Maggan H
Visst är den läcker? biggrin.gif tongue.gif biggrin.gif Fast vinden går hårt åt klockorna som blir lätt bruna i kanterna.
pisanggoreng
Wow, vilken ståtlig pjäs! smile.gif

Min (från i år frösådda) har öppnat en blomma, kanske en till idag eller imorgon, och sen är där bara 5 stycken kvar... Men de doftar underbart och fyller hela växthuset med sin enda blomma. rolleyes.gif

Däremot har vissa blommor fått någon slags larver inne i sig som mumsat i sig hela blomman inifrån utan att man kunnat se dem. Trist.

Hursomelst: din ängel är FIN!
rosita
Den är verkligen fin!!! biggrin.gif
Hur gammal är den?
Lady Hamilton
MEN MAGGAN! ohmy.gif

Hur har du burit dig åt? wacko.gif
wub.gif Men riktigt STOLT ska du vara.
Grattis! Du har lyckats riktigt bra

Önskar en väldigt avundsjuk Hamilton
p.s. Mina har oxå blommat........men inte lika många klockor som din, vi har haft för mycket blåsväder (skyller jag på wub.gif d.s.)
Zarah P
JÖSSES, vilken skönhet!
Det var den ståtligaste Ängel jag sett, helt klart!
smile.gif
Maggan H
He, tack alla, jag tycker själv att den är fin! biggrin.gif Fick en halvmeters skaft av min mor förra våren, över sommaren växte den nog tills det dubbla, runt metern, resten i år... Men den blommade i fjol oxå, fast inte så rikligt, men jag tog kort på den i november, då kunde jag se den genom fönstret i vinterboden, helt bladlös men blommande... laugh.gif Den fick maka sig så jag kunde sätta upp adventsljusstaken där! Nu är den ca 2 m hög och jag ska försöka att få in den utan klippning, då ska den komma i blom redan i juni har jag förstått. Jag har inte gjort nåt mer än gett den stoor balja med kogödsel och mycket vatten. Och det gillade den tydligen! wub.gif
pisanggoreng
CITAT (Margareta Hansson @ 03-09-2005, 16:16)
gett den stoor balja med kogödsel och mycket vatten.

Hur stor är baljan? Hur många liter?
Maggan H
Tätare kan ingen vara....

Baljan är nog på 50-60 liter, kommer inte riktigt ihåg men nåt sånt var det. Jag planterade om den från en 20-liters kruka i slutet på juli och sen pang bredde den ut sig på alla håll. Undrar hur den hade blivit om man gett den det utrymmet i våras redan? blink.gif blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon