Full version: Litet växthus
rosita
Jag har blivit erbjuden att köpa ett begagnat Willab - växthus på 4 - 5 m2.
Det är lite litet, men har någon erfarenhet av ett sånt? Skulle vilja ha ett på 10 m2, men är osäker på att det "är min grej" med växthus. Kanske kan man börja med ett litet och sedan bygga på det med ett till efter nåt år!? Jag skulle få köpa detta för 1000 kr. Ett nytt ska väl kosta ungefär 3000 kr. Är det ett bra pris, eller? Växthuset är ca 3 - 5 år gammalt.
Tacksam för alla tips och råd! unsure.gif wacko.gif unsure.gif
Yin o Yang
Om Du är det minsta lilla intresserad, så tror jag att Du snabbt kommer att upptäcka att det är alldeles för litet tongue.gif . Dessutom har jag här på forumet läst flera inlägg som säger att det är svårare att få ordning på värme, fukt, ventilation ju mindre växthuset är wink.gif . Jag började med ett väldigt enkelt av plast för att känna mig för (skickade efter för en billig penning från Ellos om jag inte minns fel sleep.gif ). Året därpå blev det ett på 10 kvm från Willab och det har jag verkligen inte ångrat wub.gif
jåj
Om du inte vet om växthus är "din grej" så kanske priset är viktigt för att pröva på.

Det är enklare ju större växthuset är men också dyrare ...

Med andra ord svårt att ge rätt råd, om du funderar på ett begangnat växthus så kolla först att glasrutorna går att demontera !
Om de är limmade med silicon så glöm växthuset, det är mycket jobb att skära loss alla rutor och många (?) går sönder ...

Hälsningar
JÅJ
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon