Full version: Pressening?
mintgröna fingrar
Jag har just tagit över en liten kollonilott som är totalt övervuxen av gräs och ogräs. Men i denna djungel upptäckte jag fyra rader av jordgubbsplantor. Nu har jag slitit bort allt gräs som var omkring dem, men jag har inte rensat jorden från rötter. Jag tänker lägga ut sån där plast där plantorna tittar fram och nu undrar jag om jag behöver rensa ogräset mellan plantorna och i gångarna? Jag undrar också om denna plast heter något särskilt. Tacksam för svar.
KURT
Markduk brukar den kallas. Du behöver inte gräva upp alla ogräsrötter, men om jorden är hård så kan det vara bra att gräva upp jordgubbsplantorna, luckra och gödsla innan man planterar tillbaka dem. Sedan får man efterhand göra hålen i markduken större, när jordgubbaplantan växer. Vill man ha revor, så får man också släppa fram dem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon