lite nya argument till VARFÖR katter mår bäst av att kastreras, rekommenderar jag denna sida!
Calle b
06-09-2005, 21:09
CITAT (Zarah P @ 06-09-2005, 10:05) CITAT (Calle b @ 06-09-2005, 06:58) CITAT (ÅsaF @ 01-09-2005, 22:46) Inför tvångssterilisering på alla utekatter så slipper det bli så många kattungar. På det sättet skulle statusen för katter höjas och folk inte ge bort katter utan sälja dem som man gör med hundar. Kan vid första anblick låta grymt, men är egentligen helt rätt. Kastrera, id-märk och vaccinera. Dyrt att kastrera? Tja, har man inte råd med det har man nog inte råd att ta hand om katten ordentligt, och det är inte så roligt att dränka oönskade kattungar heller.... Blir skitarg när folk säger "låt dom ha sitt lilla roliga", det är inte människors sexliv vi pratar om, utan en ren drift. Risken är stor att lilla putte dör, när han är på väg till missan på andra sidan stora vägen....  *håller fullkomligt med bägge ovanstående* För alla som behöver lite nya argument till VARFÖR katter mår bäst av att kastreras, rekommenderar jag denna sida! Utmärkt sida. Den känner man igen från svenska katters forum, som jag följer genom sambon (som kallar sig 'minimonstret' där).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|