Full version: Mygginvasion!
stina
Någon mer som har mygginvasion nu??? Var på landet nu i helgen och åt kräftor. Tänkte sitta ute - men det var helt omöjligt. Myggen är galna!!! Inte bara på kvällen utan hela dagen anfaller dom i stora arméer!!!

mad.gif
Reserv
Och sen säger Stockholmarna att det är mycket mygg i Norrland, fast här räknas väl knappt till Norrland.
Gillan
Mygginvassion!
Vi har inte sett en enda mygga i år.
Men sen vi flyttade hit 1998 har vi använt oss av ett kanske
lite kontroversiellt knep.Våra "ägor" omgärdads av en bäck.
Den bäcken går vi ner till i mars/april ungefär
och "sprutar i lite yes" med jämna mellanrum, ;-
för att få bort ytsänningen.
Kanske lite skamligt, men det verkar fungera ganska bra wub.gif wub.gif
KURT
CITAT (Reserv @ 04-09-2005, 16:36)
Och sen säger Stockholmarna att det är mycket mygg i Norrland, fast här räknas väl knappt till Norrland.

Sjauna myggmuseum skall ju flytta p g a myggbrist!
kristerh
Jag har oxså fått massa mygg nu på sensommaren, aggressiva är de oxså.
krister
Betty
Här finns knappt en enda mygga... tycker det varit ovanligt lite av dem i år. smile.gif
ninnisky
Har också fått mygg de senaste veckorna - de är mindre (i storlek) än vanligt?!?!?
för övrigt har de varit färre i sommar wub.gif wub.gif
stina
Precis så har vi också haft det!!! Jättelite mygg under sommaren, men sista veckorna har vi haft massor av små saker. Ettriga som attan och anfaller direkt...
UglyCute
Tack gode gud att jag bor i skåne, här finns nästan inga myggor och de som finns svärmar inte (fast de kommer på hösten och vintern)
ÅsaF
Oj jag har knappt sett en enda mygga i år och jag bor i Falun. Här har det funnits desto fler flugor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon