Full version: Bubbelplast
pisanggoreng
Som alla trädgårds- eller växthustillbehör som är "speciellt framtagna" till just växthus eller trädgård är ju bubbelplast ganska dyrt. Kollade på tradera och där finns något företag som säljer bubbelplast i alla olika tänkbara storlekar och till under halva priset (per kvadratmeter) som t.ex. Willab.

Så frågan är då: finns det olika kvaliteter (tjocklekar, osv) på bubbelplast, och utmärker sig "växthusbubbelplast" på något vis gentemot "vanlig" bubbelplast?

Tack på förhand.
Helen B
Jag har använt Willabs bubbelplast. Det är väl så att det isolerar bättre med stora bubblor än med de mindre ( som man har i förpackningar).
Rätta mig om jag har fel
smile.gif

Du får gärna tipsa om namnet på de som hade till halva priset på tradera rolleyes.gif

Förretsen: Vilket ursnyggt/läckert växthus ni har byggt!! Lite avundsjuk blir man ju......
pisanggoreng
"EdgeBlocks Nordic" heter säljaren. Sök på "bubbelplast" så kommer de upp.

Du har nog rätt i att det ska vara stora bubblor, och detta var förmodligen små.
jåj
CITAT (pisanggoreng @ 02-09-2005, 10:27)
Så frågan är då: finns det olika kvaliteter (tjocklekar, osv) på bubbelplast, och utmärker sig "växthusbubbelplast" på något vis gentemot "vanlig" bubbelplast?

Tack på förhand.

Hej.
Ja det finns olika kvalitteter.
- två lager plast
- tre lager plast
- små bubblor
- stora bubblor
- UV stabiliserad ( plasten tål mera solljus (UV-ljus) utan att gulna och smula sönder)

Som vanligt så är bättre dyrare .... men vad som är mest ekonomiskt klarar jag inte räkna ut!

Hälsningar
JÅJ
Richard
CITAT (pisanggoreng @ 02-09-2005, 10:27)
Som alla trädgårds- eller växthustillbehör som är "speciellt framtagna" till just växthus eller trädgård är ju bubbelplast ganska dyrt. Kollade på tradera och där finns något företag som säljer bubbelplast i alla olika tänkbara storlekar och till under halva priset (per kvadratmeter) som t.ex. Willab.

Tack på förhand.

http://www.hermann-meyer.de
Prisor är ex. moms och transport.
eller weibulls i Hammenhög.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon