Full version: Litet vxthus
rosita
Jag har blivit erbjuden att kpa ett begagnat Willab - vxthus p 4 - 5 m2.
Det r lite litet, men har ngon erfarenhet av ett snt? Skulle vilja ha ett p 10 m2, men r osker p att det "r min grej" med vxthus. Kanske kan man brja med ett litet och sedan bygga p det med ett till efter nt r!? Jag skulle f kpa detta fr 1000 kr. Ett nytt ska vl kosta ungefr 3000 kr. r det ett bra pris, eller? Vxthuset r ca 3 - 5 r gammalt.
Tacksam fr alla tips och rd! unsure.gif wacko.gif unsure.gif
Yin o Yang
Om Du r det minsta lilla intresserad, s tror jag att Du snabbt kommer att upptcka att det r alldeles fr litet tongue.gif . Dessutom har jag hr p forumet lst flera inlgg som sger att det r svrare att f ordning p vrme, fukt, ventilation ju mindre vxthuset r wink.gif . Jag brjade med ett vldigt enkelt av plast fr att knna mig fr (skickade efter fr en billig penning frn Ellos om jag inte minns fel sleep.gif ). ret drp blev det ett p 10 kvm frn Willab och det har jag verkligen inte ngrat wub.gif
jj
Om du inte vet om vxthus r "din grej" s kanske priset r viktigt fr att prva p.

Det r enklare ju strre vxthuset r men ocks dyrare ...

Med andra ord svrt att ge rtt rd, om du funderar p ett begangnat vxthus s kolla frst att glasrutorna gr att demontera !
Om de r limmade med silicon s glm vxthuset, det r mycket jobb att skra loss alla rutor och mnga (?) gr snder ...

Hlsningar
JJ
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon