Victoria
03-09-2005, 11:15
Hej,
Köpte en näva Biokovo i stor kruka och skulle plantera ner i rabatten. Men när jag satt ner den insåg jag att det såg ut som att rötter ligger bara över jorden. Dessa grenar/rötter var de som stack utanför krukkanten. Hur gör jag med dem. Ska jag låta det vara eller ska jag försöka trycka ner dem i jorden? Isf måste jag kupa upp jord runt plantan och då hamnar ju plantan som i ett hål. Föstår ni alls vad jag menar? Vad gör jag? Tar en skada i vinter eller ska jag låta den stå. För övriga plantan står ju ordentligt under jord.
Jag skulle nog ösa mylla på alla rötter.
Mulle
kerstin z5-6
03-09-2005, 12:18
Ja mulla upp jord så rötterna täcks
Victoria
03-09-2005, 13:11
Hur mycket? Måste dessa rötter ner flera cm, isf är det kanske bättre att jag gräver upp den igen och gräver upp ett större hål. Blir lite knepigt då jag har vårlök under som inte ska ner mer än 10 cm? ! :/ Annars är et inget problem om jag bara ska täck upp rötterna lite.........Så vad tycker ni?
Om den har en del av rötterna på ordentligt djup räcker det om du öser ny mylla på , ös du upp till stenarnas övre kant! Så sklle jag göra.
Mulle
Victoria
03-09-2005, 13:23
TACK!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.