netaave
Den här sk--en jag fick i somras när jag var tvungen att ligga på infektionskliniken har kommit tillbaka. Jag är inte lika dålig som då, men har så ini h-----e ont.
Åkte upp akut i natt och fick penicillin men det verkar väl först i morrn eller nåt.
Och jag som måste fixa lingon och rensa svamp idag. mad.gif Gubben, ja han for iväg och kommer inte förrän i morrn.
AnitaO
Så jobbigt sad.gif
Fick du veta vad det var för något?
Reserv
En stor tröstekram från mig får du här wub.gif vilken sabla otur du haft då, du fick förmodligen inte tillräckligt med penicilin förra svängen. Hoppas att det ger med sig fort den här gången. Ställ bären så svalt du kan så håller dom sig relativt bra ett par dar. Kram på dig wub.gif
Fialotta
Stackars dig.....ställ undan bären o vila i stället...ut i solen med dig..
hoppas det går över fortare denna gång...*trösteKram* wub.gif
Hannele
CITAT (netaave @ 05-09-2005, 11:27)
Och jag som måste fixa lingon och rensa svamp idag.

Bättring på dej.
Men lingonen kan vänta, de klarar sej flera år utan socker eller något,
lingon innehåller bensoesyra, vilket har konserverande effekt.
kristerh
CITAT (Hannele @ 05-09-2005, 13:02)
lingon innehåller bensoesyra, vilket har konserverande effekt.

Då borde man bli konservativ om man äter mycket lingon biggrin.gif laugh.gif
krister
Magdis
Massor med tröstkramar från mig! Hoppas det blir bättre snart. Och som Hannele skrev, lingonen kan vänta. Krya på dig först!
netaave
Jag klämde i mig en dos värktabletter och tog itu med svampen, lingonen frös jag i 4 1 kg-påsar och gjorde sylt på resten, det sköter sig ju istort sett själv, jäntan fick röra i sockret.
Nu ska jänterna få hälla upp sylten i 3 glasslådor och sen får dom stå i kylen i vinter så kan man bara fylla på från dom. Lingondrickan får jag göra senare.
Äldsta jäntan har lovat förvälla svampen, tur man har ungar.

Jo jag fick veta vad det var, även denna gång en urinvägsinfektion jag inte märkt. Tror inte det var e-kolie i blodet nu, men dom snackade om för många vita blodkroppar.
HippieSpellan
men huga (här vill jag säga gumman men vet inte om jag får), det är verkligen inte något som du förtjänar... men vila ut nu. ta dig tid att bli frisk ,och tänk inte på svampen=) Tur att dina flickor kan hjälpa dig.

Det finns stickor man kan köpa på apoteket som man kan kolla om man har urinvägsinflamation eller ej. inte så jättetillförlitliga, syns det inte så kan man ändå ha, men syns det så HAR man det. Mormor hade ett par kamelhårsbyxor som var suverän tydligen(kommer bara ihåg att det kliade). tillfriskna nu ordentligt
amaira
Så jobbigt *tröstar*

Du får tröstekramar från amaira wub.gif wub.gif wub.gif

Sirpa
Loggade in här och vad ser jag Neta är dålig igen sad.gif
Hoppas du är bättre idag!

Krya på dig o ta det lungt! wub.gif

>'.'<
lilla mamma
Har sluppit allt vad UVI heter, hade du e-coli i blodet sist hade du ju blodförgiftning, huga

Själv har jag fått en stör knöl i ena bröstet jag ska iväg och kolla idag.
Neta, ska vi ta varandra i hand, kanske?
Reserv
CITAT (lilla mamma @ 06-09-2005, 08:49)

Håller tummarna för dig att det bara är nån muskelknuta eller nåt i den stilen, sambon upptäckte dom en jätteknöl på vid mammografin, hon hade inte velat oroa oss andra i familjen. Dumma fruntimmer, nu är vi juh än mer oroade för att hon gått med det så länge, jag vill inte mista mitt livs kärlek. Hellre att hon är bröstlös än livlös, men hon trodde att hon skulle va´mindre värd utan bröst, det är juh inte brösten jag älskar det är henne. Krya på er alla andra sjuklingar och håll er undan för årets influensa, ni får juh nersatt imunförsvar nu när ni har förkylningar, käka mycket vitlök.
silos
Massor av krya på dig kramar kommer ifrån mig wub.gif wub.gif wub.gif
silos
Har sluppit allt vad UVI heter, hade du e-coli i blodet sist hade du ju blodförgiftning, huga

Hoppas att undersökningen går bra;oftast är dessa knölar muskelknölar,men att man blir orolig det är klart det.
Tröstekramar ifrån mig wub.gif wub.gif wub.gif
Biggan_
Fy, vad jag skäms sad.gif
Har precis beklagat mej över lite förkylning på "tyck synd om mej"-tråden.
Krya på dig netaave, och jag håller tummarna för dej lilla mamma, att det är en ofarlig knuta du fått.
Kram och lycka till båda två wub.gif wub.gif
stina
Skäms också!!!!! unsure.gif unsure.gif

En jättekram till er båda!!!! wub.gif

/Stina
lilla mamma
Vad har ni att skämmas för, alla måste få lite med känsla, även vanliga förkylningar.

Liten och liten, det blev remiss tll mammografi.. Höh höh, "tjena, jag är 27 år och har en knöl på 4 gng 2 cm"

Bara att vänta, jag går ut i trädgård så behöver jag inte tänka en stund
*Felix matte*
CITAT (lilla mamma @ 06-09-2005, 11:18)
Vad har ni att skämmas för, alla måste få lite med känsla, även vanliga förkylningar.

Liten och liten, det blev remiss tll mammografi.. Höh höh, "tjena, jag är 27 år och har en knöl på 4 gng 2 cm"

Bara att vänta, jag går ut i trädgård så behöver jag inte tänka en  stund

Förstår att du är orolig men oftast är knölarna ofarliga fibroadenos... såna knölar opererade jag bort...tre år efter upptäckt... eftersom de vuxit sig ganska stora. Då hade jag ännu inte fyllt 26 år och andra operationen i samma bröst gjordes några år senare.

Här står att läsa om knutor... för mig lättade det att få info (läste i dåtidens läkarböcker och doktorn visade i sin bok) då kunde jag vänta med op.
netaave

Japp, har aldrig varit så sjuk i hela mitt liv, hade också gått med det ett par veckor, samt legat hemma och väntat på att "förkylningen" skulle bryta ut innan vi förstod att det inte stämde och åkte till doktorn.
Blev sen inlagd några dar och åkte på kryssning direkt, även om jag mest låg i hytten tror jag inte det var så himla bra.
Kanske därför det kom tillbaka.
Tänker på dig och hoppas knölen är godartad.
Fialotta
Skickar...kommer gå bra kram här...gick oxå o trodde att alla knölar va nåt...men det behöver inte vara så...men man blir livrädd unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon