|
Full version: Håhå jaja...
niklaswik
05-09-2005, 13:59
Jag har varit från forumet några månader, egentligen inte av nån särskild anledning, det bara blev så.
Och så kommer jag tillbaks till det här...? Det är precis som förr, folk bråkar hela tiden, har ni/dom inget bättre att göra?
Forum-skötarna borde nog ta en seriös funderare om "Småprat" är värt att ha kvar. Skulle jag vara ansvarig för det här forumet skulle i alla fall jag stänga ner "Småprat" fortare än kvickt. Många blir besvikna, många sköter sig, men det kan inte fortsätta så här...
Visst, man kan säga "då vinner ju bråkstakarna" eller så, men då får dom väl göra det då.
Det blir så tråkigt om man ska behöva bli irriterad på allt bråkande varje gång man är in på det här forumet...
GoSatta
05-09-2005, 14:07
annars är det ju så väldigt nekelt att bara strunta i det?
Förlåt nu, men jag fattar ingenting. Ingen tvingar någon att gå in på Småprat, man kan ju t.o.m. välja en indexlista där rubriken inte finns med. Personligen tycker jag att det är ganska underhållande att läsa vad det diskuteras, tjafsas och grälas om. Det enda som upprör mig är att det finns de som klart och tydligt blir sårade. Ska man kalla sig en vuxen, mogen, civiliserad, klok - whatever - människa ska man inte såra andra medvetet. Inte ens anonyma i ett forum. Men i övrigt tror jag att Småprat t.o.m. fyller ett socialt och psykologiskt tomrum för vissa och det är väl bara bra, eller hur? Att det ibland blir sandlåda är väl inte heller farligt. Någon länkade alldeles nyligen till en byggchat där herrarna t.o.m. utmanade varandra till duell med jordborr... Det är väl lika mycket sandlåda! Då opponerar jag mig faktiskt mera åt att vi skulle sitta i just en sandlåda. Vi sitter väl i en PALLKRAGE[/I]!? Mulle
Självklart ska småprat vara kvar. Tycker inte att det är speciellt bråkigt här, och de mesta bråket jag sett tycks handla om att bråka om, och om hur, några eventuellt bråkar eller inte.
Stänga av IP-adresser är lätt, men att helt hindra "falska" registreringar är svårt. Bästa sättet är att helt enkelt ignorera folk man av ena eller andra anledningen inte står ut med. Många trådar här läses sannolikt av hundratals personer, då får man räkna med att några kommer att ha avvikande åsikter, och så får man stå ut med det.
Zarah P
05-09-2005, 15:09
Jag håller med... På ett forum är det väl mer eller mindre oundvikligt att det uppstår oenigheter - och det tycker jag är helt okej. Det är ju skönt att inte alla tycker lika - det vore förfärligt tråkigt. Däremot kan man ju kanske önska att inte dessa oenigheter luftades så mycket, utan hellre hölls privata - men det är en annan femma. Det jag inte vill läsa, struntar jag i.
kristerh
05-09-2005, 15:14
Bara frågan är lite (ursäkta) dum, varför skulle man ta bort småprat om man irriterar sig är det bara att låta bli att läsa. ( så gör jag utan att bli upprörd). I ett levande forum är det lite heta diskussioner då och då. krister
niklaswik
05-09-2005, 15:29
jaja, jag tar upp samma saker och jaja, det är bara att strunta i, men kan inte ni som gillar att bråka starta ett eget forum nånstans då? Det som ni bråkar om har ju oftast/alltid INGET med odling att göra så VARFÖR hålla till på odla.nu??? Jag vet en bra sida där många personer med samma mentala nivå som dom flesta av dom som gillar bråkandet här: Lunarstorm *tips*
kristerh
05-09-2005, 15:33
Nu tillhör ju inte jag de som brukar bråka men svarar ändå, Småprat är just småprat där man skall kunna diskutera om allt, att några spårar ur är ju tråkigt men det finns ingen anledning till att ta bort småprat för det, så allt på odla behöver inte handla om odling krister
wolkenkrabber
05-09-2005, 15:35
CITAT (niklaswik @ 05-09-2005, 16:29) jaja, jag tar upp samma saker och jaja, det är bara att strunta i, men kan inte ni som gillar att bråka starta ett eget forum nånstans då? Det som ni bråkar om har ju oftast/alltid INGET med odling att göra så VARFÖR hålla till på odla.nu??? Jag vet en bra sida där många personer med samma mentala nivå som dom flesta av dom som gillar bråkandet här: Lunarstorm *tips* småfrat är en frizon rån odlandet. det är väl bättre att om det bråkas att det hålls här så folk som bara bryr sig i växterna slipper så en bråk om rökning i köksträdgårds forumet eller en bråktråd om taggiga rosor i busk avdelningen! och enlig min mening är denna tråd FULLT kapabel att starta bråk, precis som en troll tråd, jag anklagar dig inte, jag ger bara min mening. jag röstade för IP banningen
CITAT (niklaswik @ 05-09-2005, 16:29) Det som ni bråkar om har ju oftast/alltid INGET med odling att göra så VARFÖR hålla till på odla.nu??? Nu tror jag väl kanske inte att det är någon som bara älskar att bråka, utan det handlar om att det ibland blir lite heta diskussioner ibland på ett levande forum precis som kristerh skriver. Och du .... 59% av dina inlägg här på forumet är i avdelning "småprat". Så ett ifrågasättande varför andra håller till på odla.nu kanske inte egentligen borde komma från ditt håll i första hand?
Zarah P
05-09-2005, 15:47
CITAT (niklaswik @ 05-09-2005, 16:29) jaja, jag tar upp samma saker och jaja, det är bara att strunta i, men kan inte ni som gillar att bråka starta ett eget forum nånstans då? Det som ni bråkar om har ju oftast/alltid INGET med odling att göra så VARFÖR hålla till på odla.nu??? Jag vet en bra sida där många personer med samma mentala nivå som dom flesta av dom som gillar bråkandet här: Lunarstorm *tips* Jag tror att du kanske vill formulera det där lite annorlunda. Dels anser jag inte att någon av oss som svarat på din fråga tillhör någon särart av människor - som tycker att det är kul att bråka. Detta baserar jag dels på att jag inte tror att någon "gillar att bråka" och dels så känner jag inte att någon härinne överhuvudtaget brukar figurera i de stökigare trådarna. OM det nu är så att vissa personer finner det roande att gräla/argumentera/ha hetsiga diskussioner, så kan man väl säga att "de" gör det, inte att "ni" gör det? Att ifrågasätta någons mentala kapacitet är kanske inte heller så vänligt? Då menar jag dels på de personer som skriver på odla, och dels de som skriver på Lunarstorm. Att medelåldern på Lunarstorm är låg, är inte ett tecken på att medelintelligensen är det...
CITAT (niklaswik @ 05-09-2005, 16:29) jaja, jag tar upp samma saker och jaja, det är bara att strunta i, men kan inte ni som gillar att bråka starta ett eget forum nånstans då? Det som ni bråkar om har ju oftast/alltid INGET med odling att göra så VARFÖR hålla till på odla.nu??? Jag vet en bra sida där många personer med samma mentala nivå som dom flesta av dom som gillar bråkandet här: Lunarstorm *tips* Snacka om kvalificerat skitsnack! Kanske är bättre att DU går över till ett annat forum!
håller med shiva om DU störs av bråket så kanske du ska låta bli att läsa i småprat och hålla dej till odlingsavdelningarna sen...vem är du att tala om vilka odlingskvalifikationer andra har? du har inte en aning om andras kunskaper om odling. just nu verkar DU ha startat en bråktråd
Jag är väldans ny här men jag testar å svara ändå  Tycker absolut att småprat ska finnas kvar. De trådar med tjafs i är ju faktiskt bara att låta bli att läsa om man inte vill. Själv är jag tyvärr för nyfiken utan måste öppna alla trådar typ. Sedan tycker jag inte det tjafs som är här, just nu iallafall är så farligt heller för den delen. Men det kan ju bero på att jag inte är inblandad
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|