Full version: Modellbygge
*Felix matte*
Någon som vet var man kan få köpa byggsatser med Svenskspråkig beskrivning?

Maken fyller år snart och han gillar "båtbygge".. han har två färdiga... men det var lite joxigt pga språket (engelska)... inte heller höll leverantören löftet att hjälpa till med översättning och leverans av "fattade" delar...trots att byggsatsen kostade mer än femtonhundra.

Tacksam för alla tips.
wolkenkrabber
om jag inte miss minner mig nu är det inte i Kiruna, men det skall finnan någon modellbygges affär i Stockholm? kolla på gulasidorna? ni kanske hittar någon med svenska instruktioner och som skickar norröver?
*Felix matte*
CITAT (wolkenkrabber @ 01-09-2005, 20:57)
om jag inte miss minner mig nu är det inte i Kiruna, men det skall finnan någon modellbygges affär i Stockholm? kolla på gulasidorna? ni kanske hittar någon med svenska instruktioner och som skickar norröver?

Den vi beställt från finns i Göteborg... alla skickar nog men inte alla håller vad de lovar.
Tack för tips om gula sidorna... där tänkte jag inte på att man kan leta sleep.gif tongue.gif
Reserv
Bästa hobbyaffären för modeller är MJ-Hobbyexperten AB, Hantverkargatan 26, 112 21 Stockholm, Tel. 08-24 89 10.
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 01-09-2005, 21:41)
Bästa hobbyaffären för modeller är MJ-Hobbyexperten AB, Hantverkargatan 26, 112 21 Stockholm, Tel. 08-24 89 10.

Tackar så mycket wub.gif ringer imorron.
Reserv
Alla mina modelltåg och järnvägar samt modellbåten (modell större) är inköpta där, mycket bra service och kunnig personal.
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 01-09-2005, 21:45)
Alla mina modelltåg och järnvägar samt modellbåten (modell större) är inköpta där, mycket bra service och kunnig personal.

Nyfiken.. vad byggde du för båt?
Reserv
CITAT (Felix matte @ 01-09-2005, 22:02)

En lyxyacht på 120 cm som man monterar in motor på, den är juh inte byggd än då, men är påbörjad och står bakom ryggen på mig i hobby/datarummet rolleyes.gif Nu får jag juh nästan dåligt samvete sad.gif men bara nästan, jag ska göra färdigt henne bara andan faller på, men den faller inte så ofta kan jag juh säga tongue.gif Kanske till vintern, jag får väl sikta in mig på att få den klar till nästa sommar........eller nästnästa.......eller..... rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 01-09-2005, 22:08)
CITAT (Felix matte @ 01-09-2005, 22:02)

En lyxyacht på 120 cm som man monterar in motor på, den är juh inte byggd än då, men är påbörjad och står bakom ryggen på mig i hobby/datarummet rolleyes.gif Nu får jag juh nästan dåligt samvete sad.gif men bara nästan, jag ska göra färdigt henne bara andan faller på, men den faller inte så ofta kan jag juh säga tongue.gif Kanske till vintern, jag får väl sikta in mig på att få den klar till nästa sommar........eller nästnästa.......eller..... rolleyes.gif

Oooops! sååå stor!
Så här ser makens alster ut. smile.gif
Reserv
Jag var inne på det där med hjulångare ett tag men det skulle inte va´så realistiskt att sätta en juste motor i den, såna ska juh bara glida fram. Vem vet, kanske blir en sån framöver också, hälsa maken att det var rejält granna båtar han gjort.
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 01-09-2005, 22:31)
Jag var inne på det där med hjulångare ett tag men det skulle inte va´så realistiskt att sätta en juste motor i den, såna ska juh bara glida fram. Vem vet, kanske blir en sån framöver också, hälsa maken att det var rejält granna båtar han gjort.

Ska jag göra smile.gif ... han har också gjort hyllorna som båtarna står på biggrin.gif

<Båtarna är... Wasa och River Queen
Ophelia
Herregud vilka grejer! smile.gif

Ser väldigt pilligt ut och jag tror att jag skicka få panikhicka efter 5 minuter men de är ju jättefina. Bra sätt att studera gamla båtar på. Otroligt naturtrogna smile.gif
Fialotta
Vilket jobb din man gör Agneta och dessutom fint uppsatt på väggen ...onårbara för barnbarnen tongue.gif wub.gif
MrNorth
Hehe nu vet jag vad jag ska göra när jag blir pensionär, om sisådär 40 år wink.gif Modellbygge är skoj, men ack så pilligt att få det bra. Det jobbigaste är måleriet tycker jag.... Tanken är ju att man knappt ska kunna se skillnad på en "riktig" och en modell... Nåt jag aldrig lyckades med.

Har även modellerat en hel del i datorn (3D) med Lightwave Studio. Väldigt roligt och inte så väldans svårt. Var med och gjorde dator-spel...

/henrik
*Felix matte*
Visst är det "pillerjobb"... ribborna man bygger med är bara ett par millimeter breda och ritningarna fattar då jag inte ett jota av... sedan att knyta alla trådar och få allt på plats...jag är också imponerad smile.gif
fast barnen tycker att han jobbar alldeles för fort (blir ju dyrt) laugh.gif
Hjulångaren tog drygt 2 månader att bli klar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon