Kathy
Jag bestämde mig för att göra en del av mina digitala foton till pappersfoton för det kunde vara kul att ha.
Sagt och gjort, jag kikade runt lite på nätet för att hitta någon som verkade vara bra till vettiga priser och hittade ett företag.

De utlovade bildbehandling på 5 dagar till lågt pris samt på bra kvalitétsfotopapper. Okej, jag gjorde en beställning på drygt 70 bilder.

Denna beställning skickades för 11 dagar sen och än så länge kan de inte tala om när bilderna kommer levereras, bara att de "jobbar på saken". Detta har jag fått besked om efter flera påtryckningar via mail ifrån min sida.

Jag förväntar mig någon form av kompensation ifrån dem eftersom de brister i vad de utlovat, men jag tror knappast att den formen av good will existerar i deras företag.

Och, detta är märkligt, då jag mailade till kundtjänst och fick svar (efter ett tag), så envisas personen med att svara på engelska.
Det är ett företag som finns i flera länder, så jag kan förstå att man är flerspråkig på kundtjänst, men om jag nu skriver på svenska och personen uppenbarligen förstår det jag skriver - eftersom hon svarar på mina frågor - varför svarar hon då på engelska?? Det hade varit en annan sak om jag själv hade skrivit på engelska...I min sista reply så bad jag henne att svara på svenska.

Nej, detta företag får verkligen bottenbetyg av mig! Och det är nu jag inser att ett billigt pris betyder att man plockat bort något väsentligt i hanteringen. mad.gif

Vad de inte tycks förstå är att en nöjd kund gör reklam som sprids till c:a 10 personer.
En missnöjd kund gör reklam som sprids till c:a 100 personer.
pisanggoreng
Vilket företag handlar det om?
Kathy
CITAT (pisanggoreng @ 02-09-2005, 13:36)
Vilket företag handlar det om?

Jag kan återkomma till det, då jag fått ut mina foton......när det nu blir.
pisanggoreng
...varför då..?
Elisabeth-Västkustkolonisten
Det vore mycket bra att veta vilket företag det är...

Tänkte nämligen för en liten stund sedan att fråga här vem ni kan rekommendera.
Har så många bilder nu på datorn och vill ha riktiga bilder nu som man kan sätta in i album

Jag vet att det var ett thread om det förut men hittade det inte. Bra vore ju också om man samtidigt får lite plats för att lägga upp lite bilder. I ¨å många forum kann man ju bara lägga upp bilder som redan ligger på nätet.

Elisabeth
kristerh
CITAT (Scrollan @ 02-09-2005, 13:35)
Vad de inte tycks förstå är att en nöjd kund gör reklam som sprids till c:a 10 personer.
En missnöjd kund gör reklam som sprids till c:a 100 personer.

Blir nog några fler här...
krister
AndreasBlomquist
Jag har alltid använt Fotoquick, www.fotoquick.se och de levererar alltid snabbt och bilderna är kanon. Du kan välja att få det hemskickat eller att hämta ut det i någon av deras butiker.
pisanggoreng
Pixaco är bra (och mkt billiga!)
Kathy
CITAT (pisanggoreng @ 02-09-2005, 13:45)
...varför då..?

För att jag vill avsluta min affär med dem först.
ejjan
korthuset.se

Dessa är det enda företag jag beställt ifrån och bara ett par gånger. Har dock varit nöjd. Billigt och snabbt.
Kathy
Igår, mina vänner, ramlade fotona in i brevlådan...efter ett idogt väntande, mailande och suckanden framför skärmen.
Jag skulle dock få 30 bilder gratis, som kompensation.
Beställer jag dem nu, så kanske jag får dem till jul. blink.gif

Tummen ner för detta företag.
Kattgräs
Tack för varning, scrollan. ohmy.gif

Tur i oturen att jag är så lat och inte orkat fixa och bestämma mig för vilka bilder som ska bli mer än ettor och nollor... laugh.gif rolleyes.gif
Pirum
Tack för varningen. Tyvärr är det ofta mer regel än undantag att kort blir sena. Jag har använt flera olika svenska laboratorier, och i stort sett alla har slöat åtminstone en gång. Senast tog det väl va 15 dagar att få korten från ett företag där det normalt tar 3-4 dagar (dvs, extremsnabbt med tanke på att de skickas via posten). Vill inte nämna det företaget, det var nog semestertider eller nåt.

Vad gäller pixeldust, eller vad det hette, så var språket på sidan så dåligt att det i sig är en varning. Ok, det kanske är småaktigt att gnälla på språket...när man själv inte är puritan direkt. Men seriösa företag ska inte ha felstavningar överallt, eller översättningar som helt uppenbart svårt lider av utrikisk ordföljd eller ordval.
*Felix matte*
Tackar också för varningen... jag skulle så stort beställa kort men har ännu inte "kommit till skott" laugh.gif
Började rensa i "albumskåpet" och vad hittar jag väl där om inte ca 8 - 900 foton som inte sorterats eller satts i album ohmy.gif
Barnen fick inbjudan att komma och ta med sig alla kort de ville ha...
och jag kan säga att det inte är alltför många som ännu har "försvunnit" tongue.gif
så jag väntar ett tag med att göra beställning och när det sker så vet jag ju vilka firmor som Odlaiter är nöjda med biggrin.gif
LarsV
CITAT (ejjan @ 02-09-2005, 16:19)
korthuset.se

Dessa är det enda företag jag beställt ifrån och bara ett par gånger. Har dock varit nöjd. Billigt och snabbt.

Jag håller med om Korthuset. Jag har nyligen framkallat 30x40-bilder med - som jag tycker - väldigt bra resultat. En arbetskamrat beställde ca 800 bilder 10x15 och hon blev riktigt nöjd. Och snabbt har de jobbat oxå.

Jag har tidigare beställt via Västsvenska Fotolaboratoriet (vet att t ex Kjell & Co förmedlar bilder till dem och att någon/några teknikkedjor oxå använder dem (tror att det är Siba. Eller OnOff)), men där blev bilderna mycket blekare och inte alls lika bra. Tycker jag!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon