stina
Jag har aldrig gödslat på hösten men nu har jag förstått att det finns något som heter PK-gödsel och som är bra att gödsla med på hösten. Vilka växter är det som gärna vill ha PK-gödsel undrar novisen????
mulle
Om jag har förstått rätt så ska höstgödseln ges före augusti och inte nu längre.
Men jag hör också gärna ett expertutlåtande i den här frågan!
Mulle
Ophelia
Lite matnyttigt att läsa:
http://www.odla.nu/artiklar/hostgodning.shtml
stina
Tack - verkar vara för sent ute (som vanligt)...

/Stina
Ophelia
CITAT (stina @ 06-09-2005, 07:44)
Tack - verkar vara för sent ute (som vanligt)...

/Stina

Börja med det nästa år du. Tror inte dina växter kommer att dö av detta. Våren kommer att komma för det har det ju gjort förrut och då kan du börja med nya tag. Du kan ju alltid börja med att slänga över lite löv när det blir dax, finemang jordförbättring och mums för maskarna. smile.gif
stina
Ja - det blir ju faktiskt vår igen även om den känns lååååångt borta. Jag är typen som alltid kommer på vad jag vill/ska göra när det är fel årstid. En trädgårdsalmanacka att notera i vore en idé för mej. Det ska jag baske mej skaffa mej och notera mina idéer under den månad det ska göras. Sen kan jag ju när den tiden kommer välja om jag vill göra det eller förkasta idén.

/Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon