Tigra
Kan man plantera vårlök i kruka nu så att de blommar i vår? I såfall hur förvarar man krukorna? Ute, i kallgarege eller?
silverlök
Jag har planterat krokusar i stora terrakottakrukor som kommer att få stå ute på altanen hela vintern. Ser redan fram emot våren smile.gif
mulle
Det tänker också jag göra men inte i terrakottakrukor eftersom det finns risk för att de spricker om det är riktigt kallt.
Mulle
Lady Hamilton
smile.gif I fjol var jag en av "de få" utvalda av Bakkers att få en hink full med vår lökar, detta var mot min vilja men när de ändå skickade så blev jag mer eller mindre tvungen att plantera dem någonstans.

Jag satte i stora svarta plast krukor (de som ser ut som gjutjärns krukor)
och övervintrade det i växthuset, la t.o.m snö ovanpå, tog ut dem på våren men INTE blev det någonting wacko.gif

laugh.gif Så nu vet du hur du INTE ska göra
kerstin z5-6
Övervintra lök -icke nergrävd kruka här uppe är ogörligt .. Trots att jag vet det sen förr , var det så mkt prat om detta så jag testade igen -krokus kan gå men allt annat kommer aldrig upp
nergrävd kruka eller utrymme som håller 0-+5grader
mulle
Då vet man det, vilken tur att jag inte hann plantera!
Kan krukan gå in i jordkällaren? Om ja, när ska den ut?
Mulle
Tigra
Tack!
Då ska jag prova med att gräva mer krukorna.
När tar man upp dom, när snön smält bort eller?
Kan man stoppa i dom i jorden igen inför nästa vår, isåfall när stoppar man tillbaka dom i jorden?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon