|
visst är det trevligt  jag har nyligen lyckats logga in igen - har inte fungerat på länge... undrar varför  Tja så länge det fungerar igen spelar det ju ingen roll
På Telias "Mina Sidor" kan man skicka 4 gratisSMS per dag, det blir 121 st i månaden.
Ännu bättre!!
Hannele
31-08-2005, 15:27
SMS skickar man väl vid situationer när man inte sitter vid datorn..?
Inte om man vill nå någons mobiltelefon!! Det hjälper ju inte att JAG sitter vid datorn om inte mottagaren gör det....
/Stina
Tycker det är jätte praktiskt att skicka sms från datorn när jag är hemma och vill någon något... typ handla på vägen hem älskling eller så  Är inte särskilt förtjust i att sitta och pilla in meddelanden på telefonen - det gör jag bara om jag måste. Lite lat
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 31-08-2005, 16:15) På Telias "Mina Sidor" kan man skicka 4 gratisSMS per dag, det blir 121 st i månaden. Tack för tipset! Vi har båda Telia Refill och hade ingen aaaaning om detta!
Det är toppen - och GRATIS!!! Har en 14-årig brorsdotter som jag måste hjälpa till att jaga via sms ibland!!! Utan datorn blir det DYRT!!!
CITAT (stina @ 31-08-2005, 16:28) Inte om man vill nå någons mobiltelefon!! Det hjälper ju inte att JAG sitter vid datorn om inte mottagaren gör det....
/Stina Det behöver dom inte heller. Du skickar ju sms till mobilen , så den person behöver inte sitta vid datorn, men dom är inte svarbara.
CITAT (Allis @ 31-08-2005, 19:15) CITAT (stina @ 31-08-2005, 16:28) Inte om man vill nå någons mobiltelefon!! Det hjälper ju inte att JAG sitter vid datorn om inte mottagaren gör det....
/Stina Det behöver dom inte heller. Du skickar ju sms till mobilen , så den person behöver inte sitta vid datorn, men dom är inte svarbara.  Jag vet. Det var ett försvarstal för att skicka sms via datorn till någon som inte förstod vitsen med det. Hälsningar Stina
Tror Halebop har 5 gratis/dag om man är Halebopkund, annars är det 1 gratis per dag tror jag. Eller nåt sånt.
CITAT (Allis @ 31-08-2005, 19:15) Det behöver dom inte heller. Du skickar ju sms till mobilen , så den person behöver inte sitta vid datorn, men dom är inte svarbara.  Jodå... Vodafone varianten är svarbara, man skickar från egna användarkontot, som är kopplat till telefonnummret... Svaret kommer till telefonen oavsett om man skriver dem på datorn eller i telefonen...
CITAT (jendah @ 31-08-2005, 19:54) CITAT (Allis @ 31-08-2005, 19:15) Det behöver dom inte heller. Du skickar ju sms till mobilen , så den person behöver inte sitta vid datorn, men dom är inte svarbara.  Jodå... Vodafone varianten är svarbara, man skickar från egna användarkontot, som är kopplat till telefonnummret... Svaret kommer till telefonen oavsett om man skriver dem på datorn eller i telefonen...  Just det är toppen - att det ser ut och fungerar precis som om man mailat från telefonen!!! /Stina
CITAT (stina @ 31-08-2005, 20:28) Just det är toppen - att det ser ut och fungerar precis som om man mailat från telefonen!!!
/Stina ...och dessutom finns en lista över skickade sms kvar på "mina sidor"  (det fanns inte för ett tag sen, men jag såg att även gamla sms finns kvar)
Har testat Telias och deras SMS är inte svarbara. Helt OK ändå tycker jag.
CITAT (Pirum @ 31-08-2005, 19:37) Tror Halebop har 5 gratis/dag om man är Halebopkund, annars är det 1 gratis per dag tror jag. Eller nåt sånt. Du borde skämmas Pirum, som ger så felaktiga tips! Tyvärr har Halebop förbättrat bort denna tjänst. Numera slipper man skicka SMS gratis via webläsaren, och kan istället njuta av att skicka SMS för 79 öre styck via Outlook. Hatar såna här "förbättringar". Förr brukade jag skicka email via Telias SMS-tjänst, men det förbättrade de bort tror jag. (Idag använder jag ju visserligen GPRS, men detta var innan jag hade GPRS-telefon)
HippieSpellan
06-09-2005, 00:38
Jag brukar skicka gratis sms härifrån. Inpoc
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|