|
HippieSpellan
04-09-2005, 09:35
men även andra känslor än glädje.
så vad lyssnar ni på när ni känner er lite deppiga, lite glada, lite busiga?
Sting U2 Kent Claes Janson Simply Red Level 42 Enya Mauro Scocco Filmmusik av John Williams och Howard Shore Irländsk musik, typ Riverdance, Sharon Shannon, m fl
Ophelia
04-09-2005, 09:46
Rock, pop, soul och lite annat. Lyssnar väl lite mer på hjärt/smärtmusik när jag är ledsen. Rockmusikinspirerat när jag känner att jag behöver lite mer power och allt däremellan. Skönt med soul när man diskar.
När jag är ledsen så lyssna jag på :I will always love you av Whitney Houston(?) för då kan jag gråta i floder;eftersom denna låt hörde jag då jag var tvungen att avliva min chow-chow hane Cherokee i början av 90 talet. När jag är deppig lyssnar jag inte på någon musik alls;i sådana fall min egen inre svarta-depp.musik. När jag är busig vill jag gärna höra Idas sommarvisa och andra barnsånger och då hoppar jag runt här hemma När jag känner mig "fridfull" så lyssnar jag på musik ifrån naturen,havet,fåglar,sälar... det vill säga sådana som faktiskt finns på CD. När jag känner mig "magisk" lyssnar jag på Trumresan: en inre resa som jag har på band och. Finlandia lyssnar jag på då jag längtar till Finland och min rötter. När jag är arg så skulle det säkert passa med Hård rock Ja visst är det härligt med musik
netaave
04-09-2005, 10:13
Mycket klassiskt, städar alltid till klassisk musik. Ska jag ut och dansa så blir det dansband för att komma i stämning. Regnskogsmusik om jag vill rensa hjärnan och bara koppla av. Beach boys är det mycket just nu, älskar 60-talare.
HippieSpellan
04-09-2005, 10:13
jag gillar hårdare musik när jag städar så jag blir riktigt arg och angriper smutsen med ilska och styrka=)
Zarah P
04-09-2005, 13:31
Antingen lyssnar jag på synth (Depeche Mode, The Cure etc) eller på alternativ rock - som det så vackert kallas (Cake, Eels, Counting Crows osv) eller svensk musik som Lars Winnerbäck och Elin Sigvardsson. Sen gillar jag klassiskt också, och trivs bra med sambons åttiotalsmetal (Iron Maiden är hans husgudar) så nog är jag en enda röra...
Jo musik lyssnas det på..... allt från tex counting crows, kent och gavin degraw toll cajsa-stina och enya.... helt beroende på humör... tar till nån värsting hårdrock när jag är arg... och nått trallvänligt då jag städar eller är på glatt humör.... min yoga skiva är perfekt när jag behöver komma ner i varv.
Jag tycker om att varva ner i vardagen till Enya, Stephen McDonald (Särskilt skivan "Stone of Destiny" fast "Sons of Sommerled" är jättebra också) eller instrumental musik (Dana Dragomir, George Zamfir). Lite klassiskt i form av Vivaldis "Våren" om jag är riktigt glad och kvittrande blir det också. Hårdrockare var jag förr, men nu lyssnar jag inte så mycket på den sortens musik mer. Mest när jag är sur, arg och tvär. Det passar med arg musik då  Jag har aldrig förstått mig på rap eller hiphop däremot.  Det känns inte som musik tycker jag, fast smaken är väl som baken.
Lyssnar mycket på hårdrock. Men det bandet som ligger mig varmast om hjärtat är Depeche Mode. Dom kommer till Sverige i början av 2006 och biljetterna släpps imorgon!!! Så jag ska ringa och ringa och ringa
Ett axplock - Blutengel, Helium Vola, Vimme Sarri, Scooter, Depeche Mode, Artismight, And One, Dead Can Dance, Apoptygma Berzerk, Eurythmics, DadaDidj, Suicide Commando, Kraftwerk, Neuroticfish, Deathstars, Gryningspatrullen, The Retrosic, Wolfsheim och just nu "Crazy Frog vs Axel F"!  @ Bobbo - Depeche är det nåt visst med...
Ja visst är dom Ina bra musiksmak förövrigt också
LadyAdina
04-09-2005, 20:12
Jag älskar 50-tals rock&roll när det ska vara lite fart på, t.ex. när jag städar. Likaså irländskt. Men jag är också väldigt för det jag alltid kallat "mysmusik", dvs både klassiskt och "djur&naturljud" (valar, delfiner, vargar, hav osv.).
HippieSpellan
04-09-2005, 20:15
om du gillar wolfsheim så kanske du gillar spock, mesh eller de/vision?
kunstliche welten, to die for!=)även once in a lifetime=)
Kul med lite likasinnade! Det brukar jag inte hitta i varje hörn av internet!
Zarah P
04-09-2005, 20:47
CITAT (HippieSpellan @ 04-09-2005, 21:15) om du gillar wolfsheim så kanske du gillar spock, mesh eller de/vision?
kunstliche welten, to die for!=)även once in a lifetime=) Ooooh! *smäller av* Här fullkomligt KRYLLAR det ju av bra musiksmak! Mesh är underbara, De/Vision är toookbra och... jag såg Wolfsheim förra sommaren, på Arvika - snacka om dream come true! Två andra tips är Statemachine, och Iris.
Mycket man lyssanr på men favoriter just nu är: Iodine Jupiter, Cornelis, Nationalteatern, Sisters of Mercy, Judas Priest å en hel hop svensk trallpunk... Goth å blandat alltså
*Felix matte*
04-09-2005, 21:08
Lyssnar mycket på klassisk musik men också på pop, rock. andlig, tecno, reggae och sedan så lyssnar jag också på dikter på DEN HÄR SIDAN den är ju bara sååå bra... och sjunger med med liv och lust HÄR
CITAT (Zarah P @ 04-09-2005, 21:47) CITAT (HippieSpellan @ 04-09-2005, 21:15) om du gillar wolfsheim så kanske du gillar spock, mesh eller de/vision?
kunstliche welten, to die for!=)även once in a lifetime=) Ooooh! *smäller av* Här fullkomligt KRYLLAR det ju av bra musiksmak! Mesh är underbara, De/Vision är toookbra och... jag såg Wolfsheim förra sommaren, på Arvika - snacka om dream come true! Två andra tips är Statemachine, och Iris.  o jag känner mej helt bakom flötet.... har inte en susning vad ni pratar om
HippieSpellan
05-09-2005, 06:41
synth yenny...
Med undantag för, vad man i dagligt tal, kallar traditionell dansbandsmusik så lyssnar jag på det mesta, pop, rock, klassiskt, visor.... Vilka bra sidor du hänvisade till Felix matte
CITAT (HippieSpellan @ 05-09-2005, 07:41) synth yenny... Aha.... då förstår jag  här bor det en gammal hårdrockare som har blivit soft
Zarah P
05-09-2005, 11:29
Jag har biljetter till Depeche Mode på Globen! *överlycklig*
*studsar omkring*
Läser här om band som jag aldrig har hört talas om , det är en generationsklyfta antagligen. Många av er har nog heller aldrig hört talas om Mel Tormé, Frank Sinatra, storbandsjazz med Duke Ellington, Glenn Miller och Artie Shaw m.fl. Queen of song Ella Fitzgerald. Jag gillar faktiskt också Queen och AC/DC, men även dom är väl antika vid det här laget. En som i alla fall alltid kommer att ha ett evigt liv är väl Elvis, han kommer aldrig att dö. Måste erkänna att det enda i musikväg som får mig att leta efter kräkpåsar är dansbandsmusik!!! Fruktansvärt!!! Dansmusik däremot gillar jag, det är för mig allting som svänger! Det finns massor av sådan musik bland ovan uppräknade.
Zarah P
05-09-2005, 22:42
CITAT (annama @ 05-09-2005, 19:19) Läser här om band som jag aldrig har hört talas om , det är en generationsklyfta antagligen. Många av er har nog heller aldrig hört talas om Mel Tormé, Frank Sinatra, storbandsjazz med Duke Ellington, Glenn Miller och Artie Shaw m.fl. Queen of song Ella Fitzgerald. Jag gillar faktiskt också Queen och AC/DC, men även dom är väl antika vid det här laget. En som i alla fall alltid kommer att ha ett evigt liv är väl Elvis, han kommer aldrig att dö. Måste erkänna att det enda i musikväg som får mig att leta efter kräkpåsar är dansbandsmusik!!! Fruktansvärt!!! Dansmusik däremot gillar jag, det är för mig allting som svänger! Det finns massor av sådan musik bland ovan uppräknade.  Jo, jösses! Du radade just upp en hel raaad av favoriter - missade egentligen bara Harry Belafonte och Dean Martin.  Hörde du den lilla tjejen i Melodifestivalen? Hon som sjöng "A Different Kind of Love"? Galet skön låt, som jag får rysningar av direkt!
HippieSpellan
06-09-2005, 00:23
CITAT (annama @ 05-09-2005, 19:19) Läser här om band som jag aldrig har hört talas om , det är en generationsklyfta antagligen. Många av er har nog heller aldrig hört talas om Mel Tormé, Frank Sinatra, storbandsjazz med Duke Ellington, Glenn Miller och Artie Shaw m.fl. Queen of song Ella Fitzgerald. Jag gillar faktiskt också Queen och AC/DC, men även dom är väl antika vid det här laget. En som i alla fall alltid kommer att ha ett evigt liv är väl Elvis, han kommer aldrig att dö. Måste erkänna att det enda i musikväg som får mig att leta efter kräkpåsar är dansbandsmusik!!! Fruktansvärt!!! Dansmusik däremot gillar jag, det är för mig allting som svänger! Det finns massor av sådan musik bland ovan uppräknade.  det är väl som i skolan, man kan de äldres namn men inte de yngre=DD nä men ella är en av favoriterna, härlig röst med makten att förtrolla annars går nu soundtracket till buffy the vampireslayer, musikalavsnittet "once more with feeling". ok buffy kanske inte kan sjunga fantastiskt vackert, men det är rätt stämningsfulla, gråter nästan när jag hör några.
AnnammA
06-09-2005, 08:44
CITAT (annama @ 05-09-2005, 19:19) Läser här om band som jag aldrig har hört talas om , det är en generationsklyfta antagligen. Många av er har nog heller aldrig hört talas om Mel Tormé, Frank Sinatra, storbandsjazz med Duke Ellington, Glenn Miller och Artie Shaw m.fl. Queen of song Ella Fitzgerald. Jag gillar faktiskt också Queen och AC/DC, men även dom är väl antika vid det här laget. En som i alla fall alltid kommer att ha ett evigt liv är väl Elvis, han kommer aldrig att dö. Måste erkänna att det enda i musikväg som får mig att leta efter kräkpåsar är dansbandsmusik!!! Fruktansvärt!!! Dansmusik däremot gillar jag, det är för mig allting som svänger! Det finns massor av sådan musik bland ovan uppräknade.  Lite lika i signaturen som i musiksmaken. Jag gillar också Queen, sedan många år tillbaka, och faktum är att min 14-årige son också gillar dem!(Liksom Tåström och annan 70-, 80-talsnostalgi...  )Allting kommer igen.. För nuvarande lyssnar jag på Peter LeMarcs nya med gamla låtar - mycket bra och finstämd. Annars gillar jag gamla Dan Hylander/Raj Montana Band låtar och var faktiskt och kollade på honom&Py i våras, och Dan själv med okänt bakgrundsband för ngn månad sedan. Takterna satt i, får man då säga. Jag gillar även lite jazz, soul, visor och härlig gospelmusik!  (eftersom jag själv sjunger med i en gospelkör, och har haft glädjen att få sjunga med i stora gospelkörer ledda av gospelmusiker från USA  -mycket roligt!) AnnA
Harry Belafonte och Dean Martin hör också till favoriterna så klart, missade däremot Melodifestivalen med den duktiga lilla tjejen.
Sen AnnammA, lyckliga du som får sjunga i gospelkör!!! För omgivningens skull nöjer jag mig alltid med att mima, men hade jag haft sångröst skulle jag säkerligen passat bra i just en gospelkör, gärna tillsammans med Cyndie Peters, hon är heller inte dålig.
Skönt att jag inte (än så länge) fått på skallen för mitt fula påhopp på dansbandsmusiken, alla kan inte älska allting. Det var kanske att ta i, gör dock ett undantag för Sven-Ingvars som jag tycker har glimten i ögat.
Måste också lägga till Nat "King" Cole, hur kunde jag glömma honom, Alzheimer light.....
HippieSpellan
06-09-2005, 15:15
CITAT (annama @ 06-09-2005, 10:16) Harry Belafonte och Dean Martin hör också till favoriterna så klart, missade däremot Melodifestivalen med den duktiga lilla tjejen.
Sen AnnammA, lyckliga du som får sjunga i gospelkör!!! För omgivningens skull nöjer jag mig alltid med att mima, men hade jag haft sångröst skulle jag säkerligen passat bra i just en gospelkör, gärna tillsammans med Cyndie Peters, hon är heller inte dålig.
Skönt att jag inte (än så länge) fått på skallen för mitt fula påhopp på dansbandsmusiken, alla kan inte älska allting. Det var kanske att ta i, gör dock ett undantag för Sven-Ingvars som jag tycker har glimten i ögat.
Måste också lägga till Nat "King" Cole, hur kunde jag glömma honom, Alzheimer light..... sjöng en gång med cindy peters i en liten kör, och wow vilket energiflöde... frågade om jag fick hennes autograf på armen och hon sa att hon aldrig skrev på huden för att det är för farligt... ganska imponerande.hon skrev på en lapp för övrigt=)
Zarah P
06-09-2005, 15:21
CITAT (annama @ 06-09-2005, 10:16) Harry Belafonte och Dean Martin hör också till favoriterna så klart, missade däremot Melodifestivalen med den duktiga lilla tjejen.
Måste också lägga till Nat "King" Cole, hur kunde jag glömma honom, Alzheimer light..... Du har bra musiksmak, du  Min pappa sjöng en gång i en kör för folk som inte "kan" sjunga. INte nog med att han hade jättekul - det lät bra också! Och ändå hävdar han att han är så tondöv att hans sånglärare drog honom över bänken i håret, för att han busade på lektionerna, och gjorde sig till... (Han hävdar även att det är därför han numera är tunnhårig...) Vi duschsångare får hålla ihop!
Tack Zarah P. Där jag bor finns ingen sån kör tyvärr (även om jag tycker att att det låter illa om damerna i kyrkokören...men det tycker inte dom...) Jag sjunger när jag är ensam, vintertid när fönstren är stängda. Ett tag spelades en religiös låt "Han är min sång och min glädje " ofta på radion, det var innan min man pensionerades och jag var ensam hemma med mina hundar. Jag sjöng högt och ljudligt och tyckte att det lät väldigt vackert!!! Men det var jag förmodligen ensam om. Men om jag hade haft bättre röst hade jag varit i klass med Ella F. Det hade säkerligen du också, vilken duo vi kunde blivit.
AnnammA
07-09-2005, 08:51
Måste också lägga till Nat "King" Cole, hur kunde jag glömma honom, Alzheimer light..... Lite skryt  : Jag har faktiskt varit med och sjungt i ett evenemang med Cindy Peters som körsolist!  (Toner för miljoner 2003, tror jag) AnnA
AnnammA
07-09-2005, 08:53
CITAT (HippieSpellan @ 06-09-2005, 16:15) CITAT (annama @ 06-09-2005, 10:16) Harry Belafonte och Dean Martin hör också till favoriterna så klart, missade däremot Melodifestivalen med den duktiga lilla tjejen.
Måste också lägga till Nat "King" Cole, hur kunde jag glömma honom, Alzheimer light..... sjöng en gång med cindy peters i en liten kör, och wow vilket energiflöde... frågade om jag fick hennes autograf på armen och hon sa att hon aldrig skrev på huden för att det är för farligt... ganska imponerande.hon skrev på en lapp för övrigt=) Stor kör med Cindy Peters som körsolist... AnnA
AnnammA
07-09-2005, 08:55
CITAT (AnnammA @ 07-09-2005, 09:53) CITAT (HippieSpellan @ 06-09-2005, 16:15) CITAT (annama @ 06-09-2005, 10:16) Harry Belafonte och Dean Martin hör också till favoriterna så klart, missade däremot Melodifestivalen med den duktiga lilla tjejen.
Måste också lägga till Nat "King" Cole, hur kunde jag glömma honom, Alzheimer light..... sjöng en gång med cindy peters i en liten kör, och wow vilket energiflöde... frågade om jag fick hennes autograf på armen och hon sa att hon aldrig skrev på huden för att det är för farligt... ganska imponerande.hon skrev på en lapp för övrigt=) Stor kör med Cindy Peters som körsolist... AnnA ...har jag alltså varit med i...Och det är mäktigt!!! AnnA
Zarah P
07-09-2005, 09:00
CITAT (annama @ 06-09-2005, 19:15) Tack Zarah P. Där jag bor finns ingen sån kör tyvärr (även om jag tycker att att det låter illa om damerna i kyrkokören...men det tycker inte dom...) Jag sjunger när jag är ensam, vintertid när fönstren är stängda. Ett tag spelades en religiös låt "Han är min sång och min glädje " ofta på radion, det var innan min man pensionerades och jag var ensam hemma med mina hundar. Jag sjöng högt och ljudligt och tyckte att det lät väldigt vackert!!! Men det var jag förmodligen ensam om. Men om jag hade haft bättre röst hade jag varit i klass med Ella F. Det hade säkerligen du också, vilken duo vi kunde blivit. Det är viktigare att det är roligt.  Då kan vi sjunga ihop för glatta livet - och blir det för illa, så får vi pillra in öronproppar, och sjunga vidare!
AnnammA
07-09-2005, 09:08
CITAT (Zarah P @ 07-09-2005, 10:00) CITAT (annama @ 06-09-2005, 19:15) Tack Zarah P. Där jag bor finns ingen sån kör tyvärr (även om jag tycker att att det låter illa om damerna i kyrkokören...men det tycker inte dom...) Jag sjunger när jag är ensam, vintertid när fönstren är stängda. Ett tag spelades en religiös låt "Han är min sång och min glädje " ofta på radion, det var innan min man pensionerades och jag var ensam hemma med mina hundar. Jag sjöng högt och ljudligt och tyckte att det lät väldigt vackert!!! Men det var jag förmodligen ensam om. Men om jag hade haft bättre röst hade jag varit i klass med Ella F. Det hade säkerligen du också, vilken duo vi kunde blivit. Det är viktigare att det är roligt.  Då kan vi sjunga ihop för glatta livet - och blir det för illa, så får vi pillra in öronproppar, och sjunga vidare!  Ibland handlar det om ett dåligt självförtroende; att man tror att man inte kan sjunga, eller att ngn i ens barndom klankat ner på en.(Ofta hör man att läraren sagt till elever att inte sjunga så högt  och sedan har det följt med i livet: att jag kan nog inte sjunga...  ) Sjunger man i kör behöver man inte sjunga helt perfekt!  Glädjen och budskapet är viktigare ingredienser! AnnA
Zarah P
07-09-2005, 09:09
CITAT (AnnammA @ 07-09-2005, 10:08) CITAT (Zarah P @ 07-09-2005, 10:00) CITAT (annama @ 06-09-2005, 19:15) Tack Zarah P. Där jag bor finns ingen sån kör tyvärr (även om jag tycker att att det låter illa om damerna i kyrkokören...men det tycker inte dom...) Jag sjunger när jag är ensam, vintertid när fönstren är stängda. Ett tag spelades en religiös låt "Han är min sång och min glädje " ofta på radion, det var innan min man pensionerades och jag var ensam hemma med mina hundar. Jag sjöng högt och ljudligt och tyckte att det lät väldigt vackert!!! Men det var jag förmodligen ensam om. Men om jag hade haft bättre röst hade jag varit i klass med Ella F. Det hade säkerligen du också, vilken duo vi kunde blivit. Det är viktigare att det är roligt.  Då kan vi sjunga ihop för glatta livet - och blir det för illa, så får vi pillra in öronproppar, och sjunga vidare!  Ibland handlar det om ett dåligt självförtroende; att man tror att man inte kan sjunga, eller att ngn i ens barndom klankat ner på en.(Ofta hör man att läraren sagt till elever att inte sjunga så högt  och sedan har det följt med i livet: att jag kan nog inte sjunga...  ) Sjunger man i kör behöver man inte sjunga helt perfekt!  Glädjen och budskapet är viktigare ingredienser! AnnA Min mamma älskade min röst, så jag brukar tänka att jag kan sjunga lite för henne. Sen får alla andra helt enkelt bita ihop och acceptera det... Som tur är, tycker min sambo om när jag går runt och sjunger - för det gör jag nästan jämt.
AnnammA
07-09-2005, 09:12
CITAT (Zarah P @ 07-09-2005, 10:09) CITAT (AnnammA @ 07-09-2005, 10:08) CITAT (Zarah P @ 07-09-2005, 10:00) CITAT (annama @ 06-09-2005, 19:15) Tack Zarah P. Där jag bor finns ingen sån kör tyvärr (även om jag tycker att att det låter illa om damerna i kyrkokören...men det tycker inte dom...) Jag sjunger när jag är ensam, vintertid när fönstren är stängda. Ett tag spelades en religiös låt "Han är min sång och min glädje " ofta på radion, det var innan min man pensionerades och jag var ensam hemma med mina hundar. Jag sjöng högt och ljudligt och tyckte att det lät väldigt vackert!!! Men det var jag förmodligen ensam om. Men om jag hade haft bättre röst hade jag varit i klass med Ella F. Det hade säkerligen du också, vilken duo vi kunde blivit. Det är viktigare att det är roligt.  Då kan vi sjunga ihop för glatta livet - och blir det för illa, så får vi pillra in öronproppar, och sjunga vidare!  Ibland handlar det om ett dåligt självförtroende; att man tror att man inte kan sjunga, eller att ngn i ens barndom klankat ner på en.(Ofta hör man att läraren sagt till elever att inte sjunga så högt  och sedan har det följt med i livet: att jag kan nog inte sjunga...  ) Sjunger man i kör behöver man inte sjunga helt perfekt!  Glädjen och budskapet är viktigare ingredienser! AnnA Min mamma älskade min röst, så jag brukar tänka att jag kan sjunga lite för henne. Sen får alla andra helt enkelt bita ihop och acceptera det... Som tur är, tycker min sambo om när jag går runt och sjunger - för det gör jag nästan jämt.  Övning ger färdighet! AnnA
HippieSpellan
07-09-2005, 10:27
CITAT (Zarah P @ 07-09-2005, 10:09) Min mamma älskade min röst, så jag brukar tänka att jag kan sjunga lite för henne. Sen får alla andra helt enkelt bita ihop och acceptera det... Som tur är, tycker min sambo om när jag går runt och sjunger - för det gör jag nästan jämt.  en kvinna som sjunger/nynnar är en lycklig kvinna //okänd mycket bra mycket bra, därför fick min mamma alltid sjunga för mig fast hon fick många sånglärare att gråta och mina äldre syskon klippte snabbt när hon försökte ta ton=) hon hotade sina elever med att om de inte var tyst så skulle hon sjunga för dem=)
Zarah P
07-09-2005, 10:37
CITAT (HippieSpellan @ 07-09-2005, 11:27) CITAT (Zarah P @ 07-09-2005, 10:09) Min mamma älskade min röst, så jag brukar tänka att jag kan sjunga lite för henne. Sen får alla andra helt enkelt bita ihop och acceptera det... Som tur är, tycker min sambo om när jag går runt och sjunger - för det gör jag nästan jämt.  en kvinna som sjunger/nynnar är en lycklig kvinna //okänd mycket bra mycket bra, därför fick min mamma alltid sjunga för mig fast hon fick många sånglärare att gråta och mina äldre syskon klippte snabbt när hon försökte ta ton=) hon hotade sina elever med att om de inte var tyst så skulle hon sjunga för dem=) Jag brås nog på min mamma - hon sjöng också alltid. Det var det mysigaste, att komma hem, för där var hon, i full färd med nånting, sjungandes/nynnande och smådansande för sig själv. Jag blir glad i magen, bara jag tänker på det.
Zarah P
07-09-2005, 17:38
CITAT (annama @ 07-09-2005, 18:36) *skrattar* För att... jag skulle bita juryn i tårna när de säger nåt dumt?
Zarah P
07-09-2005, 17:46
CITAT (annama @ 07-09-2005, 18:44) *fnissar* Så vi skulle vinna på walk-over, då?
Självklart, förmodligen gider hon inte lyda mitt kommande att gå till attack, men det vet dom ju inte...
Zarah P
07-09-2005, 17:52
CITAT (annama @ 07-09-2005, 18:49) Självklart, förmodligen gider hon inte lyda mitt kommande att gå till attack, men det vet dom ju inte... Hmmm... Nä - då är det nog roligare att sitta hemma och sjunga med i "Så Ska Det Låta", och äta sockerkaka och klia hunden bakom öronen, så slipper hon slita på sina nya tänder.
HippieSpellan
08-09-2005, 10:16
så ska det låta är roligt, men har inte det lagt ner nu? det är väl det där nya med triple n touch killen?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|