inger e
12-04-2003, 20:01
Hej alla "trädgårdsgurus"!
Jag tänkte roa mig med att designa vår "nygamla" trädgård med hjälp av någon lämplig programvara. Är det någon som har något tips? Gärna svenskt med tanke på växtval, men jag klarar även av både engelska och tyska.
Ha en trevlig lördagkväll, nu ska jag montera upp min nyinköpta växtlampa!
Inger
Hans i Mälardalen
12-04-2003, 21:07
Jag har tagit upp det där med trädgårdsprogram för PC en gång... jag tror det var i höstas. Då kom vi fram till att svenska designprogram som är utvecklade enligt svenskt klimat är en bristvara. Hoppas att läget är annorlunda nu. Jag skulle också vilja ha ett sådant program.
MvH
Har farit runt på stan i just detta ändamål. Men ingen har. Det ser ut som man blir tvungen till att köpa engelska program. Dessvärre verkar det inte finnas någon återförsäljare i Sverige, men det går att köpa på internet. Amazon har flera programm till överkommliga priser, de tar kreditkort. har mycket erfarenhet av att betala med kortet på nätet och aldrig haft problem. Men vill man inte det finns andra lösningar. Information om olika betalningar finns på Amazon.
Oj, vad långt det här blev.
Hans i Mälardalen
12-04-2003, 21:26
Jag var inne på Amazon och kollade, de verkar ju helt okej och till det priset sen. Jag funderar bara på hur det fungerar med växtsortiment och sånt? Vilket klimat är de där programen konstruerade för? Man kanske rentav inte känner igen många växter ur sortimentet....
MvH
3dcomposer ska vara det bästa. Enligt svar på ett e-mail jag skickade är prog. gjort för att använddas världen över.
Jag tror jag satsar på det .
Hans i Mälardalen
12-04-2003, 23:02
CITAT
3dcomposer ska vara det bästa.
Vart hittade du den? Jag hittade inget program med den titeln bland de 23 program som var i listan.
MvH
Förlåt! jag menar 3D landscape deluxe2.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.