Sidor: 1, 2
Bettson
Det verkar som om klädkedjorna tror att alla över storlek 44 ska klä sig i campingtält. De kläder som finns över storlek 44 gör att man ser ännu tjockare ut.

Har kollat en hel del på de bitska stilpoliserna och konstaterat att de har rätt. Problemet är bara att hitta rätt kläder för sin figur.

Men skam den som ger sig. Hittade jättesnygga byxor på lindex som satt tajt uppe och med vid i foten i stället för tvärtom. Var dock besviken på deras toppar som var rynkade över bysten i stället för under bysten.

Likaså var de flesta kavajer för långa och för formlösa. med mycket letande så hittade jag en mockakavaj som var lite kortare och som var figursydd.

Iklädd nyförvärven ett par randiga byxor som satt snyggt och med mycket vid i benen, högklackade skor, en poljumper som redan fanns i garderoben och som kronan på verket nya kavajen så tittade hela familjen förvånat på mig.

Herregud, mamma hur mycket har du gått ner? Femton kilo eller?

Sanningen är att jag bara blivit av med tre kilon än så länge. Det är inte ens en storlek, så det måste vara kläderna som gjort underverket.

Blev så inspirerad att jag städade garderoben och slängde massor av kläder som jag aldrig mera kommar att sätta på mig.

Nu jäklar i det så kommer jag att skriva till alla inköpare hos de större klädkedjorna och försöka få dom att ändra inköpspolicy. Vore bra om de hör det hela från flera, är det några som kan tänka sig att hänga med?
Rossi
Grattis till viktnedgången och de stiliga kläderna Bettson! Kläderna gör verkligen mycket!

Själv är jag inte överviktig alls men har ÄNDÅ ibland svårt att hitta kläder som sitter bra. I vissa boutiquer säljer de bara pygmékläder och trots att jag är normalviktig så måste jag köpa deras största storlekar. Helt sjukt!

Det jag inte förstår är hur de här affärerna kan gå runt. Visst, jag är 40 och deras tänkta kundkrets är nog mer tonåringar men om man tittar sig omkring idag så är tonåringarna i sanningens namn bra mycket tjockare än vad jag är. Så vem köper de här pyttekläderna?
Hannele
CITAT (Bettson @ 01-09-2005, 12:40)

Sanningen är att jag bara blivit av med tre kilon än så länge. Det är inte ens en storlek, så det måste vara kläderna som gjort underverket.

Måttband är bättre än vågen.
Träning och muskler ger bättre hållning.
Bettson
CITAT (Rossi @ 01-09-2005, 12:46)
Det jag inte förstår är hur de här affärerna kan gå runt. Visst, jag är 40 och deras tänkta kundkrets är nog mer tonåringar men om man tittar sig omkring idag så är tonåringarna i sanningens namn bra mycket tjockare än vad jag är. Så vem köper de här pyttekläderna?

Jag trodde ändå att det var medelålders kvinnor som är de köpstarkaste kunderna inte arbetslösa tonåringar. SÅ jag tror nog att de riktat in sig på fel åldergrupp.
Bettson
CITAT (Hannele @ 01-09-2005, 12:46)

Måttband är bättre än vågen.
Träning och muskler ger bättre hållning.

Det är helt riktigt, men man måste kanske var så friskt att man klarar att träna.

Har gått en långpromenad med hunden varje morgon nu ett tag, dels för motionen på morgonen, dels för att lilla odjuret som leat stilla hella natten har överskottsenergi.

En foten klagar, musklerna bara skriker, begynnade benhinneinflammation osv. kommer att korta promenaden till hälften och försöka hålla ut i alla fall.
Men det är faktist inte lätt att träna när det gör så förbenat ONT...........
Rossi
CITAT (Bettson @ 01-09-2005, 12:50)
CITAT (Rossi @ 01-09-2005, 12:46)

Jag trodde ändå att det var medelålders kvinnor som är de köpstarkaste kunderna inte arbetslösa tonåringar. SÅ jag tror nog att de riktat in sig på fel åldergrupp.

laugh.gif Ja, de vet inte vad de går miste om! En köpsugen 40-åring kan nog smälla bra mycket pengar bara man erbjuds fina varor! smile.gif
Gillan
Förstår precis vad du menar mad.gif
År 2000 gick jag själv ner från storlek 46-48 till 36-38
och vilken skillnad det blev att köpa kläder.
Det jag retade mig mest på var att de måste tro att
bara för att man är stor vill man inte synas huh.gif
Bara grått,brunt,svart och möjligtvis mörkblått. ohmy.gif
Man vill ju ha snygga klatchiga kläder även om man är stor.
I alla fall ville jag det.
Och så måste jag ju säga att jag inte tycker åldern har nåt
med snygga kläder att göra.Jag är snart "halvsekel"
men nog sjutton vill jag ha snygga kläder rolleyes.gif
GRATTIS TILL KILONA! och lycka till med resten smile.gif
Hannele
CITAT (Bettson @ 01-09-2005, 12:54)

Jag tycker att man blir starkare av styrketräning och minskar värken.
(Även mensvärk och annat miskar av gympa, dumt av unga tjejer att skolka då..)
Kanske kan du träffa sjukgymnast, som hjälper att hitta program, som passar dej?

Lite reklam av min hovleverantör, om man vill ha roliga, även lite större kläder.
Biggan_
Storlekarna blir mindre och mindre nu för tiden! sad.gif smile.gif laugh.gif
Pirum
Jag kan väl erkänna att jag nog kunde vara lite mer slimmad, men jag tycker ändå det är fånigt när jag måste köpa skjortor i XL eller XXL för att de ska passa bra. Fattar inte hur de bedömer storlekarna. Det rimliga vore väl att en genomsnittsman på 1.80, med medelvikt (vad den nu än är) borde ha storlek M? På samma sätt för kvinnokläder, genomsnittskvinnan borde ha storlek M. (eller vad man nu ska använda för system)
Zarah P
Det verkar som om klädkedjorna tror att alla över storlek 44 ska klä sig i campingtält. De kläder som finns över storlek 44 gör att man ser ännu tjockare ut.

Har kollat en hel del på de bitska stilpoliserna och konstaterat att de har rätt. Problemet är bara att hitta rätt kläder för sin figur.

Men skam den som ger sig. Hittade jättesnygga byxor på lindex som satt tajt uppe och med vid i foten i stället för tvärtom. Var dock besviken på deras toppar som var rynkade över bysten i stället för under bysten.

Likaså var de flesta kavajer för långa och för formlösa. med mycket letande så hittade jag en mockakavaj som var lite kortare och som var figursydd.

Iklädd nyförvärven ett par randiga byxor som satt snyggt och med mycket vid i benen, högklackade skor, en poljumper som redan fanns i garderoben och som kronan på verket nya kavajen så tittade hela familjen förvånat på mig.

Blev så inspirerad att jag städade garderoben och slängde massor av kläder som jag aldrig mera kommar att sätta på mig.

Nu jäklar i det så kommer jag att skriva till alla inköpare hos de större klädkedjorna och försöka få dom att ändra inköpspolicy. Vore bra om de hör det hela från flera, är det några som kan tänka sig att hänga med?

Jag håller med!
Jag, som är 180 lång och har ovanligt långa ben, hittar heller nästan ingenting.
För stort i midjan, för kort i benen, och så de där eviga smala vristerna och rynkade midjorna. Nej, fy sjutton!
Jag fick enkäter av diverse postorderföretag för ett tag sedan och jag passade på att skriva ner vad jag tycker om deras sortiment för "stora" kvinnor (och män, för den delen).
Kanske kan man försöka påverka dem så?

Grattis til viktnedgången, och ännu mera grattis till att du stod ut i den tortyr ett provrum är, tills du hittade något som var FINT! smile.gif
Hannele
CITAT (Birgitta P @ 01-09-2005, 13:52)
Storlekarna blir mindre och mindre nu för tiden! sad.gif smile.gif laugh.gif

Skorna också! tongue.gif
netaave
Verkar också som både Lindex och Kapp-Ahl tror att bara för att man drar en större storlek så har man automatiskt långa ben.
Finns så mycket snygga benavslutningar på byxor men inte för mig som bara ska ha 72 cm långa byxben, får alltid klippa bort hälften av det snygga om jag ska ha sådana, och det ser ju inte klokt ut heller.
Bettson
CITAT (Hannele @ 01-09-2005, 13:23)

Kanske kan du träffa sjukgymnast, som hjälper att hitta program, som passar dej?

Lite reklam av min hovleverantör, om man vill ha roliga, även lite större kläder.

Gud bevare mig för sjukgymnaster. De har orsakat mig så mycket smärta genom åren så hälften kunde vara nog.

Jga har lärt mig att aldrig träna när jag har låsningar som chiropraktorn måste fixa till. Jag har tränat tio år i sjukgymnastik, enligt sjukgymnasterna så har jag bara varit lat. Men eftersom de inte klarar av att diagnostisera låsningar så har en hel del av deras rörelser de gett mig förvärrat problemen.

Senaste gången jag var hos sjukgymnast så skulle det utarbetas ett program jag skulle göra i vattenbassäng själv.

Sjukgymnasten började på en tio gånger för hög nivå för min hälsa. Massor med sk peppande glada käcka tillrop. Trots mina protester så hävdade hon att de var så lätt motion så det skulle vem som helst klara.

Jag bet ihop och gjorde som kärringen (förlåt) sa. När jag trodde jag skulle dö ( har lite problem med luftrörern också) så vänder hon på programmet och kräver att jag skulle göra lika kmycket till.

När jag sa att jag inte orkade så blev jag riktigt hånad. Nåväl då, jag bet ihop lite till och fortsatte fast jag inte kunda andas ordentligt. Körde nästan helt slut på programmet tills jag kollapsade i bassängen och fick livräddas upp.

Det är faktiskt så att alla inte klarar att träna fast man vill. För min egen del behöver jag gå ner tio kilo för att inte kroppen skall protestera allt för mycket.

Jag menar., har man två skadade nackkotor, ett stelt parti på 2 dm i bröstryggen der det finns i alla fall fyra ställen som låser sig då och då. Dessa låsningar gör att jag inte kan lyfta armarna, inte sova på rygg, ibland inte sova alls.

Fyra utläkta diskbråck i ländryggen, instabilitet i SI-leder, äkta och falsk ischias samt fibrmyalgi och i perioder även ledvärk.

Ibland så är det ett äventyr att bara ta sig ur sängen. Att ta sig nerför trappan kan ta tjugo minuter ibland på morgonen. Ledvärken blir värre vissa perioder, som har med vädret att göra. Kan inte äta så mycket värktabletter eftersom huvudet är den resurs som skall försörja mig.

Den träning jag mpåste göra är streching efter chiropraktikbehandlingarna för att hålla mig så rak som möjligt och att behandlingen räcker lite längre tid. Däremellan är det "lätt" motion för att hålla pumpen igång.

Just nu så har jag jätteproblem med händer vilket gör att jag skriver fel så det räcker till ett alster extra minst. Fast livet måste röra på sig i alla fall.

Det är bara att bryta ihop och komma igen.

Men gå till sjukgymnast, aldrig. Deras metoder har gjort mig tillräckligt illa och skall inte få göra mig illa igen.

Egentligen har sjukvården klassat mig som 100% icke arbetsför med jag vägrade att acceptera det. OCh tur är det för nu var det visst någon politiker som sa att sjukersättningen skulle sänkas till 40 %. Så det är tur man står på sig och gör så gott man kan.
Bettson
Sorry om jag låter grinig.....har en dålig dag idag. sad.gif
Gillan
CITAT (Bettson @ 01-09-2005, 15:15)
Sorry om jag låter grinig.....har en dålig dag idag. sad.gif

Alla har vi rätt att må dåligt ibland wub.gif
Hoppas det känns bättre imorgon tongue.gif smile.gif
Reserv
Hmm, storlek 44 var det längesen jag hade tongue.gif Närmare bestämt när jag var i yngre tonåren, nu drar kroppen B 156 rolleyes.gif
Gillan
CITAT (Reserv @ 01-09-2005, 15:19)
Hmm, storlek 44 var det längesen jag hade tongue.gif Närmare bestämt när jag var i yngre tonåren, nu drar kroppen B 156 rolleyes.gif

Är du riktigt säker wink.gif
Du kanske blir förvånad om du provar laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Evgeni @ 01-09-2005, 15:24)
CITAT (Reserv @ 01-09-2005, 15:19)
Hmm, storlek 44 var det längesen jag hade tongue.gif  Närmare bestämt när jag var i yngre tonåren, nu drar kroppen B 156 rolleyes.gif

Är du riktigt säker wink.gif
Du kanske blir förvånad om du provar laugh.gif laugh.gif

Tja, vore det inte för midjemåttet så kan man kanske ha 44 som längre schorts rolleyes.gif
Betty
CITAT (Zarah P @ 01-09-2005, 14:11)
Jag håller med!
Jag, som är 180 lång och har ovanligt långa ben, hittar heller nästan ingenting.
För stort i midjan, för kort i benen, och så de där eviga smala vristerna och rynkade midjorna. Nej, fy sjutton!
Jag fick enkäter av diverse postorderföretag för ett tag sedan och jag passade på att skriva ner vad jag tycker om deras sortiment för "stora" kvinnor (och män, för den delen).

Har samma problem som du, alldeles för långa ben i förhållande till vad som erbjuds på dambyxavdelningen. Köper mest byxor i tumstorlek av den anledningen.
CITAT
netaave Skickat den 01-09-2005, 14:42
--------------------------------------------------------------------------------
Verkar också som både Lindex och Kapp-Ahl tror att bara för att man drar en större storlek så har man automatiskt långa ben.

Jag har än aldrig hittat ett par byxor med tillräckligt långa ben på Lindex... men faktiskt, jag har hittat ett par på Kapp-Ahl en gång... Ofta går det att korta av för långa byxben. Men vad göra när de inte är tillräckligt långa?

För min del skulle jag vilja vända på steken och säga: - "Verkar som om alla klädfabrikanter tror att bara för att man är lång så kräver man automatiskt större storlek/vidd"
Men så är inte fallet alltid! Det är sk*tsvårt att hitta kläder om man är lång men smal.
titti49zon6
lika svårt är det för oss som är små i storlek
vill ju inte i min ålder gå omkring som en tonåring wub.gif wub.gif
inte heller som en tant-det kan vara svårt att hitta ngt mellanting som sitter bra sad.gif
kort i rocken dessutom,alla byxor och kjolar är minst en dm för långa
skor finns om man är jättesnabb storl. 36 men då kan man å andra sidan inte vänta och se om det kommer in ngt annat så man kan välja för då blir man utan
enl. skohandlarna får man bara ett par 36 och en massa av andra storlekar
tänk då att man skall slåss med alla ungdomar om detta enda ex
synd att man glömmer att vi som drar små storlekar på kläder ockh skor glöms bort- alla talar bara om problemet med stora storlekar wink.gif wink.gif wink.gif
Castea
Ja, mode och storlekar är verkligen konstiga idag.

Vuxenklädernas storlekar krymper till barnstorlekar.
Och barnens kläder blir snart lika vågade som vuxenmodet.

Varför kan inte vuxna få känna sig som vuxna, och barn känna sig som barn?
Zarah P
CITAT (Betty @ 01-09-2005, 15:40)
CITAT (Zarah P @ 01-09-2005, 14:11)
Jag håller med!

Har samma problem som du, alldeles för långa ben i förhållande till vad som erbjuds på dambyxavdelningen. Köper mest byxor i tumstorlek av den anledningen.
CITAT
netaave Skickat den 01-09-2005, 14:42
--------------------------------------------------------------------------------
Jag har än aldrig hittat ett par byxor med tillräckligt långa ben på Lindex... men faktiskt, jag har hittat ett par på Kapp-Ahl en gång... Ofta går det att korta av för långa byxben. Men vad göra när de inte är tillräckligt långa?

För min del skulle jag vilja vända på steken och säga: - "Verkar som om alla klädfabrikanter tror att bara för att man är lång så kräver man automatiskt större storlek/vidd"
Men så är inte fallet alltid! Det är sk*tsvårt att hitta kläder om man är lång men smal.

*håller med ovanstående väääldigt mycket*

Nu är jag iofs inte smal, utan synnerligen kurvig (värre än en normal alpväg... *hehe*) men jag har en riktigt god vän som har samma problem som du. Vi är jämnlånga, men hon har inte mer än halva min storlek.
Det enda sättet verkar vara att köpa i tumstorlek - men man ska akta sig noga - vissa expediter har skällt ut mig när jag bett att få jeans med 36-längd, för det kan jag då rakt inte ha, då skulle jag vara 192cm förklarade de... Trots att jag hade ett par 36-längdsjeans på mig, och att resten i min låda hadse samma längd...
Problemet uppstår när man inte vill ha herrbyxor, eller jeans.
Alla de fina byxorna görs mellan storlek 38 och 42... Men vi andra då?
Både de som är mindre, och de som är större? Vad ska VI göra?
Klä oss i tält eller barnkläder?
Nä, det är dags för en revolution! wink.gif
Betty
CITAT
vissa expediter har skällt ut mig när jag bett att få jeans med 36-längd, för det kan jag då rakt inte ha, då skulle jag vara 192cm förklarade de...
Så ytterst okunnigt och inkompetent personal!!! Jag skulle ha vänt på klacken och gått till en annan affär. Skulle vägrat att handla på ett ställe där de skäller ut kunderna. ohmy.gif Att man har långa ben har ju ingenting med ens totala längd att göra! Min man och jag har lika långa ben, han är 193 cm lång - men han har längre överkropp än jag har.

Revolution, javisst! Ställer upp i främsta ledet!
Elisabeth-Västkustkolonisten

Hannele har du någonsin har haft ont? Så riktig förbaskad ont? Jag tror inte det. När ingenting hjälper, när du inte gå och stå, när du inte kan sova en enda natt ( har inte sovit en hel natt på minst 20 år), när du inte vet hur du skall klara dagen. Jag tror du kan inte ens föreställa dig hur det är att leva så. Bara ut och träna - tjänare...

Om jag tränar så vet jag att jag blir sängliggande och vad har jag vunnit då??? Det är så himmla enkelt att dra alla över en kam, ut och träna så blir du frisk ( säger alla som aldrig har varit sjuka - och dom vet ju bäst)

Elisabeth
HippieSpellan
En man jag känner sa till mig en dag när jag gnällde över att storleken på byxorna jag nyss köppt var en storlek större än normalt, "så länge det sitter bra så spelar det väl ingen roll vilken storlek det är" så det försöker jag tänka på när jag gnäller för mkt.. fast det är svårt att hitta..

men vad jag alltid tänker på i bbavdelningen är att det ska vara resår på byxorna... vad är det som är så svårt att göra byxorna större bara, inte modefiera med hemska resår, man VET att man är stor, men inte behöver man resår för det.

Sen ang vattengympa, på fysiken i gbg finns det lättare program för de som har svårt att röra sig och sådant, och man kan alltid ta det lugnare tempo.

och sist om mensvärk som ska försvinna vid motion. Det är så vansinnigt olika. visst, många tjejer skulle må bättre av motionera, men inte alla. precis som själva mensvärken. fast mest är det väl att de inte vill duscha med de andra tjejerna när de har mens, alla använder inte tamponger.
Gillan
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-09-2005, 16:29)

Hannele har du någonsin har haft ont? Så riktig förbaskad ont? Jag tror inte det. När ingenting hjälper, när du inte gå och stå, när du inte kan sova en enda natt ( har inte sovit en hel natt på minst 20 år), när du inte vet hur du skall klara dagen. Jag tror du kan inte ens föreställa dig hur det är att leva så. Bara ut och träna - tjänare...

Om jag tränar så vet jag att jag blir sängliggande och vad har jag vunnit då??? Det är så himmla enkelt att dra alla över en kam, ut och träna så blir du frisk ( säger alla som aldrig har varit sjuka - och dom vet ju bäst)

Elisabeth

Jag kan inte annat än instämma. smile.gif
Själv tillhör jag dom som inte kan vara varken still för
länge eller röra mig för mycket och balansgången
är mm`s-tunn.
Och man blir så trött när man hör det där snacket
av folk som inget vet sad.gif
Sköt om er och era kroppar allihopa wub.gif smile.gif
Zarah P
CITAT (Betty @ 01-09-2005, 16:21)
CITAT
vissa expediter har skällt ut mig när jag bett att få jeans med 36-längd, för det kan jag då rakt inte ha, då skulle jag vara 192cm förklarade de...
Så ytterst okunnigt och inkompetent personal!!! Jag skulle ha vänt på klacken och gått till en annan affär. Skulle vägrat att handla på ett ställe där de skäller ut kunderna. ohmy.gif Att man har långa ben har ju ingenting med ens totala längd att göra! Min man och jag har lika långa ben, han är 193 cm lång - men han har längre överkropp än jag har.

Revolution, javisst! Ställer upp i främsta ledet!

Det gjorde jag. Jag visade henne lappen i midjan och sa
"Om du tycker att det ser ut som om jag har 34 i dessa, behöver du ett par nya glasögon, och den här butiken behöver ny personal. Helst service-minded sådan. Nu ska jag gå och handla där jag får hjälp att köpa det jag vill ha - hejdå!"

Hon fick en konstig fågelholksliknande min... wink.gif
*Felix matte*
Konstigt nog så hittar jag numera hur mycket kläder som helst... drar 40 i överdel och 38-40 i byxor.
Skor däremot är ett elände att hitta... förr var jag "skosamlare" hade massor, massor i olika modeller och färger
Numera behöver jag mjuka sköna skor med bred läst (har mest gått i högklackat till för några år sedan) och då får jag leta och vänta i månader innan de får in såna... Nu har jag efter ett halvårs letande hittat ett par loafers... de kommer säkert hålla i minst 10 år smile.gif Vinterskor hittade jag i vintras .. såna hade jag letat efter i ett par års tid... bägge är av samma fabrikat.
Numera tycks de flesta skor vara gjorda för aliens.. jättelånga, smala så tådelen vippar när man går.
yenny
Jag verkar för tillfället ha hyffsat rätt form på kroppen för att passa i dagens storlekar.... om man bortser från de där finbyxorna.... de får jag alltid lägga upp... annars köper jag mest jeans och de är ju i tumstorlek.

Men skor däremot... de är alltid så hilma smala... jag får ont i mina lilltår, det är hopplöst att hitta tillräckligt breda skor.
*Felix matte*
CITAT (yenny @ 01-09-2005, 21:16)
Men skor däremot... de är alltid så hilma smala... jag får ont i mina lilltår, det är hopplöst att hitta tillräckligt breda skor.

Då vill jag tipsa dig om Hästens ... så länge jag letade tills jag hittade dem och de är bara sååå sköna på foten.. trycker ingenstans. wub.gif
Bettson
CITAT (Felix matte @ 01-09-2005, 21:31)

Då vill jag tipsa dig om Hästens ... så länge jag letade tills jag hittade dem och de är bara sååå sköna på foten.. trycker ingenstans. wub.gif

hästens? jg trodde de gjorde sängar. Var köper man sådana skor. Har aldrig sett dom. unsure.gif
*Felix matte*
CITAT (Bettson @ 01-09-2005, 21:42)
CITAT (Felix matte @ 01-09-2005, 21:31)

hästens? jg trodde de gjorde sängar. Var köper man sådana skor. Har aldrig sett dom. unsure.gif

Jag har köpt bägge paren på Domus här i stan... letade i somras i Borås men hittade inget och andra har letat lite varstans i landets butiker tongue.gif
De här två paren är jag sååå nöjd med biggrin.gif jag trodde också att Hästens bara gjorde sängar... vet fortfarande inte om det handlar om samma företag... men skorna är sköna för foten och jag rekommenderar verkligen dem för alla som har breda eller ömma fötter. wub.gif
Hannele
CITAT (Castea @ 01-09-2005, 16:08)

Jag som trodde jag var vågad, om jag vågade visa min gamla mage... tongue.gif ohmy.gif
Jag är lite feg för ungdomsmode.
*Felix matte*
CITAT (Hannele @ 01-09-2005, 21:52)

Jag som trodde jag var vågad, om jag vågade visa min gamla mage... tongue.gif ohmy.gif

Nämen.. skulle jag se medelålders mage i tonårs kläder då skulle nog stora varningsflagg ploppa upp. ohmy.gif
Inte är man feg om man som medelålders inte klär sig i tonårs wink.gif tycker jag rolleyes.gif
Rossi
CITAT (Felix matte @ 01-09-2005, 22:10)
CITAT (Hannele @ 01-09-2005, 21:52)

Nämen.. skulle jag se medelålders mage i tonårs kläder då skulle nog stora varningsflagg ploppa upp. ohmy.gif
Inte är man feg om man som medelålders inte klär sig i tonårs wink.gif tycker jag rolleyes.gif

Hallå där! Nu ska vi inte vara så fixerade vid ålder! Många tonårstjejer visar glatt upp magen och ärligt talat är de inte alltid så snygga. Många har riktiga gubbamagar som väller ut över de lågtskurna byxorna (allt för att visa tatueringen i ryggslutet.)

Själv är jag 40 (medelålders?) och har en slank mage som faktiskt hade passat sig bättre att visa bar än många av de ungas magar. (Om jag får säga det själv, alltså! laugh.gif ) Men jag går hursomhelst inte omkring med bar mage.
Reserv
Du kan gott och väl gå med magen bar Rossi, du har absolut iget att skämmas för, det vill jag lova din mage är mycket fin. wub.gif
Rossi
CITAT (Reserv @ 01-09-2005, 22:28)
Du kan gott och väl gå med magen bar Rossi, du har absolut iget att skämmas för, det vill jag lova din mage är mycket fin. wub.gif

wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
kristerh
CITAT (Pirum @ 01-09-2005, 14:10)
Jag kan väl erkänna att jag nog kunde vara lite mer slimmad, men jag tycker ändå det är fånigt när jag måste köpa skjortor i XL eller XXL för att de ska passa bra. Fattar inte hur de bedömer storlekarna.

Ja nåt underligt har hänt med storlekarna wink.gif jag håller mig i samma viktklass som jag haft i flera år men kläderna wink.gif jag hade tidigare l eller xl
men numera måste jag sikta in mig på xxl när jag ska köpa nån t shirt eller någon tröja, men tumstorlekarna i byxor verkar de inte ha rört wink.gif
skor vet jag har fått någon slags eu standard som betyder att om man tidigare hade storlek 43 i skor får man numera köpa 43,5 eller 44,
det är säkert samma i klädstorlekarna.
krister
*Felix matte*
CITAT (Rossi @ 01-09-2005, 22:22)
Hallå där! Nu ska vi inte vara så fixerade vid ålder! Många tonårstjejer visar glatt upp magen och ärligt talat är de inte alltid så snygga. Många har riktiga gubbamagar som väller ut över de lågtskurna byxorna (allt för att visa tatueringen i ryggslutet.)

Själv är jag 40 (medelålders?) och har en slank mage som faktiskt hade passat sig bättre att visa bar än många av de ungas magar. (Om jag får säga det själv, alltså! laugh.gif ) Men jag går hursomhelst inte omkring med bar mage.

Men...trots att min egen mage säkert också skulle tåla "visning"..
Näää... jag är inte åldersfixerad men jag tycker ändå att varje ålder ska få ha sina egna "höjdpunkter"... jag går inte omkring med bar mage.. lika lite som jag klär mig i Tonårsmode fastän storleken passar mig. rolleyes.gif
Rossi
Jag klär mig inte heller i tonårsmode men vad jag menar är att tonåringar med tjocka magar inte heller borde klä sig som de gör med bara magar. Det är totalt oaptligt när magen väller över på det sättet (oavsett ålder).

Visst ska man klä sig och uppträda efter sin ålder. Det finns väl inget värre än en övermogen människa som klänger fast vid den svunna ungdomen med näbbar och klor.
*Felix matte*
CITAT (Rossi @ 01-09-2005, 22:53)
Jag klär mig inte heller i tonårsmode men vad jag menar är att tonåringar med tjocka magar inte heller borde klä sig som de gör med bara magar. Det är totalt oaptligt när magen väller över på det sättet (oavsett ålder).

Visst ska man klä sig och uppträda efter sin ålder. Det finns väl inget värre än en övermogen människa som klänger fast vid den svunna ungdomen med näbbar och klor.

Där håller jag med dig i allt... senast idag såg jag ung tjej i kassan på Lindex.. magen hängde utanför... såg inte trevligt ut.

Klä sig efter ålder vet jag inte om jag håller med om...men... som sagt.. det får inte gå till överdrifter.
Bettson
CITAT (netaave @ 01-09-2005, 14:42)
Finns så mycket snygga benavslutningar på byxor men inte för mig som bara ska ha 72 cm långa byxben, får alltid klippa bort hälften av det snygga om jag ska ha sådana, och det ser ju inte klokt ut heller.

Det är ungefär som bh-fabrikanterna som tror att bara man har ett större mått under bysten så har man med automatik större kupa också.
Zarah P
CITAT (Bettson @ 02-09-2005, 11:35)
CITAT (netaave @ 01-09-2005, 14:42)

Det är ungefär som bh-fabrikanterna som tror att bara man har ett större mått under bysten så har man med automatik större kupa också.

...fast kupstorleken är en matematiskt uträknad grej... Det är måttet över bysten, delat med, eller minus måttet under bysten, eller något sådant. Jag håller med om att det är lite knasigt, men det finns iaf en förklaring - till skillnad från avsaknaden i logik som råder i den övriga modedjungeln. wink.gif
Hannele
Det är ungefär som bh-fabrikanterna som tror att bara man har ett större mått under bysten
så har man med automatik större kupa också.
När köpte du bh sist? blink.gif

Det kan vara värt att kolla i sportaffären,
om man vill ha något bekvämt och stödjande i trädgårdarbete.
Castea
CITAT (Felix matte @ 01-09-2005, 22:10)

Jag skulle inte se en stor varningsflagg ploppa upp - jag skulle se en stor medelålders mage ploppa UT! laugh.gif

Min alltså! wub.gif
Det där med BH är ett problem för sig. Sport BH i all ära men vi kanske vill ha något snyggt.
Jag har alltid problem med BH, trots att jag inte är stor.

Skor är, som måga påpekade förut också ett problem. Men även jag hittade ett märke som jag tycker är bra. Men finns bara i några få affairer.

Och dessa långa skor är inte bara skadliga för fötterna, dom är även fula som f...

Älskade hogklackade skor förut men tyvärr, det går inte längre. Allt har sin tid. Och för många år sedan war jag hos Ortopäden med min trasiga rygg. Oj vilken utskällning jag fick när han såg mina skor....

Elisabeth
Bettson
CITAT (Hannele @ 02-09-2005, 12:51)
Det är ungefär som bh-fabrikanterna som tror att bara man har ett större mått under bysten

Det är nog en tre veckor sedan.

Fast sport-Bh i all ära men jag tycker nog att de påminner lite om erotikdödare. Man vill ju kanske ha något snyggt också. Gärna något som bysten ser snygg ut av också.

Sport-bh blir man ju platt som en planka av. Det lilla man har vill man ju visa. laugh.gif laugh.gif
CITAT (Bettson @ 02-09-2005, 14:34)
CITAT (Hannele @ 02-09-2005, 12:51)

Det är nog en tre veckor sedan.

Fast sport-Bh i all ära men jag tycker nog att de påminner lite om erotikdödare. Man vill ju kanske ha något snyggt också. Gärna något som bysten ser snygg ut av också.

Sport-bh blir man ju platt som en planka av. Det lilla man har vill man ju visa. laugh.gif laugh.gif

Ja Bettson det är precis vad jag sa.

Har Sport Bh men om man klär sig lite snyggare så vill man också ha en liten snyggare BH eller hur?
HippieSpellan
och tvärt om,bara för man har större kupa så finns det bara för stor omkrets.. inte för jag har problemet med det, men min rumskompis har det.
sen det att jag har två vänner som har stora men platta bröst, så det ser ju vansinnigt ut när de ska ha kupor som är stora utåt...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon