Full version: Oj oj oj...
noora
Vi fick in lite vatten i källaren efter den långa "regnperioden" i augusti. Nu har vi begärt offert på dränering kring huset. Frågan är bara vad man ska göra av alla växterna... Det är väl en 15 meter rabatt som måste flyttas på och eventuellt måste vi flytta på en rabatt som inte står intill huset men som skulle vara i vägen för grävmaskinen. Dessutom räknade vi ut att bästa platsen för stenkista skulle vara ungefär där jag hade tänkt börja anlägga grönsaksland. Det blir nog till att tänka om litegrann... unsure.gif
Hannele
CITAT (noora @ 02-09-2005, 11:23)
Det är väl en 15 meter rabatt som måste flyttas på

Då är det bara att minska på gräsmattan. sleep.gif
Maken låter mej göra vad jag vill, men intill huset får jag inte plantera..
karjo
Hej!

Vi har grävt dränering runt vårt hus och nu har jag ett annat "problem"... Vad gör man för att snygga till lite runt huset!?? Det ser såå trist ut med gruset närmast huset, grått grus och ett vitt mexitegel hus. Det blir inte skojigt. *suck*sad.gif

Provade med lite krukor och lådor där det gick, det hjälpte väl lite, men ska det bli riktigt bra får jag nog "dra på" ännu mer nästa sommar... rolleyes.gif wacko.gif
noora
CITAT (karjo @ 02-09-2005, 12:18)
Vi har grävt dränering runt vårt hus och nu har jag ett annat "problem"... Vad gör man för att snygga till lite runt huset!?? Det ser såå trist ut med gruset närmast huset, grått grus och ett vitt mexitegel hus. Det blir inte skojigt. *suck*sad.gif

Beroende på hur huset är fuktisolerat kan man plantera ganska nära huset utan problem. Vi ska sätta porodrän runt om, och då är det inga problem med rabatter om man lämnar 30 cm fritt intill huset. Killen från dräneringsfirman jobbar även med trädgårdsanläggning. Han rekommenderade att man sätter 20-30 cm breda plattor närmast huset, så lockas man inte att plantera något för nära.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon