bondkatt
Hjälp! Sprayade Rambo Bio på ogräset. Visste inte att det var så farligt....har nu sett att det tar död på all växtlighet om det kommer en enda droppe på prydnadsväxterna! Har jag tagit död på allting nu? Jag sprayade ganska vilt på stenläggningen och det stänkte nog även på andra växter! Vad ska jag göra? Jag trodde att det inte var så farligt - det stod att medlet innehöll ammoniak och det lät inte så värst ..... Jag känner mig som en idiot - jag tänkte köpa ogräsättika i butiken men den var slut och de hade bara rambo. Vad jag har förstått är Rambo lika farlig som Roundup?

unsure.gif
bondkatt
Förresten...kan katten bli sjuk om han äter av nepetan som jag sprayade på? sad.gif
Reserv
Sjuk kanske den inte blir men jag skulle ha hinkat på rätt friskt med vatten, gör det även på dina prydnadsväxter, så om du har tur så fortsätter inte medlet verka. Jag brukar hålla upp nåt som skydd mot mina växter, och så ska man inte spraya på om det blåser.
stina
Om du häller på en massa vatten borde det hjälpa. Om man sprayar Round-Up och det börjar regna strax efter så funkar inte medlet.

/Stina
kristerh
CITAT (stina @ 04-09-2005, 19:02)
Om du häller på en massa vatten borde det hjälpa. Om man sprayar Round-Up och det börjar regna strax efter så funkar inte medlet.

/Stina

Men om det hunnit torka upp är det nog kört wink.gif
krister
stina
Kan nog vara så....

/Stina
Betty
Ogräsättika funkar inte bättre än vanlig hushållsättika, den är bara dyrare i inköp...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon